Marketingowiec na miarę 2017 roku

Marketerzy mają ręce pełne roboty. Rozwój technologii oraz nowe możliwości narzucają spore tempo w ich pracy. Dziś dowiesz się, co powinien umieć marketingowiec na miarę 2017 roku!

Ciągły rozwój stanowi część pracy marketera. Rynek nie stoi w miejscu, więc osoby zajmujące się tematem, również nie powinny. Poznaj dodatkowe kompetencje, które powinieneś nabyć, aby udoskonalić swój marketingowy warsztat.

Optymalizuj!

W tej branży analiza danych to podstawa. Planując kampanie reklamowe ważne jest, aby nadzorować działania już tych istniejących – szczególnie pod kątem efektywności. Nie można zapomnieć o prowadzeniu statystyk i tworzeniu kampanii remarketingowych. Warto skorzystać ze szkoleń z teorii optymalizacji. Proponujemy warsztaty z zakresu Google AdWords oraz Google Analitics. Skuteczne działania marketingowe nie są możliwe bez analizy danych i znajomości aktualnej sytuacji na rynku. Dlatego nie bój się inwestować czasu w diagnostykę. Cyklicznie dowiaduj się czy wszystko działa tak, jak powinno. Na pewno nie raz Ci się to opłaci.

Naucz się programować!

Osoby o humanistycznych umysłach czeka więcej pracy. Dziś marketerzy powinni nie tylko być zaznajomieni z najnowszymi technologiami, ale również z podstawami programowania. Takich umiejętności można nauczyć się na kursach programistycznych, które trwają zdecydowanie krócej niż lata nauki na uczelni. Warto skupić się na 6 językach programowania.

  • C++
  • C#
  • Java
  • JavaScript
  • Python
  • PHP

Jako marketingowiec działający w sieci, zainteresuj się szczególnie JavaScriptem wraz z HTML’em i CSS. Wszystkie łączą się ze sobą, pozwalając tworzyć strony, aplikacje internetowe, aplikacje mobilne czy interaktywne banery. Google od niedawna radzi sobie coraz lepiej ze stronami opartymi na JavaScript. To znak, że takich stron będzie coraz więcej!

Jezyki obce wciąż w cenie

Znajomość języków obcych jest wciąż pożądana na rynku pracy. Statystycznie uznaje się, że osoba znająca biegle język obcy, ma większe szanse na dobrą pracę i satysfakcjonujące zarobki. W świecie reklamy języki są równie ważne. Przyswojenie języka chińskiego, arabskiego czy hiszpańskiego może otworzyć wiele dróg i możliwości. Nauka ma również spory wpływ na spostrzegawczość, selekcje i przetwarzanie informacji. W marketingu to niezwykle ważne cechy.

Automatyzuj swoje działania

Ważne jest, aby usprawniać i zautomatyzować działania sprzedażowe, żeby poświęcać im mniej czasu. Najważniejsza jest efektywność! Zainteresuj się programmatic marketing. To połączenie narzędzi do analityki internetowej z marketingiem. Tutaj wszystko skupia się na dotarciu z komunikatem reklamowym do wybranej grupy docelowej. Dzięki temu będziesz w stanie zrealizować kampanie o bardzo wysokiej skuteczności i niższych kosztach niż dotychczas. Wprawieni marketingowcy powinni umieć integrować całą kampanię. Nie tylko tworzyć content na e-maile, SMS-y czy spersonalizowaną reklamę w Social Mediach. ale również automatyzować pracę nad analizą z optymalizacją grupy docelowej. Wszystko dzięki znajomości odpowiednich narzędzi oraz wypracowania danych umiejętności.

Visual marketing rządzi!

Odbiorcy uwielbiają treści wizualne. Grafiki, wykresy czy video content. Dobry marketingowiec powinien dbać o wizualną stronę przekazu. Do niedawna duże firmy pozwalały sobie na transmisję live swoich konferencji. Dziś coraz częściej korzystają z tego również mniejsze firmy. To dla nich szansa na przebicie się dzięki ciekawej formie. Stąd coraz częściej możesz zauważyć udostępnione w sieci webinary czy transmisje live. Video pozwala odpowiednio przedstawić produkt, co ma ogromny wpływ na sprzedaż. Dlatego budując wizerunek marki, skorzystaj z webinarów. Przekaż w nich wiedzę oraz nakreśl obraz firmy, jaką reprezentujesz. To świetna forma reklamy. Wzbudza zainteresowanie oraz prowokuje do dyskusji nad produktem.

Podsumowując

Teraz już wiesz, co powinien umieć marketingowiec na miarę 2017 roku! Pamiętaj również, że trendy tworzą najnowsze technologie oraz klienci, którzy z nich korzystają. Bądź na bieżąco z rozwojem technologicznym, oczekiwaniami odbiorców, a przede wszystkim nie przestawaj się uczyć! Dzięki temu staniesz się prawdziwym fachowcem w swojej dziedzinie! Natomiast jeżeli szukasz pomocy marketingowej – zgłoś się do nas! Z przyjemnością (jak mówi nasze motto) zaprojektujemy Twój sukces!