Wiadomości jakie powinieneś wysyłać do swoich klientów cz.1

E-mail marketing żyje i ma się dobrze! Jeżeli myślisz, że nikt już nie czyta maili, to jesteś w błędzie. Dziś dowiesz się o tym, jakie treści powinieneś wysyłać do swoich odbiorców.

Sztuka E-mail marketingu polega na tym, aby dopasować odpowiedni komunikat do danego odbiorcy. Sprawdź jak to zrobić! Oto wiadomości jakie powinieneś wysyłać do swoich klientów:

Przypomnij o sobie

Jeżeli prowadzisz sklep online, na pewno nie raz spotkałeś się z sytuacją gdzie niektórzy klienci porzucali elektroniczne koszyki, lub często odwiedzali daną kategorię produktów, ale finalnie niczego nie kupili. W takim wypadku powinieneś o sobie przypomnieć. Wyślij do nich maila o tytule „Hej, nie zapominaj o nas!”, „Na pewno o wszystkim pamiętasz?” czy Wróć do nas!. Treść powinna zachęcać do tego, aby klient ponownie odwiedził Twój sklep. Warto zastosować również buttony z hasłami „Dodaj do koszyka” czy „Kup Teraz”, które umieścisz na końcu wiadomości.

Przywitaj się z nowymi klientami

Kolejna osoba zapisała się na Twój newsletter? Powitaj ją! To miły gest, który już na starcie utwierdzi odbiorcę w przekonaniu, że dobrze zrobił zapisując się do Twojego newslettera! Tego typu powitania budzą zaufanie, wpływają na sprzedaż oraz wzmacniają wizerunek Twojej firmy. Na wstępie podziękuj za zapisanie się na listę mailingową. Następnie przedstaw w kilku słowach swoją firmę, team oraz to, co klient zyskuje, interesując się Twoją marką. Nie zapomnij wspomnieć o najświeższych trendach dotyczących Twojej branży. W mailu powinny znaleźć się także informacje o najnowszej ofercie dostępnej dla osób subskrybujących Twoje treści.

Za zakupy również podziękuj

Każdy klient jest ważny! Pamiętaj o tym szczególnie w przypadku gdy po raz pierwszy dokona on zakupów w Twoim sklepie. W treści maila zapewnij odbiorcę o wyjątkowej jakości produktu oraz słuszności wyboru, jakiego dokonał. Nie zapomnij poinformować o czasie oczekiwania na przesyłkę. Podaj przy tym dane kontaktowe odnośnie dodatkowych pytań oraz zaproponuj pomoc w przypadku nieprzewidywanych sytuacji.

Pamiętaj o swoich stałych klientach

Przygotuj dla stałych odbiorców nagrodę w postaci specjalnych zniżek i rabatów na Twoje produkty czy usługi. Zaskakuj klientów ukrytymi promocjami przygotowanymi specjalnie dla nich. Takie sytuacje nie tylko umacniają więź z klientem, ale sprawiają, że ten szepnie dobre słowo o Twojej marce swoim najbliższym. Możesz również utworzyć specjalny pakiet dodatkowych korzyści tylko dla klientów, którzy są związani z Twoją marką od dłuższego czasu.

Podsumowując

Oto pierwsza część tematu o wiadomościach, jakie powinieneś wysyłać swoim klientom. W następnej części poznasz inne typy komunikatów, które mają niebagatelny wpływ na relację z Twoimi odbiorcami! Sprawdź również naszą ofertę, ponieważ zadanie skutecznej kampanii E-mail marketingowej możesz powierzyć nam!