Gry reklamowe

Internauci bardzo często poszukują w internecie różnych form rozrywki. Aby się rozluźnić oglądają śmieszne filmiki lub grają w proste gry. To dobry moment aby przyciągnąć ich uwagę np. udostępniając im grę swojej marki.

kostki-karty-sas-design (1)

Czego najbardziej poszukują ludzie żyjący w ciągłym pośpiechu, pracy i natłoku obowiązków? – Rozrywki. To właśnie jej szuka się po skończeniu pracy, wypełnieniu obowiązków domowych czy powrocie ze szkoły. Wtedy przegląda się śmieszne filmiki, zabawnie opisane zdjęcia, słucha się muzyki i gra się w proste, niewymagające wysiłku gry. To sposób na szybki relaks a zarazem idealny moment na trafienie do klienta. Kiedy umysł jest wypoczęty, najlepiej chłonie informacje płynące ze środowiska. Jeśli to akurat Twoja firma dostarczy mu rozrywki, której szuka, zapamięta ją. Być może przypomni sobie o niej akurat jak będzie wybierał produkt na zakupach.

Czym jest Advergaming

Advergaming, jak sama nazwa mówi, jest promocją poprzez gry. Ten marketing polega na umieszczaniu reklam w popularnych grach lub tworzeniu własnych gier, związanych z marką, aby trafiać do swoich odbiorców przez zabawę. Gry takie pojawiają się na stronach firmowych, darmowych platformach z grami lub udostępniane są w social media. Jeszcze kilka lat temu można było mówić, że Polskie firmy raczej rzadko zajmują się tego typu promocją, jednak to się szybko zmieniło. Wiele firm takich jak Tymbark czy Kubuś, udostępniają całkiem ciekawe gry reklamowe, z których frajdę maja nie tylko dzieci ale i starsi odbiorcy.

gaming-sas-design

Korzyści

Dla mnie najlepszą cechy takiej reklamy jest fakt, że nie jest ona nachalna. W odróżnieniu do irytujących pop-upów, wszędzie zamieszczanych banerów czy często męczących maili, tutaj klient dobrowolnie poddaje się oddziaływaniu promocji. Chce grać w daną grę, nawet kiedy ma świadomość, że to rodzaj promocji. Powiązane jest to z korzyścią jaką klient otrzymuje. Dostaje rozrywkę z informacją, a nie jak w przypadku innych form, tylko informacje.

Ważny tu jest też czas, jaki odbiorca spędza z marką. Podczas gdy jadąc samochodem obserwuje baner, w najlepszym przypadku kilka minut, lub ogląda reklamę telewizyjną 30 sekund, z grą spędza kilkanaście minut a nawet kilka godzin. Gra cały ten czas obcując z marką: banerami, postacią czy tłem.

Szczególnie, produkty kierowane do dzieci, takie jak soki czy płatki śniadaniowe, mogą skorzystać na takiej promocji. Dla dzieci to prawdziwa zabawa, a jeśli polubią grę, prawdopodobnie polubią także i produkt.

Planowanie i tworzenie własnej gry

Najpierw trzeba solidnie zastanowić się, co chcesz osiągnąć tą grą- czyli wyznaczyć jej cel. Gra reklamowa może mieć wiele celów. Pomaga nie tylko budować pozytywny wizerunek marki czy wzmacniać świadomość o niej. Często służy jako informacja o wprowadzeniu nowego produktu czy pomoc przy zbieraniu listy mailingowej.

Dopiero znając cele, zespół planuje działanie i wygląd gry. To naprawdę wiele rzeczy do ustalenia. Ważne żeby idea gry połączona była ze strategią marki, którą ma promować. Jak w przypadku soków Kubuś, których gry kierowane są do dzieci i opierają się na zadaniach związanych z owocami lub Fifa, która promuje piłkę nożną.

Stworzenie gry, niezależnie czy zlecasz to agencji czy swoim programistom, to dość kosztowny interes, ale efekt wart jest tych kosztów.

Kilka przykładów

tymbarkKapsel Tymbarka

Prosta platformówka z kapslem, który biegnąc ulicami pokonuje przeszkody i zbiera gwiazdki. Gra ma już dwie edycje. Tymbark oprócz gry udostępnił też aplikację Kapsel, w której można losować hasła z kapselków. Wszystkie dostępne są na ich stronie.

Gry Kubusiakubus-gry-sas-design

Skierowane do najmłodszych proste gry związane z różnymi dziedzinami dziecięcego życia. Na stronie znajduje się kilkanaście gier. Sokomat, puzzle, ogrodnik, literki… Dla każdego coś dobrego :)

 

m&mM&M

Gry M&M najczęściej odnaleźć można na popularnych platformach z darmowymi grami. Platformówki i proste gry edukacyjne, pamięciowe i dopasowanie kolorów. Całkiem spora kolekcja :)

Red Bullred-ull-game-sas-design

Z gier Red Bulla skorzystają także dorośli. Wyścigi, samolotowe, jazda motorem i wiele innych sportowych gier. Zgodnie z polityką reklamową Red Bulla.

 

Zachęcamy do korzystania z tego typu promocji oraz do ich tworzenia. Reklama połączona z rozrywką to najlepszy sposób na zyskanie lojalnych klientów i utrzymanie pozytywnego wizerunki marki.