4 marketingowe triki, które rozwiną Twój biznes

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się samemu ulec marketingowym chwytom, które spowodowały, że zrobiłeś zakupy, których wcześniej wcale nie planowałeś, prawda? Czy tylko nam się to zdarza? ;-) Nadeszła pora, aby dowiedzieć się, jak działają marketingowe triki i zacząć skutecznie je wykorzystywać we własnym biznesie.

marketingowe triki

Marketingowe triki, które rozwiną Twój biznes

1. Zakupy bez rejestracji

Częstym aspektem, który odstrasza klientów sklepów internetowych, jest konieczność rejestracji. Czasochłonne wypełnianie mnóstwa rubryczek irytuje użytkowników i budzi w nich niechęć do realizacji zakupów. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, dostosuj się do oczekiwań Twoich klientów. Nie oznacza to, że masz całkowicie rezygnować z rejestracji. Pozostaw użytkownikom wybór – jeśli zależy im na czasie – przygotuj dla nich opcje ekspresowych zakupów, które mogę zrealizować bez tworzenia konta. Pozostałym stwórz możliwość rejestracji, a przy okazji zapewnij ich, że warto być Twoim stałym klientem.

2. Oferta ograniczona czasowo

Zegar z upływającym czasem to z pozoru niewielki element, który może zdziałać naprawdę wiele. Świadomość tego, że super oferta wkrótce się zakończy, motywuje niezdecydowanych do szybkiego zakupu. Jeśli przygotujesz fajną propozycję, która spełni oczekiwania grupy docelowej, znaczna część klientów, którzy trafią na Twoją stronę, odpuści sobie porównywanie ofert konkurentów. Nie będą marnować pozostałego czasu na research, a jedynie dokładniej przyjrzą się Twojej ofercie. Pamiętaj jednak, że licznik z upływającym czasem musi wyróżniać się na tle innych elementów Twojej strony. Jego wielkość i kolorystyka powinny rzucać się w oczy, tak aby wzrok użytkowników koncentrował się właśnie na nim.

marketingowe triki

3. Darmowa dostawa

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu wartości koszyka, zmotywuj do tego klientów wykorzystując kolejny marketingowy trik. Zaoferuj im darmową dostawę zamówienia od konkretnej kwoty. To psychologiczny czynnik, który powoduje, że kupujemy więcej produktów lub decydujemy się na te droższe, ponieważ wiemy, że dostaniemy coś w zamian. Chyba wszyscy lubimy dostawać coś “za darmo”, a samo słowo “darmowa” mocno na nas oddziałuje.

4. Kupując 2 produkty zapłacisz mniej

Są znane i mniej znane marketingowe triki – ten z pewnością możemy zaliczyć do pierwszej grupy. To nie oznacza jednak, że przestał być skuteczny. Jest wręcz odwrotnie – konsumenci często decydują się na dorzucenie do koszyka kolejnego produktu, jeśli traktują to jako wyjątkową okazję. Kiedy cena jednego produktu nieznacznie różni się od ceny dwóch, jesteśmy skłonni zdecydować się na większe zakupy.

Jeśli chcesz mocniej zagłębić się w psychologię konsumentów, zajrzyj do naszego wpisu, w którym wyjaśniliśmy jak działa wpływ społeczny w e-marketingu. Dowiedz się, jak zwiększyć zyski, wykorzystując:

  • regułę wzajemności
  • Społeczny dowód słuszności
  • Reguła lubienia i sympatii
  • Wpływ autorytetu
  • Reguła niedostępności

Na koniec

Mamy nadzieje, że skorzystasz z naszej krótkiej listy marketingowych chwytów i że zmotywowaliśmy Cię do wprowadzenia kilku niewielkich, ale skutecznych zmian. Nasza agencja interaktywna na co dzień rozwiązuje problemy klientów z różnych branż. Przekonaj się, jak można w pełni wykorzystać potencjał Twojego biznesu i zacznij efektywniej go rozwijać.