Obowiązki sprzedawcy internetowego

Zakładasz sklep internetowy i chcesz się dowiedzieć, jakie są obowiązki sprzedawcy? Przeczytaj dzisiejszy wpis i zyskaj przydatną wiedzę.

Obowiązki sprzedawcy

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że sklepy internetowe są coraz bardziej popularne? To motywuje przedsiębiorców do inwestowania w handel elektroniczny. Jeśli zakładasz własny sklep – nie lekceważ obowiązków sprzedawcy internetowego. A jeśli ich jeszcze nie poznałeś, koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł.

Jakie obowiązki informacyjne musi wypełnić właściciel e-sklepu?

Rzetelne informacje

Udostępnij swoim klientom szczegółowe informacje o produktach lub usługach, jakie oferujesz i przedstaw wszelkie warunki sprzedaży. Nie traktuj tego tylko jako powinność – dzięki dokładnym informacjom wzbudzisz zaufanie konsumentów.

Dane identyfikacyjne i adres

Twoim obowiązkiem jest przekazanie konsumentom informacji o firmie, organie, który zarejestrował działalność oraz numer, pod którym widnieje we wpisie. Musisz również udostępnić dane adresowe Twojej firmy wraz z e-mailem i numerem telefonu. Zapewni to klientom sprawną komunikację z Twoim e-sklepem.

Pamiętaj! Jeśli adres, pod którym klienci mogą składać reklamację, różni się od adresu firmy, koniecznie musisz ich o tym poinformować.

Wycena

Zanim konsument zdecyduje się na złożenie zamówienia przedstaw mu całkowity koszt transakcji. Podaj informacje o łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenia wraz z podatkami. Nie zapomnij o przedstawieniu cennika za dostarczenie produktu, usługach pocztowych oraz dodatkowych kosztach – to także obowiązki sprzedawcy.

Płatność za produkt/ usługę

Twoim obowiązkiem jest wcześniejsze powiadomienie klientów o sposobie i terminie zapłaty. Bycie dobrym sprzedawcą nie należy do łatwych zadań. Zadbaj o to, aby e-zakupy na Twojej stronie internetowej były zgodne z prawem, a nie będziesz musiał się przejmować przykrymi konsekwencjami. Uczciwe działania przełożą się na Twój zysk!

Obowiązki sprzedawcy

Regulamin

Decydując się na otwarcie sklepu internetowego, Twoim obowiązkiem jest stworzenie i udostępnienie klientom regulaminu Twojego e-sklepu. Lekceważenie tego zobowiązania niesie za sobą konsekwencje w postaci kary grzywnej. Regulamin powinien być opracowany specjalnie z myślą o Twoim przedsiębiorstwie. Kopiowanie gotowych dokumentów nie jest dobrą praktyką. Zgodnie z ustawą w Twoim regulaminie powinieneś zawrzeć m.in. dane firmy, warunki zwrotów i reklamacji, zasady realizacji zamówienia. Zwróć szczególną uwagę, aby nie zawrzeć w nim klauzul abuzywnych. Jeśli pierwszy raz spotykasz się z tym określeniem lub chcesz dowiedzieć się, jak uniknąć takich zapisów w regulaminie Twojego przeczytaj nasz wpis poświęcony tej tematyce. 

Poznałeś/aś już obowiązki sprzedawcy internetowego w zakresie informowania klientów. Na co więc czekasz? Skontaktuj się z nami i załóż swój profesjonalny sklep internetowy! Tutaj możesz zobaczyć zrealizowany przez nas projekt dla marki Niewieścin.

 

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page

Poczekaj! Mamy dla Ciebie coś więcej

Dołącz do grona naszych subskrybentów, zdobywaj przydatną wiedzę i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Cześć! Mamy coś dla Ciebie

Cześć! Mamy coś dla Ciebie

Zyskaj przydatne wskazówki oraz inspirujące treści. Zapisz się na nasz newsletter i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.