Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym

Klienci zwracają szczególną uwagę na opisy produktów. Nic w tym dziwnego. To właśnie one mają decydujący wpływ na to, czy klient zakupi dany produkt, czy przejdzie do konkurencji. Sprawdź jak dobrze stworzyć opisy produktów w sklepie internetowym!

Dobry opis to nie tylko zachęta dla klienta. To także solidne SEO, które znacząco wpłynie na pozycjonowanie Twojego produktu! Dziś pokażemy Ci jak tworzyć dobre opisy produktów w sklepie internetowym!

Korzyści z dobrego opisu

SEO dostaje porządnego kopa! Dodatkowo oryginalne opisy nie pozwalają narazić się Google, które nie lubi skopiowanych treści z innych stron. Pomysłowy opis może być także sposobem na wyróżnienie się od innych sklepów, które oferują ten sam lub bardzo podobny opis.

Odbiorcy zostają u Ciebie: Klienci, zanim kupią produkt, lubią wiedzieć o nim jak najwięcej. Zadbaj o porządny opis produktu a użytkownicy nie będą musieli szukać informacji o danym produkcie na innych stronach.

W jaki sposób tworzyć dobre opisy produktów?

  1. Promuj produkt pełną nazwą: W tytule opisu powinna pojawić się pełna nazwa produktu. Dzięki temu Twój produkt łatwiej będzie można znaleźć w wyszukiwarce
  2. Jasna nazwa: Podobnie jak wyżej. Jeżeli Twój sklep jest znany i wszyscy wiedzą, czym handlujesz, to i tak zawsze dodawaj nazwę przedmiotu w tytule opisu. Jeżeli sprzedajesz laptopy, w tytule ich opisu dodaj jeszcze słowo „laptop” (np. Laptop Asus …). Jak sprzedajesz kawę, dobry opis powinien wyglądać np. tak: Kawa zbożowa (jej firmowa nazwa) itd.
  3. Mocne wejście: Zadbaj o to, aby początek opisu był intrygujący. Odbiorcy tylko pobieżnie traktują opisy. Dlatego już na samy wstępie zapuść haczyk, który przyciągnie uwagę!
  4. Zadbaj o odpowiednią długość opisu: Nie może być on ani za krótki, ani za długi. Staraj się utrzymać długość w granicach 75 słów.
  5. Szczegóły techniczne zostaw na koniec: Jeżeli twój produkt zawiera rozbudowane informacje techniczne, umieść je na samym końcu, pod opisem.

O opisach produktu wspominaliśmy również w naszym archiwalnym wpisie. Wtedy pisaliśmy:

„Klient oczekuje jasnych i przejrzystych opisów. Im mniej ukrytych kruczków, tym lepiej. Nikt nie lubi przykrych niespodzianek lub niedopowiedzeń. Pamiętaj, że bardzo łatwo jest zrazić do siebie klientów a jeszcze trudniej jest odzyskać ich zaufanie”.

Rada ta wciąż jest jak najbardziej aktualna! A co jeżeli nie postarasz się z opisem?

„Zaniedbując ofertę skazujesz się na mniejszą sprzedaż. Klient pełen wątpliwości, mając przed sobą słaby opis produktu bądź usługi, przejdzie do innego sklepu. Pamiętaj: konsument, który dostanie od Ciebie wszelkie najpotrzebniejsze informacje, chętniej dokona transakcji, niż gdyby miał się zastanawiać czy na pewno dokonuje dobrego wyboru kupując produkt bez zdjęcia lub ze słabym opisem”.

Tutaj również niewiele się zmieniło. Im gorszy opis, tym gorsza prezencja produktu. To z kolei przekłada się na jeszcze gorszą sprzedać. Warto więc poświęcić więcej czasu na opis, który wyprowadzi Twoją sprzedaż na sam szczyt.

Podsumowując

Dobrze napisany opis jest niezwykle istotny. Wpływa na sprzedaż produktu oraz na pozycjonowanie. Pamiętaj o tym, gdy sam będziesz Tworzył opis do swoich produktów. Nasz wpis na pewno Ci w tym pomoże. Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji, sprawdź nasz dawny wpis. Tam również znajdziesz cenne informacje o tym, jak stworzyć dobry opis!

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page

Nasze wpisy prosto na Twoją skrzynkę

Raz w miesiącu prześlemy Ci dawkę wiedzy oraz garść inspiracji dla poprawienia skuteczności Twojej firmy w internecie.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Tags: