Współpraca z micro-influencerem – czy warto?

Uwzględnienie współpracy z micro-influencerem w strategii marketingowej może przynieść markom wiele korzyści. To za sprawą ciągłego rozwoju portali społecznościowych oraz blogosfery twórcy treści zyskali ogromne znaczenie i dysponują umiejętnością wpływania na użytkowników.

micro-influencerem

Influencerzy… Na przełomie ostatnich lat określenie to zyskało ogromną popularność. Współpraca blogerów i marek stała się nieodłącznym elementem wielu strategii marketingowych. Nasuwa się pytanie, czy rzeczywiście kooperacja z influencerami posiadającymi ogromną liczbę fanów to dobry pomysł dla każdej marki? To z pewnością wyjście dla dużych firm dysponujących sporym budżetem. Czy opłaci się to natomiast w Twoim biznesie? Przeczytaj artykuł i sam zdecyduj, czy jest to dobra droga dla promocji Twojej własnej marki. Ale zacznijmy od podstaw.

Kim właściwie jest ten micro-influencer?

Najbardziej widoczną różnicą między influencerem, a micro-influencerem jest to, że ten drugi nie jest celebrytą. Nie pojawia się na “ściankach” czy imprezach sponsorowanych i nie zebrał rzeszy fanów liczonych w milionach. Micro-influencer to osoba, która prowadzi bloga, vloga, profil na Instagramie czy Facebooku, a grono jej stałych odbiorców zwykle mieści się w przedziale od 1000 do 10000 obserwatorów, czasami liczba ta dochodzi do 30 tysięcy.

Jakie są zalety wynikające z współpracy z micro-influencerem?

Prawdziwa więź

Świadomi działań marketingowych użytkownicy portali społecznościowych chcą obserwować szczerych ludzi i słuchać ich prawdziwych historii. Odbiorcy doceniają wiarygodne osoby i z chęcią podążają za tymi, którzy są prawdziwi w tym, co robią. Nie zależy im na śledzeniu życia celebrytów, tylko ludzi podobnych do nich. To stanowi przewagę micro-influencerów, którzy mają znacznie silniejsze relacje z odbiorcami. Nie są naszymi idolami, tylko osobami na równi z nami, którzy inspirują, zarażają pasją i motywują do działania.

Bliższe relację

Mimo, że micro-influencerzy sami zarządzają własnymi kontami w mediach społecznościowych i nie mają do tego sztabu specjalistów, dysponują większą ilością czasu na czynne relacje z odbiorcami. Dzięki temu, że grono ich obserwatorów nie jest potężne, są w stanie odpowiadać na komentarze oraz odpisywać na wiadomości.

To się zwyczajnie opłaca

Tutaj nie trzeba wiele wyjaśniać. Influencerzy często żądają za współpracę z marką niewyobrażalnych kwot. Natomiast zaangażowanie kilkudziesięciu micro-influencerów nierzadko jest tańszym przedsięwzięciem niż kooperacja z jednym influencerem-celebrytą. Ponadto Ci pierwsi nie zawsze oczekują zapłaty w formie pieniężnej – czasami zapas firmowych produktów wystarczy, aby w zamian otrzymać np. post promujący Twoją markę.

Drugą istotną kwestią jest fakt, że współpracując z wieloma micro-influencerami masz szansę zdobyć większy zasięg oraz wyższy wskaźnik konwersji niż angażując jednego influencera.

micro-influencerem

O czym musisz pamiętać wybierając influencera?

  • Wybierz odpowiednią osobę dla Twojej marki – dopasuj influencera do Twojej grupy docelowej.
  • Sprawdź czy aktywnie uczestniczy w relacjach z odbiorcami – jeśli zależy Ci na zaangażowaniu twoich klientów, dodanie jednego posta nie wystarczy.
  • Sprawdź, czy posiada zaangażowaną społeczność – co z tego, że Twój influencer będzie gotowy do działania, jeśli nie będzie miał z kim nawiązywać relacji.

Zanim zdecydujesz się na współpracę z mikro-influencerem lub influencerem, weź pod uwagę jeszcze jedną kwestię. Ci drudzy często zyskują popularność nie tylko w Polsce i często posługują się hasztagami w języku angielskim, przez co część ich fanów to osoby z zagranicy. Musisz zatem odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chciałbyś aby Twój produkt był promowany również w innych krajach, czy zależy Ci jedynie na rynku polskim? Jeśli chcesz zyskać popularność wyłącznie wśród Polaków, docieranie do fanów z zagranicy mija się z Twoim celem.

Podsumowując

Jeśli nie posiadasz ogromnego budżetu na kampanię reklamową w social mediach, nie nawiązuj współpracy z influencerem o największych zasięgach i ogromnej popularności, ponieważ nie jest to gwarancją zysku dla Twojej marki. Warto spróbować współpracy z micro-influencerami, którzy mogą w większym stopniu zaangażować odbiorców, a jednocześnie będzie to mniejszy koszt dla Twojej firmy.

 

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page

Poczekaj! Mamy dla Ciebie coś więcej

Dołącz do grona naszych subskrybentów, zdobywaj przydatną wiedzę i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Cześć! Mamy coś dla Ciebie

Cześć! Mamy coś dla Ciebie

Zyskaj przydatne wskazówki oraz inspirujące treści. Zapisz się na nasz newsletter i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.