Jak poskromić Króla, czyli czas na dobry content

Content marketing to podstawa przy budowaniu pozycji w sieci. Jednak nawet najbardziej kreatywnej osobie czasem kończą się pomysły. Co zrobić w momencie, gdy chcemy stworzyć dobrą treść, ale nie wiemy od czego zacząć?

twórz dobry contant

Wszystkich tych, którym nazwa “content” nic nie mówi, zapraszamy do naszego poprzedniego wpisu. A teraz do rzeczy, założenie w końcu jest proste. Wystarczy stworzyć dobrą treść i rozesłać ją wśród klientów. Zawartość ma być na tyle ciekawa by zainteresowała potencjalnych klientów. Dodatkowo niech poprawi wizerunek i wygeneruje jeszcze większą liczbę odbiorców. Tak to wygląda w teorii, a w praktyce? Niestety często trud wielu osób w tworzeniu ciekawego contentu idzie na marne. Dlaczego tak się dzieje?

Podstawowe kryteria, o których zapominamy

Po pierwsze zanim w ogóle zabierzesz się do tworzenia treści, ustal w jaki sposób mają Ci one pomóc. Czy dzięki nim zwiększysz ruch na swojej stronie, blogu czy może wolisz skupić się na budowaniu świadomości swojej marki? Pamiętaj, że content w swojej naturze różni się od nachalnej sprzedaży. Ma inspirować i ciekawić. Zdobądź więc zainteresowanie odbiorcy, a zwiększysz szansę by stał się Twoim klientem.

Atrakcyjność Twojego contentu uzależniona jest od tego jak go przedstawisz. Liczy się nowe, świeże spojrzenie na temat który był już opisywany.

Dobry, zwięzły tytuł przyciąga uwagę. Nietrafiony jest jak gwóźdź do trumny dla dobrego contentu. Sprawdź jakie tytuły są najbardziej popularne i które najbardziej przyciągają uwagę. Ważne jest hasło, które niekoniecznie musi jednoznacznie definiować opisywaną treść ale jest na tyle interesujące, że trudno będzie nie zapoznać się z ukrytą za nim treścią

Określ swoją grupę docelową i jej oczekiwania. Czym się interesuje, czego potrzebuje i jakie ma pytania. Dzięki temu zdobędziesz bazę dla swoich treści. Poznanie oczekiwań odbiorców jest bardzo ważne bo to dla nich tworzysz content. Rozwiązuj problemy i dawaj przydatne odpowiedzi a w krótkim czasie zdobędziesz zaufanie klientów budując reputacje osoby kompetentnej, której można zaufać. Równie cenna będzie opinia kogoś zaznajomionego z tematem który oceni Twoją pracę przed publikacją.

Inspiracje dobieraj z głową

Inspiruj się. Znajdź takie treści, które zdobyły spore uznanie w sieci i przeanalizuj je. Taki research daje dobry obraz tego o czym ludzie chcą czytać. Na wielu stronach znajdziesz podkategorie Typu “popularne” bądź “Top 10”, więc nie będziesz miał z tym problemu.

napisanie tekstu nie musi być trudne

Wyszukaj i oceń informacje bliskie temu nad czym aktualnie pracujesz z innych źródeł. Internet pełen jest treści które pomogą Ci stworzyć interesujący content. Dzięki temu zgromadzisz pomocne materiały, które później wykorzystasz w swej pracy

Ustal jakich środków użyjesz by rozprzestrzenić swoją treść. Skorzystaj z ogółu działań promocyjnych SEM, użyj social mediów, promuj swoje treści na innych stronach odwiedzanych przez podobną grupę docelową do Twojej.

Niech Twój content wygląda jak milion dolarów!

Ważne są podstawy, o których wiele osób wciąż zapomina. Nawet najbardziej przemyślana treść nic Ci nie da jeżeli należycie jej nie przedstawisz. Gramatyka to podstawa o literówkach nie wspominając. Nie zapominaj o przyjaznych dla oka detalach graficznych oraz przejrzystym ułożeniu strony.

Stworzenie wartościowego contentu, który wygeneruje zyski nie jest łatwym zadaniem. Powyższe rady powinny jednak pomóc Ci stworzyć treść na tyle atrakcyjną by zadowoliły Twoich odbiorców.

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page
envelope

Nasze wpisy prosto na Twoją skrzynkę

Raz w miesiącu prześlemy Ci dawkę wiedzy oraz garść inspiracji dla poprawienia skuteczności Twojej firmy w internecie.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.