Skąd czerpać wiedzę o e-marketingu krótki poradnik

Magdalena Jurak

Jedną z naszych głównych misji jest edukacja Klientów. Odpowiadamy na pytania na naszym chacie, dostarczamy materiały, kursy, tworzymy własne szkolenia. Żyjemy w wspaniałych czasach – każdy kto chce poszerzyć swoją wiedzę ma ogrom możliwości.

Poszerzaj i aktualizuj swoją wiedzęStale rozwijaj swoją wiedzę o e-marketingu!

Niedawno dołączył do nas kolejny członek zespołu – Hubert – stażysta. Jednym z jego pierwszych zadań było znaleźć miejsca, w których sukcesywnie będzie poszerzał swoją wiedzę. Tych miejsc było tak wiele, że postanowiliśmy się z Wami nimi podzielić.

W dobie internetu o edukację nie trzeba się już martwić. Ogólny dostęp do informacji dał nam możliwość obcowania z profesjonalnie tworzoną treścią przez specjalistów z branży. Szczególnie gdy mówimy o tak rozwiniętym pojęciu jakim jest e-marketing. Na ten temat powstało już multum treści dostępnych w sieci i w fizycznych formach, dzięki którym jesteśmy w stanie zgłębić wiedzę z obszaru e-marketingu we własnym zakresie.

Pytanie jest następujące: co z tego wielkiego tygla naprawdę Ci się przyda, znacząco poszerzając Twoją wiedzę, a co okaże się zwykłym gniotem dając poczucie straconego czasu?

Postaraliśmy się przedstawić Wam najbardziej wartościowe źródła, z których sami korzystamy:

Na dobry początek

Od czego możemy zacząć? Nie, nie od przeszukiwania ogromnych zasobów internetu. Zaczniemy od starych dobrych książek. Odwiedź najbliższą księgarnię i popytaj o publikacje naukowe. Na pewno wśród nich pojawi się “Biblia e-biznesu” czy “E-marketing w praktyce, strategia skutecznej promocji online”. Z książkami jest trochę lepiej niż z treściami w Internecie. Jeśli są to prace zbiorowe, wydania naukowe możesz być pewny, że można takiemu źródłu zaufać. Niestety książki mają też jedną wadę – proces ich tworzenia i dystrybucji jest długotrwały, dlatego tez szybko ulegają przedawnieniu. Nie warto inwestować w książki, których rok wydania jest dalszy niż 2014.

Kolejnym świetnym źródłem informacji są blogi znanych specjalistów z branży. Artur Jabłoński, Jakub Prószyński czy Monika Czaplicka to nazwiska które powinieneś znać. Ich wpisy na blogach oprócz czystej teorii bogate są w interesujący content, masę cennych tutoriali, pomocnych odnośników i wielu innych przydatnych treści. Zwłaszcza praca na żywym materiale jest wartościowa – warto szukać opisów case study! Plusem tego źródła jest aktualność, jednak ciężko jest znaleźć coś wartościowego. Na pewno możecie zacząć od naszego bloga ;)Bez tytułu

W sieci i na żywo

Gdy mamy już dość źródeł teoretycznych i potrzebujemy więdzę o e-marketingu w innej, praktycznej, formie warto zainteresować się kursami dostępnymi w sieci. Wystarczy zapisać się w specjalnej zakładce na stronie i zazwyczaj wyrazić zgodę na dostarczanie treści drogą mailową. To rozwiązanie, które pozwala nam regularnie przyswajać kolejne dawki wiedzy poprzez wygodny podział treści, który ląduje co parę dni na naszej skrzynce. Oprócz kursów e-mailowych polecamy także dwie świetne inicjatywy. Jedną od Googla i jedną od Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych

Chcesz uczestniczyć w spotkaniu, gdzie na żywo usłyszysz wiele ciekawych informacji i nauczysz się czegoś wartościowego? To bardzo dobrze, jednak ustalmy jedno:
Żadne szkolenie nie przekaże pełnej wiedzy.
Dlaczego? Po prostu jest jej za dużo by upchnąć ją w kilkugodzinny program kursu.
Warto więc się skupić się na grupie zagadnień, omawianej przez kilka godzin. Dzięki wąskim programom szkoleń jest szansa, że nauczymy się czegoś porządnie!

Wydarzenia związane z reklamą i marketingiem to szansa na poznanie wielu ciekawych osób, posłuchania tego co mają do powiedzenia na wykładach oraz nauczenia się czegoś nowego. Wiele z takich eventów jest płatna ale znajdą się również darmowe. Wydarzenia warte większej uwagi, na których można również nas spotkać to: m.in. Czwartki Social Media, Geek girls carrots (głównie dla Pań, ale Panowie też są mile widziani) czy też Jungle Web odbywającye się co roku w Łodzi.eventy też są fajne!

Trzy grosze od Facebooka

Bogate w wiele użytecznych informacji, Facebookowe grupy związane z marketingiem to kopalnia wiedzy dla każdego zainteresowanego tematem. Ponadto osoby zapisane do grup często gotowe są pomóc, tłumacząc bądź rozwijając interesujący nas wątek.

Znajdź na Facebooku takie grupy jak:

My również się tam udzielamy, więc może kiedyś się spotkamy ;)

Internet pełen jest wartościowej wiedzy. Nie trzeba się trudzić by wyszukać całą masę treści poszerzających Twoją wiedzę o e-marketingu. Książki, ebooki, webinary czy kursy. Wszystko czeka, by wspomóc Cię w nauce i rozwiązać Twoje problemy. Jeśli jednak nie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, albo po prostu będziesz chciał by Twoimi działaniami zajęli się specjaliści – zgłoś się do nas! zawsze chętnie pomożemy!