Strona z koszykiem – najlepsze praktyki

Jeśli chcesz sprzedawać w sieci, niezbędnym elementem Twojej witryny będzie strona z koszykiem oraz przyjazny użytkownikom proces transakcyjny. O czym musisz pamiętać, planując te kroki?

Strona z koszykiem

Strona z koszykiem oraz proces płatności muszą wzbudzać zaufanie klientów, dlatego nie możesz sobie pozwolić na obecność przypadkowych elementów oraz niedociągnięcia przez które strona nie będzie działać płynnie lub korzystanie z niej będzie uciążliwe dla użytkowników.

Strona z koszykiem – 5 elementów, które powinny się na niej znajdować

Zdjęcie i nazwa produktu

Często, kiedy asortyment sklepu jest naprawdę rozbudowany, użytkownikom ciężko jest podjąć szybką decyzję. Wybierają wtedy produkty, które ich najbardziej zainteresowały i dodają je do koszyka, porządkując w ten sposób taką swoją TOP listę, z której następnie wyselekcjonują najlepszy produkt. Twoim zadaniem jest ułatwienie im tego procesu, dlatego produkty w koszyku powinny zawierać nazwę oraz zdjęcie, które po jednym kliknięciu umożliwią klientom przeskoczenie na stronę produktu. W ten sposób z łatwością porównają wyselekcjonowany asortyment i szybciej podejmą decyzję zakupową.

Informacje o produkcie

Koszyk to nie miejsce na ciekawy, zachęcający do kupna opis, ale musisz pokazać w nim najważniejsze informacje o produkcie. Rozmiar, kolor, ilość – te cechy pozwolą użytkownikom upewnić się, że dodali do koszyka właściwe produkty.

Modyfikowana zawartość koszyka

Każdemu zdarzają się pomyłki, przez które często zaczynamy się irytować. Nie pozwól, aby w Twoich klientach rosła złość i ułatw im prostą modyfikację zawartości koszyka. To, czego nie może zabraknąć to możliwość usuwania produktów oraz zmienianie ich ilości, najlepiej za pomocą “+” i “-” do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić.

Strona z koszykiem

Pole na kod rabatowy

Z tym elementem musisz postępować ostrożnie, ponieważ nie wszyscy Twoi klienci mają kody upoważniające do zniżki. Jeśli pole będzie zbyt mocno wyróżnione i przyciągnie ich uwagę, mogą odczuć negatywne emocje i żal, że nie mogą skorzystać z rabatu. Z drugiej strony, klienci, którzy otrzymali kod, powinni z łatwością znaleźć odpowiednie pole, aby go wpisać.

Wyraźne CTA – “Zapłać”

Jeśli klient dodał interesujące go produkty do koszyka i upewnił się, że jego zamówienie jest właściwe, jego wzrok powinien kierować się w stronę CTA – “Zapłać”. Ten element powinien być wyróżniony, tak aby dla użytkowników jasne było, jaki krok powinni następnie podjąć.

Zapewnienie o bezpieczeństwie

Informacje o bezpiecznych zakupach nie są najważniejszym elementem strony z koszykiem, więc nie powinny nadmiernie skupiać uwagi klientów. Warto go jednak umieścić, ponieważ w ten sposób zyskasz wiarygodność i zaufanie użytkowników, którzy będą bardziej skorzy do zakupów. Zapewnij ich o bezpieczeństwie Twojej witryny, pokazując znak certyfikatu SSL. To dzięki niemu, dane z formularzy kontaktowych lub dane transakcji sprzedaży są szyfrowane przed hakerami. Potwierdzając to, sprawisz, że Twoja strona zyska prestiż, a zaufanie e-klientów wzrośnie.

Na koniec

Wszystkie wymienione powyżej praktyki sprawią, że Twój sklep będzie przyjazny użytkownikom – zakupy staną się przyjemnością, a to korzystnie wpłynie na odbiór Twojej marki. Dzięki tym elementom zbudujesz zaufanie klientów Twojego sklepu internetowego, co przełoży się na wzrost sprzedaży.
Na szczęście nie musisz tego robić sam – nasza agencja interaktywna przygotuje dla Ciebie sklep internetowy, który nie tylko będzie sprzedawał ale i podobał się użytkownikom.