Obowiązki sprzedawcy internetowego

Zakładasz sklep internetowy i chcesz się dowiedzieć, jakie są obowiązki sprzedawcy? Przeczytaj dzisiejszy wpis i zyskaj przydatną wiedzę.

Obowiązki sprzedawcy

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że sklepy internetowe są coraz bardziej popularne? To motywuje przedsiębiorców do inwestowania w handel elektroniczny. Jeśli zakładasz własny sklep – nie lekceważ obowiązków sprzedawcy internetowego. A jeśli ich jeszcze nie poznałeś, koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł.

Jakie obowiązki informacyjne musi wypełnić właściciel e-sklepu?

Rzetelne informacje

Udostępnij swoim klientom szczegółowe informacje o produktach lub usługach, jakie oferujesz i przedstaw wszelkie warunki sprzedaży. Nie traktuj tego tylko jako powinność – dzięki dokładnym informacjom wzbudzisz zaufanie konsumentów.

Dane identyfikacyjne i adres

Twoim obowiązkiem jest przekazanie konsumentom informacji o firmie, organie, który zarejestrował działalność oraz numer, pod którym widnieje we wpisie. Musisz również udostępnić dane adresowe Twojej firmy wraz z e-mailem i numerem telefonu. Zapewni to klientom sprawną komunikację z Twoim e-sklepem.

Pamiętaj! Jeśli adres, pod którym klienci mogą składać reklamację, różni się od adresu firmy, koniecznie musisz ich o tym poinformować.

Wycena

Zanim konsument zdecyduje się na złożenie zamówienia przedstaw mu całkowity koszt transakcji. Podaj informacje o łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenia wraz z podatkami. Nie zapomnij o przedstawieniu cennika za dostarczenie produktu, usługach pocztowych oraz dodatkowych kosztach – to także obowiązki sprzedawcy.

Płatność za produkt/ usługę

Twoim obowiązkiem jest wcześniejsze powiadomienie klientów o sposobie i terminie zapłaty. Bycie dobrym sprzedawcą nie należy do łatwych zadań. Zadbaj o to, aby e-zakupy na Twojej stronie internetowej były zgodne z prawem, a nie będziesz musiał się przejmować przykrymi konsekwencjami. Uczciwe działania przełożą się na Twój zysk!

Obowiązki sprzedawcy

Regulamin

Decydując się na otwarcie sklepu internetowego, Twoim obowiązkiem jest stworzenie i udostępnienie klientom regulaminu Twojego e-sklepu. Lekceważenie tego zobowiązania niesie za sobą konsekwencje w postaci kary grzywnej. Regulamin powinien być opracowany specjalnie z myślą o Twoim przedsiębiorstwie. Kopiowanie gotowych dokumentów nie jest dobrą praktyką. Zgodnie z ustawą w Twoim regulaminie powinieneś zawrzeć m.in. dane firmy, warunki zwrotów i reklamacji, zasady realizacji zamówienia. Zwróć szczególną uwagę, aby nie zawrzeć w nim klauzul abuzywnych. Jeśli pierwszy raz spotykasz się z tym określeniem lub chcesz dowiedzieć się, jak uniknąć takich zapisów w regulaminie Twojego przeczytaj nasz wpis poświęcony tej tematyce. 

Poznałeś/aś już obowiązki sprzedawcy internetowego w zakresie informowania klientów. Na co więc czekasz? Skontaktuj się z nami i załóż swój profesjonalny sklep internetowy! Tutaj możesz zobaczyć zrealizowany przez nas projekt dla marki Niewieścin.

 

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page

Nasze wpisy prosto na Twoją skrzynkę

Raz w miesiącu prześlemy Ci dawkę wiedzy oraz garść inspiracji dla poprawienia skuteczności Twojej firmy w internecie.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.