Strona z koszykiem – najlepsze praktyki

Jeśli chcesz sprzedawać w sieci, niezbędnym elementem Twojej witryny będzie strona z koszykiem oraz przyjazny użytkownikom proces transakcyjny. O czym musisz pamiętać, planując te kroki?

Strona z koszykiem

Strona z koszykiem oraz proces płatności muszą wzbudzać zaufanie klientów, dlatego nie możesz sobie pozwolić na obecność przypadkowych elementów oraz niedociągnięcia przez które strona nie będzie działać płynnie lub korzystanie z niej będzie uciążliwe dla użytkowników.

Strona z koszykiem – 5 elementów, które powinny się na niej znajdować

Zdjęcie i nazwa produktu

Często, kiedy asortyment sklepu jest naprawdę rozbudowany, użytkownikom ciężko jest podjąć szybką decyzję. Wybierają wtedy produkty, które ich najbardziej zainteresowały i dodają je do koszyka, porządkując w ten sposób taką swoją TOP listę, z której następnie wyselekcjonują najlepszy produkt. Twoim zadaniem jest ułatwienie im tego procesu, dlatego produkty w koszyku powinny zawierać nazwę oraz zdjęcie, które po jednym kliknięciu umożliwią klientom przeskoczenie na stronę produktu. W ten sposób z łatwością porównają wyselekcjonowany asortyment i szybciej podejmą decyzję zakupową.

Informacje o produkcie

Koszyk to nie miejsce na ciekawy, zachęcający do kupna opis, ale musisz pokazać w nim najważniejsze informacje o produkcie. Rozmiar, kolor, ilość – te cechy pozwolą użytkownikom upewnić się, że dodali do koszyka właściwe produkty.

Modyfikowana zawartość koszyka

Każdemu zdarzają się pomyłki, przez które często zaczynamy się irytować. Nie pozwól, aby w Twoich klientach rosła złość i ułatw im prostą modyfikację zawartości koszyka. To, czego nie może zabraknąć to możliwość usuwania produktów oraz zmienianie ich ilości, najlepiej za pomocą “+” i “-” do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić.

Strona z koszykiem

Pole na kod rabatowy

Z tym elementem musisz postępować ostrożnie, ponieważ nie wszyscy Twoi klienci mają kody upoważniające do zniżki. Jeśli pole będzie zbyt mocno wyróżnione i przyciągnie ich uwagę, mogą odczuć negatywne emocje i żal, że nie mogą skorzystać z rabatu. Z drugiej strony, klienci, którzy otrzymali kod, powinni z łatwością znaleźć odpowiednie pole, aby go wpisać.

Wyraźne CTA – “Zapłać”

Jeśli klient dodał interesujące go produkty do koszyka i upewnił się, że jego zamówienie jest właściwe, jego wzrok powinien kierować się w stronę CTA – “Zapłać”. Ten element powinien być wyróżniony, tak aby dla użytkowników jasne było, jaki krok powinni następnie podjąć.

Zapewnienie o bezpieczeństwie

Informacje o bezpiecznych zakupach nie są najważniejszym elementem strony z koszykiem, więc nie powinny nadmiernie skupiać uwagi klientów. Warto go jednak umieścić, ponieważ w ten sposób zyskasz wiarygodność i zaufanie użytkowników, którzy będą bardziej skorzy do zakupów. Zapewnij ich o bezpieczeństwie Twojej witryny, pokazując znak certyfikatu SSL. To dzięki niemu, dane z formularzy kontaktowych lub dane transakcji sprzedaży są szyfrowane przed hakerami. Potwierdzając to, sprawisz, że Twoja strona zyska prestiż, a zaufanie e-klientów wzrośnie.

Na koniec

Wszystkie wymienione powyżej praktyki sprawią, że Twój sklep będzie przyjazny użytkownikom – zakupy staną się przyjemnością, a to korzystnie wpłynie na odbiór Twojej marki. Dzięki tym elementom zbudujesz zaufanie klientów Twojego sklepu internetowego, co przełoży się na wzrost sprzedaży.
Na szczęście nie musisz tego robić sam – nasza agencja interaktywna przygotuje dla Ciebie sklep internetowy, który nie tylko będzie sprzedawał ale i podobał się użytkownikom.

Poczekaj! Mamy dla Ciebie coś więcej

Dołącz do grona naszych subskrybentów, zdobywaj przydatną wiedzę i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Cześć! Mamy coś dla Ciebie

Cześć! Mamy coś dla Ciebie

Zyskaj przydatne wskazówki oraz inspirujące treści. Zapisz się na nasz newsletter i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.