3 błędy przez, które użytkownicy opuszczają sklep internetowy

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twoje produkty nie znikają z “półek” w takiej ilości i częstotliwości, jakbyś oczekiwał, przyjrzyj się temu, jakie doświadczenia towarzyszą użytkownikom Twojej strony. Jest duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy opuszczają sklep internetowy wcale nie przez jakość produktów. A więc dlaczego?

użytkownicy opuszczają sklep internetowy

Jako sprzedawca online, powinieneś dopilnować, aby Twoja strona spełniała swoje zadanie. Jeśli pozwolisz na to, aby jej działanie nie było dopracowane, użytkownicy, zamiast stawać się Twoimi klientami będą opuszczać Twoją stronę i prawdopodobnie przez niezadowolenie nigdy na nią nie powrócą. Nie dopuszczasz do myśli takiego scenariusza? Poznaj często powtarzane błędy, które prowadzą do tego, że użytkownicy opuszczają sklep internetowy i nie pozwól im na to.

Treść na stronie niezgodna z kampanią reklamową

Jednym z największych błędów, które kończą się porzucaniem strony, jest niezgodność oferty z tym, co promujesz w kampanii reklamowej. Możliwe, że sam doświadczyłeś sytuacji, w której wyświetliła Ci się ciekawa kreacja promująca fajny produkt w atrakcyjnej cenie, a po wejściu na stronę okazało się, że oferta nie jest już dostępna lub nie wszystkie opłaty zostały uwzględnione w reklamie.

Niejasna oferta

Kiedy użytkownicy trafiają na Twoją stronę, oczekują pewnych informacji:

  • dla kogo przeznaczony jest Twój produkt?
  • jakie ma funkcje?
  • co dzięki niemu mogą zyskać?
  • jak go zdobyć?

Jeśli nie uświadomisz konsumentów, co do tego, jakie Twoje produkty i Twoja strona przyniosą im korzyści, nie będą mieli powodu, aby na niej pozostać. Współcześni użytkownicy w mgnieniu oka oceniają stronę, jej atrakcyjność i użyteczność. Z raportu Nielsena wynika, że masz zaledwie 10 sekund, aby zainteresować ich i wyjaśnić im czym się zajmujesz oraz, co masz im do zaoferowania. Inne badania wykazały, że masz tego czasu jeszcze mniej – tylko 3 sekundy! Jeśli nie chcesz ich zmarnować, upewnij się, że jasno i w ciekawy sposób pokazujesz korzyści płynące z posiadania Twoich produktów.

użytkownicy opuszczają sklep internetowy

Nieskuteczne CTA

CTA jest odpowiedzialne za podjęciu wielu czynności – zakup produktu, zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka czy innego pliku, czy kliknięcie, aby dowiedzieć się więcej o Twojej ofercie. Większość błędów dotyczących CTA spowodowana jest skupianiem się wyłącznie na sprzedaży. Czasem za wszelką cenę chcemy nakłonić do kupna – a może warto byłoby zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów? Postępując w ten sposób, zyskasz ich sympatię, a pozytywne doświadczenia będą miały większy wpływ na decyzje zakupowe. Poznaj swoich konsumentów – może chcą dowiedzieć się więcej, o Twojej firmie czy produktach, a może preferują darmowe próbki?

Podsumowując

Jeśli chcesz sam zabrać się za optymalizację Twojej strony, pamiętaj, że Google oferuje Ci świetne i darmowe narzędzie do analizy zachowań użytkowników Twojej strony, to Google Analytics, o którym więcej pisaliśmy we wpisie Narzędzia Google, które musisz znać. Jeśli natomiast chcesz skorzystać z naszego doświadczenia – skontaktuj się z nami ;-)