Emoji w marketingu internetowym. Czy to dobry wybór?

Emoji stały się w ostatnich latach bardzo popularne. Czy powinny być częścią strategii komunikacji w Twojej firmie? A może Twoja firma już zaprzyjaźniła się z kolorowymi symbolami?
emoji

Pokochaliśmy emoji, dlatego korzystamy z nich bardzo często. Wysyłamy je znajomym, aby zobrazować naszą reakcję lub po prostu opisać im nasz obecny nastrój. Zastępujemy nimi słowa w wiadomościach, urozmaicamy nasze posty w social mediach, wstawiamy je w komentarzach i reagujemy za ich pośrednictwem na Facebooku. W internetowej przestrzeni są z nami prawie wszędzie. Czym są te kolorowe symbole i czy mogą być przydatnym narzędziem w marketingu internetowym? O tym dowiesz się z dzisiejszego posta.

Nie myl emoji z emotikonami

Na początek kilka słów wyjaśnienia. Wiele osób nie odróżnia emoji od emotikon i często używa tych słów zamiennie. Emotikony są znakami tekstowymi, natomiast te drugie to obrazki, których nie stworzymy, używając symboli na naszych klawiaturach. Jeśli chcesz ich użyć możesz skorzystać z bazy. Jedyne co musisz zrobić, to wybrać interesujący Cię symbol, skopiować go, wkleić go do postu i czekać na reakcję odbiorców. Na przykład tutaj!

Dlaczego warto stosować emoji?

Przyciągająca treść

Treści, w których oprócz tekstu występują kolorowe symbole oddziałują na zainteresowanie komunikatami. Są ciekawsze i wyróżniają się na tle innych postów w social mediach. Kolorowe symbole przyciągają uwagę i motywują użytkowników do zatrzymania się i zapoznania z treścią postu.

Zwiększenie zaangażowania

Statystyki udowodniły, że użytkownicy Facebooka chętniej komentują, rozdają lajki i udostępniają posty, w których pojawiają się emoji. Dlatego, jeśli chcesz zaangażować swoich fanów, zachęć ich do reakcji ciekawym postem urozmaiconym przez te symbole.

emoji

Ocieplenie wizerunku

Stosowanie emoji to dobry sposób na skrócenie dystansu między marką, a jej klientami. Jeśli zależy Ci na bardziej przyjacielskich stosunkach, komunikuj się z Twoimi odbiorcami “na luzie” i nie zapomnij używać kolorowych symboli, które na pewno wpłyną na ocieplenie Twojego wizerunku.

Trafiają do milenialsów

Jeśli Twoją grupą docelową jest pokolenie milenialsów, to prawdopodobnie już dawno zaprzyjaźniłeś się z emoji. Jeśli jest inaczej — szybko nadrabiaj zaległości! To właśnie ta grupa odbiorców najczęściej posługuje się kolorowymi grafikami. Jeśli dotychczas nie mogłeś znaleźć z nimi wspólnego języka, to teraz już wiesz, że musisz do nich dotrzeć językiem emoji.

Kolorowe, fajne i bawią…

Nie ukrywajmy, że jednym z głównych powodów, dla których korzystamy z mediów społecznościowych, jest po prostu rozrywka! Nie chcemy oglądać nudnych reklam i czytać długich tekstów. Chcemy się pośmiać, zobaczyć ciekawe treści, a te popularne ostatnio symbole, to właśnie rozrywkowa forma komunikacji.

Poznałeś/aś już zalety wprowadzenia emoji do strategii komunikacji, teraz przeczytaj kilka wskazówek, jak prawidłowo ich używać.

Pamiętaj!

  • Nie przesadzaj – jeśli w Twoich komunikatach będzie za dużo kolorowych symboli, treść może okazać się niezrozumiała dla odbiorców.
  • Zanim zaczniesz używać emoji, zapoznaj się z ich znaczeniem – chyba nie chcesz zaliczyć wpadki spowodowanej dwuznacznością symbolu.
  • Wybierz takie symbole, które kojarzą się z Twoją działalnością i są odpowiednie dla Twojej grupy docelowej.
  • Emoji nie są dla wszystkich – jeśli Twoją grupą docelową są osoby starsze, które nie poznały jeszcze tego języka komunikacji internetowej, albo po prostu nie chcą go używać, to zrezygnuj z komunikatów przepełnionych kolorowymi obrazkami.

Bierz przykład z wielkich marek

Doświadczenie innych pokazuje, że przemyślany wybór emoji i ich długotrwałe stosowanie w social mediach może zakończyć się niesamowitym rezultatem. Działania Starbucks czy Dunkin’ Donuts doprowadziły do tego, że niektóre symbole wywołują skojarzenia z konkretną marką. Coca-cola poszła o krok dalej i zainwestowała w dedykowane marce emoji przedstawiające butelkę ze sławnym napojem.

Podsumowanie

Emoji to język komunikacji internetowej, którym posługujemy się zarówno w wiadomościach prywatnych, jak i w komunikatach w mediach społecznościowych. Rozsądne zastosowanie kolorowych symboli w strategii komunikacji Twojej firmy może przyczynić się do zwiększenia zysków Twojej działalności. Jeśli nie do końca, wiesz jak komunikować się z Twoją grupą odbiorczą, skontaktuj się z nami, odpowiemy na nurtujące Cię pytania i opracujemy strategię marketingową dla Twojej firmy.

 

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page

Nasze wpisy prosto na Twoją skrzynkę

Raz w miesiącu prześlemy Ci dawkę wiedzy oraz garść inspiracji dla poprawienia skuteczności Twojej firmy w internecie.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.