Sklep internetowy? Narzędzia, które musisz znać!

Nawet najlepszy sklep internetowy potrzebuje porządnych narzędzi aby zapewnić sobie dobry zysk. Bez względu na to czy mówimy o dużym sklepie, mniejszej preście czy może właśnie o abonamentowym Shoplo. Warto pamiętać by dbać o takie podstawy marketingu jak newslettery, cross-sellingi i inne, które przedstawimy Wam dzisiaj.

sklep internetowy

Sklepy na abonament to fajna sprawa. Są proste, intuicyjne i mają mnóstwo przydatnych funkcji. Dzięki nim masz dostęp do możliwości, które ułatwią Ci sprzedaż, a także funkcjonowanie Twojego sklepu. Postanowiliśmy Ci przedstawić 5 dobrych narzędzi, które ułatwią Ci sprzedaż.

Freshmail

Wtyczka w prosty sposób pozwala umieścić na stronie formularz zapisu na newsletter. Dodatkowo dzięki niej, skonfigurujesz kryteria wyświetlania popup’u zapraszającego do zostawienia maila. W edytorze wybierasz gotowy szablon lub dodajesz swój, jeśli nie wiesz jak stworzyć swój własny wzór newslettera zgłoś się do nas, my wiemy jak. Najważniejsze by stylistyka pasowała do Twojego sklepu. Dzięki Freshmailowi sprawdzisz efektywność formularza oraz newslettera, dzięki opcji raportowania źródeł rejestracji użytkowników. Jednym z innych narzędzi do newsletterów, którymi powinieneś się zainteresować jest np. Mailchimp

Cross-selling

Zadaniem Cross-sellingu jest zwiększaniem zysków ze sprzedaży poprzez proponowanie dodatkowych produktów. Informacje o tym jak to zrobić znajdziesz w naszych wpisach tu, tu i tu. Dzięki takiemu zabiegowi wzrosną szanse sprzedaży oraz wartość Twojego koszyka zakupowego. Dzięki tej wtyczce stworzysz również kampanie, która precyzyjnie określą, jakie produkty najlepiej sprzedają się na Twojej stronie i sama wtyczka z kolei doda do nich artykuły, które sprzedają się gorzej. Wtyczkę pomagającą w cross-sellingu znajdziesz tutaj.

Google Analytics

Chcesz wiedzieć ile osób odwiedziło Twój sklep internetowy? Czy założone przez Ciebie kampanie się sprawdzają a co za tym idzie, czy ruch na stronie się zwiększa? Z pomocą przychodzi Google Analytics, system statystyk zbierający dane na temat klientów odwiedzających Twój sklep. Dzięki niemu będziesz wiedział, w jaki sposób użytkownicy trafili na Twoją stronę, gdzie wtedy byli, jak długo przebywali na stronie itd. O Google Analytics pisaliśmy też wcześniej.

Zopim

Live Chat do niedawna był innowacją w sposobie kontaktowania się z klientami. Dziś to podstawa każdego szanującego się serwisu związanego ze sprzedażą. Umieszczony najczęściej w prawym dolnym rogu daje możliwość konwersacji między klientem a sklepem na żywo w formie mini chatu. Narzędzia jak Zopim czy Smartsupp są okienkami czat, które świetnie sprawdzają się przy ekspresowej komunikacji klienta z e-sklepem. My od wielu lat korzystamy z Zopima i to narzędzie daje nam dużo dobrych doświadczeń.

 

sklep internetowy

Integracja z wysyłkami

Każdy sklep internetowy nadaje paczki do swoich klientów. Warto więc skorzystać z pomocy wtyczek do obsługi przesyłek. Szczególnie, że jest ich sporo. Korporacja Kurierska, jeden z największych pośredników kurierskich w Polsce, w ramach integracji z Shoplo stworzyła swój moduł w ramach którego dostajesz bogate możliwości usług związanych z wysyłką paczek na terenie kraju i za granicy. Podobnie jest z InPostem czy Furgonetka.pl.

Jak widzisz nie samym Shoplo człowiek żyje. By w pełni wykorzystać potencjał sklepów na abonament, warto skorzystać z pomocy wtyczek. Najlepiej tych które dziś przedstawiliśmy! Mamy nadzieję, że wraz z nimi poziom sprzedaży Twoich produktów przebije skalę, czego Ci serdecznie życzymy!