4 najczęstsze błędy w eCommerce

Chcesz działać skutecznie, sukcesywnie zwiększając sprzedaż? Poznaj najczęstsze błędy w eCommerce i nie pozwól, aby wkradły się do Twojego biznesu!

najczęstsze błędy w eCommerce

Najczęstsze błędy w eCommerce

1. Brak bazy e-mail

Ogromna popularność social mediów sprawiła, że wielu przedsiębiorców zapomniało o bardziej tradycyjnych, ale wciąż skutecznych działaniach, do których możemy zaliczyć e-mail marketing. Media społecznościowe są dzisiaj nieodłączną częścią biznesu online i tylko nieliczne branże mogą sobie pozwolić na brak aktywności i firmowych profili. Przeznaczanie całego budżetu na działania w social mediach nie jest jednak najlepszym pomysłem. Polityka oraz algorytmy różnych platform co jakiś czas się zmieniają, przez co czasami okazuje się, że nasz wpływ na skuteczność naszych poczynań jest niewielki. Jeśli więc jeszcze tego nie zrobiłeś, najwyższy czas, aby zacząć budować swoją bazę e-mail. Umożliwiając użytkownikom Twojej strony zapisanie się na listę, stworzysz dokładną grupę docelową. Gdzie najlepiej umieścić informacje o możliwości dołączenia do listy subskrybentów?

  • w headerze
  • w stopce
  • na pop-up’ie
  • w panelu bocznym na Twoim blogu

Pamiętaj, że powinieneś zaoferować użytkownikom coś w zamian za zapisanie na listę. Zaproponuj kupon rabatowy, zagwarantuj zniżki dla subskrybentów lub zaoferuj ciekawe treści i obiecaj, że nie będziesz spamować!

2. Lekceważenie mobile

Za każdym razem, kiedy użytkownik odwiedza na swoim smartfonie stronę, która nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, odczuwa frustrację. Najczęściej szybko ją opuszcza i pod wpływem negatywnych doświadczeń już nigdy na nią nie wraca. Wyobraź sobie, ilu potencjalnych klientów mógłbyś w ten sposób stracić? Albo lepiej nie wyobrażaj sobie tego, tylko szybko zadbaj o optymalizację Twojej strony pod mobile.

3. Branding po swojemu

Jeśli oczekujesz, że ludzie będą inwestować w Twoje produkty, najpierw sam musisz zainwestować w swój biznes. Nie rób wszystkiego na własną rękę, ponieważ efekt może być marny. Zatrudnij specjalistów, którzy pomogą Ci stworzyć profesjonalny wizerunek. Logo, identyfikacja wizualna, strona internetowa, zdjęcia produktów, promocja – to tylko część działań, które trzeba zrealizować i ciężko byłoby to zrobić jednej osobie.

4. Brak profesjonalnych zdjęć

Ta kwestia jest ściśle związana z wcześniejszym punktem. Jeśli chcesz zdobywać klientów, najpierw musisz zdobyć ich zaufanie, a to uzyskasz budując wiarygodny i profesjonalny wizerunek. Jeśli nie zadbasz o dobrej jakości zdjęcia produktów, niewielu zdecyduje się na ich zakup. Fotografie ze słabym oświetleniem, przypadkowym tłem czy o różnych rozmiarach wprowadzą chaos i źle wpłyną na wizerunek Twojej marki. Nie zrozum nas źle, zdjęcia niewykonane przez profesjonalnych fotografów, a np. przez Twoich klientów są świetne, ale w social mediach, a nie na stronie Twojego sklepu. Poniżej znajdziesz krótkie wskazówki.

  • Jeśli to możliwe, zatrudnij fotografa, który wykona profesjonalną sesję Twoim produktom.
  • Określ orientację zdjęć (wertykalne, horyzontalne, kwadratowe) i trzymaj się jej we wszystkich zdjęciach produktów.
  • Upewnij się, że zdjęcia produktów pokazują go z różnych stron.
  • Dopilnuj, aby światło było naturalne – najlepiej zorganizuj sesję w ciągu dnia.

Podsumowując

Poznałeś już najczęstsze błędy w eCommerce, teraz dopilnuj, aby nie wkradły się one do Twojego biznesu!