Dzień Darmowej Dostawy na święta!

W poprzednim wpisie przedstawiliśmy Wam cztery kroki, by rozhulać Wasz sklep internetowy przed świętami. Dziś czas by bliżej zapoznać się z pierwszym – Dniem Darmowej Dostawy.

Po raz pierwszy tego typu akcję przeprowadzono w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych. Wzięło w niej udział prawie 800 sklepów internetowych i ogromna ilość konsumentów.

W 2010 roku serwis E-komercyjnie postanowił spróbować swoich sił i zorganizować ją w Polsce. Sprawdziła się w 100%-ach. Z roku na rok, liczba uczestników po obu stronach rośnie. W 2013 roku w akcji wzięło udział 2450 polskich e-sklepów i ponad 116 tys. użytkowników!

Dzień Darmowej Dostawy i jego korzyści

Pamiętacie, jak w zeszłym wpisie pisałam o klientach złoszczących się na dodatkowe koszty dostawy? Tak naprawdę to nie jest jedyny powód, by skorzystać z tego typu promocji. Zobaczcie co jeszcze stoi za tym, by pojawić się na DDD:

  • Dzień Darmowej Dostawy pozwala wygenerować niezwykle wysokie zasięgi, które pomogą nam później w remarketingu
  • Nasz sklep będzie bardziej rozpoznawalny
  • Oczywiście wzrośnie nam sprzedaż
  • Już w samym 2015 roku liczba odwiedzin strony DDD przekroczyła najśmielsze oczekiwania. W tym roku szacuje się kolejny wzrost

Jak wziąć udział w DDD?

Nic nadzwyczajnego. Wystarczy wejść na stronę Darmowego Dnia Dostawy i całkowicie bezpłatnie dodać swój sklep. Oczywiście wiadomo, że w związku z darmową wysyłką naszych produktów ponosimy dodatkowe koszty, jednak zwrot z wydarzenia jest jednak tak duży, że poniesione koszty szybko się zwrócą. Ankieta z 2013 roku pokazała, że około 80% sklepów zanotowało zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do miesiąca poprzedzającego, a ponad 30% wzrost sprzedaży o ponad 100%!

Przewiduj i planuj

Warto przemyśleć każdą kwestię związaną z funkcjonowaniem Twojego sklepu. Szczególnie na czas świąt. Przewiduj. Weź pod uwagę trudności z logistyką, czas dostarczenia wysyłki itd. To szczególnie delikatna sprawa w święta. W końcu wszyscy chcemy otrzymywać zamówiony towar w terminie. Jeżeli jesteśmy w stanie zapewnić transport, warto w wielu przypadkach uruchomić darmową wysyłkę na świętach. Odpowiednia promocja takiego bonusu pomoże nam skutecznie zachęcić naszych klientów do zakupów.

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page

Nasze wpisy prosto na Twoją skrzynkę

Raz w miesiącu prześlemy Ci dawkę wiedzy oraz garść inspiracji dla poprawienia skuteczności Twojej firmy w internecie.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Polecane wpisy