Jak dobrze korzystać z #hashtagów na Facebooku?

Hashtagi na Facebooku wprowadzono rok temu, niestety nadal w porównaniu do tych na Twitterze, są one słabo rozpowszechnione. Internauci coraz częściej z nich korzystają, jednak wciąż nieumiejętnie. Jak ich używać, aby były skuteczne?

Czym są #hashtagi?

Hashtagi mają grupować i porządkować treści umieszczane na portalach społecznościowych. To trochę mniej doskonała wyszukiwarka ciekawych informacji. Wyrazy poprzedzone symbolem # (ang. hash) zmieniają się w aktywne linki. Kliknięcie w link powoduje przeniesienie na stronę, w której znajdują się wszystkie oznaczone tym samym tagiem posty.

Nazwa ta pierwszy raz pojawiła się w 2007 roku, kiedy Stowe Boyd w swoim blogu oznaczył w ten sposób wydarzenia związane z falą powodzi w San Diego. Dwa lata później wprowadził je Twitter. Od tej pory ich popularność rośnie. Używane są nie tylko online w formie linków a także offline, na okładkach gazet, materiałach firmowych czy w reklamach billboardowych.

baner-z-hashtagami-sas-design

źródło: www.flickr.com autor zdjęcia: Retis,

Internauci z hashtagów korzystają, kiedy szukają informacji o ulubionym muzyku, koncertach, sporcie czy konkursach. W lipcu 2014 najpopularniejszym hashtagiem na Facebooku był #konkurs, który został użyty 579 razy. Zaraz po nim najczęściej wpisywanymi słowami były #wakacje i #muzyka.*

Najbardziej na hastagach Facebooka mogą w przyszłości skorzystać firmy, które chcą poszerzyć zasięg oddziaływania postów. Odpowiednio otagowana informacja, umieszczona w strumieniu hashtagu, pokaże się osobom zainteresowanym tematem, które wyszukują informacji przez #. Jednak dopóki użytkownicy Facebooka nie nauczą się sukcesywnie używać #, jego skuteczność będzie znikoma. Badania wykazują, że tylko 8% postów publikowanych przez administratorów komercyjnych fanpage zawierało ten znak.*

*Raport Sotrender „FANPAGE TRENDS- Lipiec 2014”

Jak umiejętnie używać #hashtagów?

1. Odpowiednio dobieraj słowa

Twoje frazy powinny być ściśle dobrane do tematyki wpisu, w przeciwnym wypadku może on znaleźć się w nieodpowiednim miejscu. Jeśli ktoś wpisuje frazę #jedzenie, niekoniecznie chce dowiedzieć się co nowego w polityce. Hashtagi zostały dodane do facebooka, aby segregować treści i ułatwiać odnajdowanie informacji a nie na odwrót. Wiadomo, że dla firm ważny jest nie tylko zasięg posta, ale także jego jakość, czyli czy przyciągnie on odpowiednie osoby. Umieszczenie informacji w dobrym strumieniu pozwoli Ci dotrzeć bezpośrednio do osób zainteresowanych tematem, czyli potencjalnych klientów. Jeśli już zapoznasz się z hashtagami, sprawdź jak prawidłowo stosować emoji w marketingu internetowym. Pisaliśmy o tym tutaj.

duzo-hashtagow

2. Nie przesadzaj

Większa ilość użytych tagów wcale nie zapewni Ci, że artykuł osiągnie lepsze wyniki. Im więcej linków, tym większy nieporządek wkrada się w profil. Niektórzy nawet sporą ilość tagów w poście uznają za spam. Poza tym wygląda to jak zakodowana informacja, więc jej czytanie może sprawić problemy. Każdy post ma określoną tematykę i właśnie ją powinien przedstawiać tag. Marketingowcy mówią, że optymalną liczbą hastagów umieszczonych w poście są dwa lub trzy. Warto stosować je rozważnie.

3. Zapomnij o znakach specjalnych

Użycie spacji, myślnika lub kropki spowoduje przerwanie hashtagu. Jeśli chcesz w jakiś sposób odróżnić od siebie kolejne wyrazy, użyj po prostu dużej litery.

poprawnie-hashtagi

4. Długość ma znaczenie

W wypadku hashtagów długość musi być wyważona. Używając zbyt długej frazy, jak #PisanieDługichHashtagówNaFacebooku zmniejszasz moliwość jej odnalezienia. Pomyśl, ile osób wpadnie na to, żeby szukać dokładnie takiego układu słów i ile osób otaguje tak swój tekst. W strumieniu znajdzie się więc tylko jeden post, który na dodatek może nie być nigdy wyszukiwany. Z drugiej strony fraza nie może być zbyt krótka. Używanie skrótów może przynieść taki sam efekt.

5. Uważaj na politykę prywatności

Skoro używasz # chcesz, aby Twoja informacja pokazywała się jak największej liczbie zainteresowanych osób. Sprawdź, czy Twój profil nie zastrzega postów tylko dla znajomych. W takiej sytuacji otagowane treści pokazywałyby się tylko w strumieniu postów znajomych. A chyba chcesz, aby do Twojego profilu przychodziło coraz więcej nowych fanów?

Skuteczność tagu to połączenie umiejętnego stosowania i świadomości internautów. Administrator fanpage, powinien zadbać o dobre zastosowanie hashtagów a reszta przyjdzie z czasem.

Podsumowując

Jeżeli chcesz skutecznie promować swoje posty, nie musisz tego robić sam! Hashtagi stanowią tylko część udanej promocji. Przeczytaj również o tym, jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku oraz jak skutecznie zarządzać firmowym profilem na Instagramie. Aby efektywnie działać w sieci, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej takiej jak nasza! Pomożemy Ci dotrzeć do grona nowych odbiorców, spełniając Twoje wszelkie oczekiwania marketingowe!

Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami!

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook15Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page

Poczekaj! Mamy dla Ciebie coś więcej

Dołącz do grona naszych subskrybentów, zdobywaj przydatną wiedzę i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Klauzule niedozwolone

Skuteczna promocja w sieci nie musi być droga!

Przestań tracić pieniądze i czas na bezowocny e-marketing
Powierz prowadzenie kampanii specjalistom takim jak my!

Sprawdź ofertę

You have Successfully Subscribed!

Zdobywaj wiedzę, rozwijaj biznes, osiągaj sukces.

Zdobywaj wiedzę, rozwijaj biznes, osiągaj sukces.

Dołącz do grona naszych subskrybentów i zdobywaj przydatną wiedzę, która doprowadzi Twój biznes do sukcesu.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.