5 możliwości wykorzystania wideo w marketingu

Jedną z popularnych form marketingowych są filmy promocyjne. Potrzeba do nich odrobiny kreatywności i pomysłu, aby skutecznie je wykorzystać. Mamy dla Was kilka przykładowych form, jakie można nagrać, aby wypromować swoją firmę w sieci.

wideo-w-marketingu-sasdesign

To już stwierdzono – ludzie przestają czytać, wolą obrazy, a szczególnie ruchome. Mówi się też, że najłatwiejsze w odbiorze stają się filmy. Wideo wykorzystywane jest praktycznie do wszystkiego. Także w marketingu mogą się przydać w wielu miejscach. Co można nagrywać?

Szkolenia i poradniki

Najbardziej przydatne dla Twoich klientów i trafiające właśnie tam, gdzie powinny, są różnego rodzaju filmy podpowiadające jak coś zrobić i dzielące się wiedzą.
Są to różnego rodzaju szkolenia i webinary (dłuższe obejmujące cały temat), oraz krótkie filmy pokazowe i instruktarzowe. Działają one na podobnej zasadzie do bloga, gdzie dzielisz się wiedzą, budując wizerunek eksperta i w zamian otrzymujesz zaufanie.
Instruktarze i szkolenia powinny oczywiście w jakiś sposób dotyczyć usług i produktów, które oferujesz. Ciekawy przykład można zabserwować u Leroy Merlin, Catoramy, czy Douglasa (lekcje makijażu).

Wizerunek

Kolejną rzeczą do której można wykorzystać wideo, są filmy o Twojej firmie. Klienci nabierają większego zaufania do ludzi i firm, które znają. Dlatego cały zespół może przedstawić się na filmie. Możecie nawet zrobić klip, pokazujący w jaki sposób pracujecie, świętujecie, witacie nowych klientów. Pokażcie się trochę zanim klienci zdążą poznać Was osobiście. Na pewno polubią Was dzięki kreatywnemu filmowi. Jako przykład można wziąć GoldenLine i ich film promujących pracę.
Możesz także przedstawiać swoje produkty czy usługi. Opisać w jaki sposób działają, czemu są wartościowe, albo jak były tworzone.

Animacje i filmy wiralowe

Ciekawym pomysłem są filmy i animacje, które tworzy się dla samego virala. Nie są one specjalnie powiązane z firmą, jednak są ciekawe i dotyczą tematów, o których chcą rozmawiać użytkownicy Internetu. Nie prowadzi to bezpośrednio do sprzedaży, ale dzięki viralowemu charakterowi i zamieszczonemu w firmie logo, czy hasła firmowego, rozszerza znajomości marki.
Ostatnio akcję taką wypuściło Allegro i ich serią Legendy Polskie.

wideo-referencje-blog-sasdesign

Referencje

Zbierasz referencje od klientów? Zapytaj ich, czy nie zgodziliby się zamiast pisać, powiedzieć kilku słów do kamery. Oczywiście w luźnej atmosferze. Wystarczy, żeby powiedzieli, nad czym z Wami współpracowali i co z tego wynikło. Nie wszyscy lubią wystąpienia publiczne i mogą odmówić Ci takiej przyjemności, ale zawsze warto spróbować, kiedy w grę wchodzi przyszłość firmy.

Reklamy

No i ostatnia forma, czyli reklamy. O nim pewnie nie muszę wiele mówić. Reklama wideo to już standard. Pamiętajcie jednak, że w obecnych czasach, reklam jest tak dużo i przy standardowym oferowaniu produktów czy usług, łatwo odstraszyć klienta. Dlatego właśnie musisz być ostrożny i nie zbyt nachalny.

Podsumowanie

Wideo można wykorzystać w bardzo wielu miejscach. Aby zostać zapamiętanym, trzeba się wyróżnić spośród tłumu, który także wpadł na taki pomysł. Może jakiś wyskakujący z kapelusza słoń, zamiast królika? Oczywiście tu przesadzam, jednak Wy, bez ograniczeń poruszcie swoją wyobraźnie, dostosujcie przekaz do Waszych odbiorców i korzystajcie z dobrodziejstw Internetu, rozpowszechniając swoje treści i firmę.

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn2Pin on Pinterest0Print this page

Poczekaj! Mamy dla Ciebie coś więcej

Dołącz do grona naszych subskrybentów, zdobywaj przydatną wiedzę i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Cześć! Mamy coś dla Ciebie

Cześć! Mamy coś dla Ciebie

Zyskaj przydatne wskazówki oraz inspirujące treści. Zapisz się na nasz newsletter i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.