E-merchandising. Zwiększ sprzedaż w e-sklepie – cz. 2

Mechandising w sklepie internetowym może mieć wiele postaci. Sprzedawcy mogą wyeksponować najlepsze towary i ich korzystne cechy, aby zachęcić użytkowników do większych zakupów. Nawet niewielka zmiana i kilka dodatkowych funkcjonalności mogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

sprzedaz-e-merchandising-blog-sas-design

E-Merchandising  to rzecz, którą większość właścicieli czy twórców sklepów stosuje w sposób intuicyjny. Jednakże jeśli dobrze przemyślimy układ elementów i zastosujemy go zgodnie z podstawowymi zachowaniami zakupowymi można znacznie zwiększyć sprzedaż oraz zbudować lojalną grupę odbiorców.

W poprzedniej części artykułu opisaliśmy już kilka podstawowych modułów i możliwości ich zastosowania. W tej części podejmiemy temat nowości, zdjęć, polecanych produktów i najlepszych producentów.

Nowości. Zapowiedzi

Moduł wręcz obowiązkowy. Klienci szukają zawsze konkretnych towarów, a jeśli nie wiedzą, że coś istnieje, to nie będą tego szukać. Dlatego, gdy w sklepie pojawia się nowy asortyment, to warto zwrócić na niego uwagę klienta. Podobnie jest z zapowiedziami. Można w klientach wzbudzać chęć zakupu do tego stopnia by czekali, aż upragniony produkt się pojawi.

Jak przedstawiać nowości i zapowiedzi:

  • O nowościach i zbliżającej się dostawie można powiadomić klientów już na stronie głównej tworząc ciekawy graficznie baner, który będzie odnosił do kategorii lub tagu z nowymi produktami.
  • Same miniatury produktów na stronie kategorii lub już bezpośrednio na stronie produktu warto odznaczyć badgem, czy szarfą z informacją “Nowość”/”Dostępne od..”. Taki wyróżnik zawsze zwraca uwagę.
  • Jako osobną, wyróżnioną np. innym kolorem kategorię w menu.
  • Jako moduł w bocznym “pasku”, który będzie widoczny dla klientów w dowolnym momencie, na wszystkich podstronach.

Polecane. Produkt dnia

produkt dnia

Oferta dnia

Kto najlepiej zna jakość sprzedawanych produktów? Oczywiście, że sprzedawca. Dlatego warto podzielić się swoją wiedzą polecając wg nas najlepsze produkty. Najlepsze pod względem jakości, stosunku jakości do ceny, czy samej ceny. Moduł “Polecane” przydatny jest również przy wszelkiego rodzaju okazjach czy akcjach tematycznych. W prosty sposób można zgrupować produkty by nie umknęły uwadze klientów. Produkt dnia można powiązać z prezentacją produktu na blogu czy sklepowych kontach social media. Oczywiście dodatek w postaci niewielkiego rabatu nie zaszkodzi ;)

Gdzie umieścić te moduły:

  • Polecane najczęściej pojawiają się na stronie głównej w formie karuzeli produktów.
  • Można je umieścić również bezpośrednio na kartach produktów, tuż pod szczegółowym opisem.
  • Produkt dnia, najlepiej gdy widoczny jest na wszystkich podstronach. Może być w formie modułu w panelu bocznym, ale również jako “pływająca” zakładka z boku strony (na niektórych stronach w taki sposób umieszczony jest odnośnik do Facebooka).
  • W koszyku – to trochę tak, jak słodycze zaraz przy kasie, a może ktoś stwierdzi, że to się jednak przyda :)

Producenci. Najlepsze marki

Taki moduł “na skróty”. Jak doskonale wiemy klienci są baardzo niecierpliwi i szybko chcą znaleźć to, czego potrzebują. Jeśli sklep im to ułatwi, to jest bardzo prawdopodobne, że staną się lojalnymi klientami i wrócą nie raz. Dlatego dla osób, które poszukują swojej ulubionej marki czy producenta, ten moduł jest niezbędny. Jest to też możliwość dla sklepu by promować określonych producentów (np. tych u których mamy największą marżę ;)).

Gdzie i jak umieścić informację o producentach:

  • Jako osobne drzewo kategorii w sklepie.
  • Jako moduł z karuzelą logotypów.
  • Jako filtry w zaawansowanym wyszukiwaniu.
  • W chmurze tagów.

Instagram. Blogerzy

blogerzy-blog-sas-design

Galeria użytkowników sklepu www.shein.com

W poprzedniej części omówiliśmy jak ważne są rekomendacje i opnie innych w procesie zakupowym. Tym razem poruszymy kwestię bardziej sugestywnej rekomendacji, mianowicie dowody zdjęciowe na to, że ktoś z danego produktu korzysta. Strumień z instagrama nie tylko pokaże potencjalnemu klientowi, że inni korzystają z produktów z tego sklepu, ale również zaktywizuje tych, którzy już tego zakupu dokonali. Jest to szczególnie przydatne w branży odzieżowej, jubilerskiej czy sportowej. Wiele sklepów współpracuje z blogerami, recenzentami czy innymi opiniotwórczymi serwisami, warto to wykorzystać, np. przedstawiając ich zdjęcia z produktami.

Gdzie te zdjęcia pokazywać:

  • Standardowo, na stornie głównej ;) jako karuzela zdjęć.
  • Skuteczniejsze jest jednak, umieszczenie ich bezpośrednio na stronie danego produktu. Dzięki temu klient może od razu porównać zdjęcia producenta z amatorskimi zdjęciami zadowolonych klientów. Być może czyjeś zdjęcie zainspiruje do zakupu.

Dla każdego coś dobrego

Sposobów na zwiększenie sprzedaży, wzbudzenie większego zaufania czy lepszej prezentacji produktów jest mnóstwo. W zależności od branży i opisu grupy docelowej można dobrać odpowiednie elementy na stronie sklepu. Zdjęcia blogerów czy produkt dnia,  ważniejsze będą  dla firmy odzieżowej, niż dla hurtowni on-line ze śrubkami. Warto zawsze porządnie zastanowić się nad tym, czego oczekuje od nasza grupa docelowa.

W następnej części artykułu opiszemy czym jest cross i up – selling oraz pokrótce o programach lojalnościowych.