E-mail marketing na święta

O sile e-mail marketingu pisaliśmy wielokrotnie. Nie będziemy ukrywać, że jest to jedno z naszych ulubionych narzędzi sprzedaży. Można je wykorzystywać na wiele sposobów. Również w przypadku kampanii świątecznej odniesie ono sukces. Oto kilka ważnych informacji opisujących czym jest i jak wygląda e-mail marketing na święta.

1

Statystyki

Według raportu GetResponse z 2013 roku, prawie 3/4 respondentów regularnie przegląda newslettery, na otrzymywanie których wyrazili zgodę. 1/4 odbiorców newsletterów bierze udział w promocjach oferowanych za pomocą wiadomości e-mail. Prawie 80% badanych wie jak zrezygnować z dalszego otrzymywania mailingów danej firmy.

Wyniki pokazują, że sporo osób korzysta z wysyłanych do nich maili. Większość przegląda ofertę, a niektórzy nawet korzystają z promocji e-mailowych. Większość osób mówi też, że wie jak zrezygnować z otrzymywania mailingu. Skoro większość wie, a nadal mailing otrzymuje, to może jest on skuteczny?

Skąd brać e-mail?

Na uwadze musimy mieć przede wszystkim to by baza maili była legalna. Najlepszym źródłem e-maili są zapisy do newsletterów oraz maile podawane podczas zakupów w naszym sklepie. W przypadku pierwszego przypadku nasi klienci są już zainteresowani naszą ofertą. W końcu sami zapisali się do naszego newslettera. Teraz należy już tylko dobrze pokierować mailami.

Druga grupa jest jeszcze lepsza. Przecież ci klienci, którzy znaleźli się na tej liście mailingowej już dokonali zakupu na naszej stronie! Wiele się mówi o magii remarketingu. Wysłanie maila przypominającego o zakupach w naszym sklepie będzie w końcu jedną z form remarketingu, dlaczego więc z niej nie skorzystać?

Delikatny remarketing

Jeżeli już mówimy o wysyłce do naszej grupy odbiorców warto dostosować przekazy do źródła mailingu. Na przykład do grupy pozyskanej z newslettera warto użyć maili zawierających w sobie:

  • Specjalny świąteczny newsletter…
  • Zobacz co przygotowaliśmy na święta…

Są to bardzo delikatne zwroty, które pozwolą nam zaciekawić użytkownika do otwarcia maila, a jednocześnie nie będą zbyt nachalne. Do grup pozyskanych z newslettera nie warto zawsze „pchać” przekazu kup teraz, aby  użytkownik nadal czuł się wyjątkowo i swobodnie.

W przypadku grupy pozyskanej podczas sprzedaży, możemy sobie pozwolić na więcej:

  • Robiłeś już u nas zakupy! Zobacz co czeka na Ciebie tym razem…
  • Wróć na zakupy do naszego sklepu, by znów być zadowolonym…

Taki otwarty przekaz nie tylko sprawi, że użytkownik poczuje się jakby rozmawiał z kimś, kogo zna, ale także pozwoli nam skutecznie skrócić dystans. Dodatkowo, jeśli zastosujemy jakąś gratyfikację, klient z pewnością wróci do nas chętniej.

Dobra grafika

Przy okazji świąt otrzymujemy mnóstwo, niepotrzebnych spamowych maili. A to jakieś telefony, a to papier toaletowy z choinki (no dobra przesadzam, ale wiecie o czym piszę). Krótko mówiąc na święta wszystko jest przesycone motywami bożonarodzeniowymi. Wszędzie pojawiają się czerwienie, złota i zielenie, które oczywiście kojarzą się jednoznacznie. Mogą one jednak przytłoczyć klienta, który od razu zrezygnuje z dalszego czytania naszego maila. Dlatego w kwestii grafiki, powinieneś unikać przesady i nadmiaru świątecznych akcentów.

Podsumowując

E-mail marketing to niezwykle ważne narzędzie w budowaniu silnej pozycji e-sklepu na święta. Nigdy o tym nie zapominajcie! Wesołych (i owocnych) świąt!

Polecane wpisy