Silna marka kluczem sukcesu

Silna marka to sposób w jaki konsumenci odbierają Twój produkt (bądź usługę) oraz jakie towarzyszą im emocje. Marka kreuje obraz Twojego produktu. Jeżeli jest bezpłciowa i nijaka, to nawet z pięknego opakowania i milionów wydanych na reklamę wiele nie zdziałasz. Co zatem zrobić, by wykreować silną markę?

silna marka

 

Zastanawiałeś się, jaki błąd popełnia wielu managerów firm na całym świecie? Obsesyjnie skupiają się na cenie. Wciąż prześcigając się z konkurencją zapominając o najważniejszym czynniku motywującym do zakupu – o emocjach. A nic tak nie wpływa na emocje, jak siła marki Twojej firmy.

Silna marka i jej osobowość

Ustaliliśmy, że za firmą powinna stać silna marka. A co za silną marką? – Osobowość. Budowanie świadomości marki nie jest łatwym zadaniem. W grę wchodzą takie elementy jak misja przewodnia marki, jej wizja, wartości, jakimi się kieruje oraz wizualna prezencja. Wszystko to musi tworzyć silną i spójną całość. Spójrz na markę jak na żywego człowieka. Jak się zachowuje, wypowiada, jakie są jego poglądy, jak się porusza – jak wygląda jego całe życie.

Emocje

Ludzie lubią to, co sprawdzone i zaufane. Zadaniem Twojej marki jest dostarczenie unikalnych doświadczeń oraz idącym w parze emocjom klientom. Emocje to najcenniejsza wartość, jaką powinna posiąść Twoja marka. Dostarcz klientom prawdziwe show, wzbudź w nich silne odczucia i zagwarantuj niezapomniane wrażenia a pójdą za Tobą wszędzie chcąc więcej. Skąd taki sukces Apple czy Red Bulla? Już wiesz.

Grupa docelowa

Najważniejszą rzeczą przy tworzeniu marki jest określenie grupy docelowej i dostosowanie pod nią swojej oferty. Następnie pomyśl, jak i co powinno się mówić o Twojej marce. Czy posiada znane autorytety? Stwórz jej historię, która będzie inspirować, a następnie przekaż ją światu umieszczając na swojej stronie czy w social mediach. Zadbaj także o identyfikacje wizualną, czyli w jakie pudełko opakujesz swoją markę. Pamiętaj, że lepiej jest postawić na markę z charakterem, o której wszyscy chętnie będą mówić. Intryga i ciekawość to motor napędowy dla każdego potencjalnego klienta. Konsumenci na pewno postawią na markę z charakterem, o której warto opowiadać na imprezie czy przy rodzinnym stole.

Bądź szczery

I nie splam się kłamstwem. Nie dość, że ma krótkie nogi to w dodatku odbiorcy na dłużej zapamiętują Twoje potknięcia. Budowanie silnej marki na kłamstwach mija się z celem. Opisy czy zdjęcia w Twojej ofercie muszą być prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym. Promując swój produkt, pomijając jego istotne wady jest ogromnym błędem! Zawiedziony Twoim produktem klient nie dość, że do Ciebie nie wróci to na pewno wspomnij innym złe słowo o Tobie. Przy rynku pełnym konkurencji, należy walczyć o swoich klientów, ale na uczciwych zasadach. Dzięki temu Twoja firma zyska silną reputację co przełoży się na zaufanie wśród klientów oraz…spore zyski.silna marka

Marka nie do podrobienia

Filarami silnej marki są emocje, charakterystyczna osobowość oraz intrygująca historia stojąca za tym wszystkim. Dzięki tej świętej trójcy Twoja marka przeżyje nie jeden kataklizm oraz ciężkie chwilę, które mogą się pojawić na horyzoncie (czego oczywiście CI nie życzymy). Pamiętajże powracający klient to taki który zwiększa zyski i zapewnia szybszy rozwój. Pamiętaj, że przekonujesz jakością Twojego produktu, ale przede wszystkim silną marką, której nikt nie będzie mógł podrobić.

A na koniec garść praktycznych porad:

  • Nie próbuj wszystkich zadowolić: Marki starające się “dogodzić każdemu” są nudne i nijakie. Określ swoją grupę docelową i do niej kieruj swe usługi.
  • Nie kopiuj innych marek: Nie ma nic gorszego niż być popularnym klonem. Silne marki poszukują własnej drogi, zamiast być czyjąś imitacją.
  • Dbaj o najwyższą jakość: Bo to ona zatrzyma przy Tobie klienta
  • Nie chodzi tylko o pieniądze: Ale o pasję – Wszystkie największe marki działają z pasji liderów
  • Nie zmieniaj się pod naciskiem klienta: Trzymaj się wyznaczonego kursu i nie zmieniaj się pod nikogo, bo przestaną Cię cenić.