5 elementów, które pomogą Ci zwiększyć konwersję na stronie

Jeśli chcesz osiągać swoje biznesowe cele, musisz zadbać o to, aby użytkownicy podejmowali pożądane przez Ciebie działania. Poznaj 5 elementów, które pomogą Ci zwiększyć konwersję na stronie, dzięki temu, że podnoszą jej atrakcyjność i budują zaufanie do Twojej marki.

zwiększyć konwersję na stronie

1. Materiały wideo

Wielokrotnie pisaliśmy o tym, że wszelkie grafiki oraz inne materiały wizualne znacznie mocniej oddziałują na odbiorców niż sam tekst. Przyciągają naszą uwagę, wywołują odpowiednie emocje i zachęcają nas do interakcji. Tak samo jest z materiałami wideo, którymi możesz urozmaicić swoją stronę, a tym samym zachęcić użytkowników do konwersji. Z ich pomocą możesz znacznie ciekawiej zaprezentować swój produkt czy opowiedzieć o swojej usłudze niż za pośrednictwem samego tekstu. Dobrym pomysłem jest nagranie pokazujące walory Twojego produktu lub animowany filmik, który tłumaczy przebieg Twojej usługi.

Jeśli zdecydujesz się na wykorzystanie tego elementu na swojej stronie, zajrzyj do naszego wpisu – Video marketing – 5 cennych wskazówek, w którym również nawiązaliśmy do tego, że materiały wideo to dobra droga do osiągania wysokich współczynników konwersji.

Animowane filmy marketingowe mają ogromny wpływ na konsumentów. Dzieje się tak dlatego, że przekazują informację w sposób, który ułatwia odbiorcom zrozumienie tego, co konkretnie chcesz im przekazać. Za pomocą odpowiednich narzędzi będziesz w stanie nauczyć swoich klientów, dlaczego potrzebują Twojej usługi/produktu i zrobisz to w nieagresywny sposób.

2. Portfolio

Portfolio, w którym odbiorcy mogą znaleźć zrealizowane przez Ciebie projekty to kolejny element, który może zwiększyć konwersję na stronie. Niestety nie w każdej branży można pochwalić się realizacjami, ale jeśli w Twojej jest to możliwe – naprawdę warto z tego skorzystać. Pokazując efekty Twojej pracy w oczach użytkowników, stajesz się bardziej wiarygodny. Ponadto, dzięki próbce Twoich możliwości mogą przekonać się o tym, na co Cię stać i upewnić się, że sprostasz również ich oczekiwaniom.

zwiększyć konwersję na stronie

3. Logo klientów i partnerów biznesowych

Elementem strony, który wywiera pozytywny wpływ na potencjalnych odbiorców jest również sekcja, w której możesz pokazać, z kim współpracujesz. Zależnie od charakteru Twojej działalności, pochwal się, dla jakich klientów realizowałeś projekty lub pokaż, z jakimi markami współpracujesz. Oczywiście umieść tylko loga marek, którymi warto wesprzeć Twoje portfolio. Niech będą to firmy znane i szanowane. Jeśli np. sprzedajesz meble kuchenne, zamieść na swojej stronie symbole znanych producentów lodówek czy piekarników, z którymi współpracujesz. To przekona klientów do Twojej marki, podniesie jej prestiż i wpłynie na wzrost zamówień.

4. USP, czyli unikatowa propozycja sprzedaży

Unique selling proposition, której poświęciliśmy osobny wpis to wartość, dzięki której możesz wygrać z konkurencją i spowodować wzrost konwersji. Taką unikalną cechę i korzyść dla potencjalnych klientów powinieneś umieścić w sloganie, który w górnej części witryny, tak aby klienci od razu po wejściu na Twoją stronę, wiedzieli, co mogą dzięki Tobie zyskać.

zwiększyć konwersję na stronie

5. Social proof – Klienci ufają klientom

Zauważ, że nie wszyscy konsumenci wierzą markom, że to właśnie ich produkt jest najlepszy. Czasem działania marketingowe firm nie wystarczą, aby przekonać potencjalnych klientów. Właśnie wtedy treści generowane przez innych konsumentów mają znaczącą rangę. Zdecydowanie bardziej wierzymy klientom – osobom takim samym, jak my, niż markom, które używając chwytów marketingowych, starają się wpływać na nasze decyzje zakupowe i skłonić nas do wyboru ich oferty.

Liczne badania pokazują, że opinie innych mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe – aż 70% użytkowników ufa opiniom innych! W rezultacie znacząco przyczyniają się one do wzrostu sprzedaży oraz zysków.

Podsumowując

Nie wspomnieliśmy jeszcze o niezwykle istotnym elemencie, jakim jest przycisk CTA, który wskazuje użytkownikom drogę do określonego przez Ciebie celu. O tym, jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania przeczytacie we wpisie – CTA – 5 praktycznych wskazówek. Mamy nadzieję, że nasze porady okażą się dla Ciebie przydatne i dzięki nim uda Ci się zwiększyć konwersję na stronie. Jeśli nie chcesz sam się tym zajmować, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.