Jak wykorzystać webinary?

Webinary są dobrym sposobem na powiększenie grona Twoich odbiorców, klientów a także pracowników. Jak je wykorzystać, wspierając działania marketingowe oraz wizerunkowe?

webinary

Spora część współczesnych użytkowników ucieka od treści składających się wyłącznie z tekstu. Jest to efektem braku czasu, a czasami naszego lenistwa. Zwyczajnie nie chce nam się czytać długich, mało atrakcyjnych i nużących tekstów. Inaczej to wygląda, jeśli postaramy się tę treść przedstawić odbiorcom w interesujący sposób – wzbogacić ją grafikami i podzielić, tak, aby wygodnie się ją czytelnikom przyswajało. Często jednak użytkownicy wybierają content, który jest prostszym sposobem na pozyskanie informacji – są nimi webinary.

Prezentacja produktu

Dawno, dawno temu po zakupie nowego sprzętu, z ekscytacją otwieraliśmy opakowanie, a potem rozpoczynaliśmy studiowanie instrukcji obsługi. Dzisiaj wielu z nas nie wyobraża sobie takiego scenariusza. Zamiast tego, otwieramy wyszukiwarkę i szukamy materiałów wideo poświęconych prezentacji produktu. To pierwszy z pomysłów na webinar, który możesz wykorzystać w swojej działalności. Nie myśl jednak, że to możliwość, którą mogą wykorzystać jedynie producenci, którzy dopiero wchodzą na rynek. Jeśli Twój produkt istnieje od lat, ale sukcesywnie wprowadzasz różne innowacje – za pomocą wideo, pokaż klientom, co się zmieniło i jak mają wykorzystać nowe funkcje.

Prezentacja firmy

Przed Tobą spore wyzwanie? Rozwinąłeś swój biznes, stworzyłeś nowe miejsca pracy, ale brakuje Ci ludzi? Dodatkowo Twoja konkurencja jest silna i musicie prześcigać się w stawkach i benefitach dla pracowników? A może Twoim kolejnym zadaniem jest pozyskanie inwestorów? W realizacji tych celów, webinary mogą okazać się bardzo przydatne. Pokaż odbiorcom, jak prowadzisz swoją firmę i zaprezentuj ją od wewnątrz. Dzięki temu zyskasz pozytywny i współczesny wizerunek, a ludzie będą chcieli z Tobą współpracować.

webinary

Live

Przed Tobą ważne wydarzenie? Bierzesz udział w wartościowych targach? A może jesteś prelegentem na branżowej konferencji? Pomyśl, o takich okazjach z wyprzedzeniem i zaplanuj transmisje na żywo. Live’y w tym roku zyskały niezwykłą popularność wśród odbiorców, a jednocześnie wciąż niewiele branż wykorzystuje je w celach marketingowych. Dlatego masz pole do popisu i dużą szansę, aby wybić się na tle konkurencji!

Podsumowując

Jeśli chcesz docierać do szerokiego grona odbiorców, nie możesz kierować swoich komunikatów wyłącznie jednym kanałem. Takim sposobem możesz nie trafić do wszystkich potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Nie możesz również tworzyć wyłącznie jednego typu contentu, bo zanudzisz tych, do których udało Ci się dotrzeć. Ważna jest różnorodność i ciekawa treść. Świetnym pomysłem są webinary, które wprowadzą świeżość do Twojej komunikacji marketingowej, a ponadto z ich pomocą zbudujesz zaufanie odbiorców.