Jak dobrze korzystać z #hashtagów na Facebooku?

Hashtagi na Facebooku wprowadzono rok temu, niestety nadal w porównaniu do tych na Twitterze, są one słabo rozpowszechnione. Internauci coraz częściej z nich korzystają, jednak wciąż nieumiejętnie. Jak ich używać, aby były skuteczne?

Czym są #hashtagi?

Hashtagi mają grupować i porządkować treści umieszczane na portalach społecznościowych. To trochę mniej doskonała wyszukiwarka ciekawych informacji. Wyrazy poprzedzone symbolem # (ang. hash) zmieniają się w aktywne linki. Kliknięcie w link powoduje przeniesienie na stronę, w której znajdują się wszystkie oznaczone tym samym tagiem posty.

Nazwa ta pierwszy raz pojawiła się w 2007 roku, kiedy Stowe Boyd w swoim blogu oznaczył w ten sposób wydarzenia związane z falą powodzi w San Diego. Dwa lata później wprowadził je Twitter. Od tej pory ich popularność rośnie. Używane są nie tylko online w formie linków a także offline, na okładkach gazet, materiałach firmowych czy w reklamach billboardowych.

baner-z-hashtagami-sas-design

źródło: www.flickr.com autor zdjęcia: Retis,

Internauci z hashtagów korzystają, kiedy szukają informacji o ulubionym muzyku, koncertach, sporcie czy konkursach. W lipcu 2014 najpopularniejszym hashtagiem na Facebooku był #konkurs, który został użyty 579 razy. Zaraz po nim najczęściej wpisywanymi słowami były #wakacje i #muzyka.*

Najbardziej na hastagach Facebooka mogą w przyszłości skorzystać firmy, które chcą poszerzyć zasięg oddziaływania postów. Odpowiednio otagowana informacja, umieszczona w strumieniu hashtagu, pokaże się osobom zainteresowanym tematem, które wyszukują informacji przez #. Jednak dopóki użytkownicy Facebooka nie nauczą się sukcesywnie używać #, jego skuteczność będzie znikoma. Badania wykazują, że tylko 8% postów publikowanych przez administratorów komercyjnych fanpage zawierało ten znak.*

*Raport Sotrender „FANPAGE TRENDS- Lipiec 2014”

Jak umiejętnie używać #hashtagów?

1. Odpowiednio dobieraj słowa

Twoje frazy powinny być ściśle dobrane do tematyki wpisu, w przeciwnym wypadku może on znaleźć się w nieodpowiednim miejscu. Jeśli ktoś wpisuje frazę #jedzenie, niekoniecznie chce dowiedzieć się co nowego w polityce. Hashtagi zostały dodane do facebooka, aby segregować treści i ułatwiać odnajdowanie informacji a nie na odwrót. Wiadomo, że dla firm ważny jest nie tylko zasięg posta, ale także jego jakość, czyli czy przyciągnie on odpowiednie osoby. Umieszczenie informacji w dobrym strumieniu pozwoli Ci dotrzeć bezpośrednio do osób zainteresowanych tematem, czyli potencjalnych klientów. Jeśli już zapoznasz się z hashtagami, sprawdź jak prawidłowo stosować emoji w marketingu internetowym. Pisaliśmy o tym tutaj.

duzo-hashtagow

2. Nie przesadzaj

Większa ilość użytych tagów wcale nie zapewni Ci, że artykuł osiągnie lepsze wyniki. Im więcej linków, tym większy nieporządek wkrada się w profil. Niektórzy nawet sporą ilość tagów w poście uznają za spam. Poza tym wygląda to jak zakodowana informacja, więc jej czytanie może sprawić problemy. Każdy post ma określoną tematykę i właśnie ją powinien przedstawiać tag. Marketingowcy mówią, że optymalną liczbą hastagów umieszczonych w poście są dwa lub trzy. Warto stosować je rozważnie.

3. Zapomnij o znakach specjalnych

Użycie spacji, myślnika lub kropki spowoduje przerwanie hashtagu. Jeśli chcesz w jakiś sposób odróżnić od siebie kolejne wyrazy, użyj po prostu dużej litery.

poprawnie-hashtagi

4. Długość ma znaczenie

W wypadku hashtagów długość musi być wyważona. Używając zbyt długej frazy, jak #PisanieDługichHashtagówNaFacebooku zmniejszasz moliwość jej odnalezienia. Pomyśl, ile osób wpadnie na to, żeby szukać dokładnie takiego układu słów i ile osób otaguje tak swój tekst. W strumieniu znajdzie się więc tylko jeden post, który na dodatek może nie być nigdy wyszukiwany. Z drugiej strony fraza nie może być zbyt krótka. Używanie skrótów może przynieść taki sam efekt.

5. Uważaj na politykę prywatności

Skoro używasz # chcesz, aby Twoja informacja pokazywała się jak największej liczbie zainteresowanych osób. Sprawdź, czy Twój profil nie zastrzega postów tylko dla znajomych. W takiej sytuacji otagowane treści pokazywałyby się tylko w strumieniu postów znajomych. A chyba chcesz, aby do Twojego profilu przychodziło coraz więcej nowych fanów?

Skuteczność tagu to połączenie umiejętnego stosowania i świadomości internautów. Administrator fanpage, powinien zadbać o dobre zastosowanie hashtagów a reszta przyjdzie z czasem.

Podsumowując

Jeżeli chcesz skutecznie promować swoje posty, nie musisz tego robić sam! Hashtagi stanowią tylko część udanej promocji. Przeczytaj również o tym, jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku oraz jak skutecznie zarządzać firmowym profilem na Instagramie. Aby efektywnie działać w sieci, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej takiej jak nasza! Pomożemy Ci dotrzeć do grona nowych odbiorców, spełniając Twoje wszelkie oczekiwania marketingowe!

Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami!