Realizacje i certyfikaty na stronie firmowej

Jak pokazać potencjalnym klientom, że to, co Ty piszesz o swojej firmie na stronie internetowej jest prawdą? Najlepszym sposobem jest umieszczenie referencji od poprzednich klientów i certyfikatów od ważniejszych instytucji, które sprawdziły jakość Twoich usług. 

certyfikaty-i-szkolenia-potwierdzenie-wartosci-firmy-blog-sas-design
Na stronie firmowej każdy element ma znaczenie i może wpłynąć na decyzje klienta. Zarówno to, co na tej stronie się znajduje, jak i to, czego klienci nie mogą tam znaleźć. Ludzie kierują się czasem małymi szczegółami przy podejmowaniu decyzji dotyczących zakupu produktu czy skorzystania z usługi. Warto na swojej stronie zadbać o te szczegóły.

Tym wpisem chciałam poruszyć temat sposobów na potwierdzenie swojej wiedzy i zdolności oraz jakości usług/produktów firmy. Ostatnio kilka razy spotkałam się z zbagatelizowaniem informacji o posiadanych przez firmę certyfikatach. “To nie trzeba pokazywać tego certyfikatu” – usłyszałam ostatnio, ku mojemu zdziwieniu od kilku klientów. Moja odpowiedź na takie stwierdzenie jest zawsze jedna: “TRZEBA!” To one mogą zdecydować o wiarygodności firmy i prowadzić klienta do ostatecznego podjęcia decyzji.

Jakie “potwierdzenia” można umieścić?

Każdy ma możliwość zdobycia jakiegoś rodzaju potwierdzenia wartości swojego przedsiębiorstwa – coś, co potwierdzi, że dotychczas prace wykonywane były dobrze i poświadczy klientom o jakości Twoich usług. Szczególnie w sytuacjach, w których jakości nie da się sprawdzić osobiście jeszcze przed podjęciem decyzji.

Aby potwierdzić swoją wartość, możesz umieścić na stronie:

  • Certyfikaty branżowe – np. IPPC dla sprzedawców palet, TOEFL dla tłumaczy i szkół językowych, QS-9000 dla branży motoryzacyjnej,
  • Certyfikaty ogólne – ISO, ISMS, AEO itp.
  • Referencje – potwierdzenie jakości Twojej pracy, jakości produktu przez któregoś z Twoich klientów. Im więcej takich referencji otrzymasz tym bardziej wiarygodna staje się Twoja firma – no i godna zaufania.
  • Realizacje – jeśli Twoja praca opiera się na projektowanniu, wykonywaniu czegoś, co można “zobaczyć” np. szyte ręcznie zabawki, zaprojektowany dom, zbudowany plac zabaw itp.
  • Szkolenia – jeśli uczestniczysz często w szkoleniach branżowych jako uczestnik lub prelegent, to może warto się tym pochwalić? Oznacza to przecież, że wykorzystujesz każdą okazję na podnoszenie swoich kompetencji.

Jeśli masz jakiekolwiek inne dyplomy/ zaświadczenia, które mówią o Twojej szerokiej i jakościowej działalności, pokaż je swoim potencjalnym klientom. Niezależnie, czy są to dyplomy za sponsorowanie małej drużyny, podziękowanie od rodziców dla przedszkola, nagroda dla najlepszego korepetytora – wszystko (oczywiście w dziedzinach związanych z prowadzoną firmą), co określa Twoją wiedzę  i zadowolenie Twoich klientów jest warte pokazania.

Po co to wszystko?

Umieszczając certyfikaty państwowe, międzynarodowe czy uzyskane z konkretnych instytucji potwierdzasz jakość wykonywanej przez Ciebie i Twoich pracowników pracy. Pokazujesz, że trzymasz się z góry ustalonych norm i dbasz, aby Twoje produkty czy usługi były na jak najwyższym poziomie.

Większa ilość potwierdzeń i certyfikatów (nawet jeśli klient ich wszystkich nie przeczyta) świadczy o tym, że udzielasz się w wielu miejscach. Okazuje to także Twoje doświadczenie, ponieważ, aby zdobyć niektóre certyfikaty, na pewno musiałeś się mocno postarać o niezbędne kontrole czy podpisy komisji.

Wszelkiego rodzaju referencje i podziękowania potwierdzają, że inni klienci także korzystali z Twoich usług i co najważniejsze, są z nich całkowicie zadowoleni (skoro napisali pozytywne opinie). Takie informacje znacznie ułatwiają podejmowanie wszelkich decyzji zakupowych. To działa na zasadzie podobnej do marketingu wirusowego. Jeśli ktoś był w stanie oficjalnie potwierdzić jakość pracy pewnej firmy, ta jakość naprawdę musi być dobra. Klient opieram się na zdaniu tych, którzy już wypróbowali lub skontrolowali jej działalność.

Wyobraź sobie, że masz dwie identyczne oferty jednego przedszkola dla swojego dziecka, są w takiej samej odległości, mają podobne jadłospisy, tyle samo opiekunek itp. Jedno ma na stronie wstawione podziękowania od rodziców kilku różnych grup przedszkolnych oraz potwierdzenie utrzymania bezpieczeństwa i higieny. Wiadomo, że jeśli chodzi o ogólne certyfikaty, powinno mieć je każde przedszkole. Czy jednak decyzji nie będzie łatwiej podjąć, jeśli zobaczysz potwierdzenie, że zachowane są niezbędne normy a poprzedni rodzice są zadowoleni z opieki nad dziećmi? Dla mnie wybór w takim przypadku byłby prosty.

realizacje

Gdzie zamieścić?

Nie masz pomysłu gdzie wrzucić wszystkie swoje certyfikaty i realizacje? W zależności od rodzaju i ilości tych dokumentów, możesz znaleźć dla nich różne miejsca.

Referencje i realizacje, zazwyczaj najlepiej sprawdzają się jako skrót na stronie głównej oraz na oddzielnej podstronie (możesz zrobić jedną dla obu). Same referencje można także dodać do podstrony “O nas”, aby potwierdzić słowami innych to, jak sam się przedstawiasz.

Certyfikaty i szkolenia umieszczane są w zależności od ich ilości: na specjalnej podstronie lub na stronie opisującej firmę. Jeśli certyfikatów jest dużo lub jeśli firma zajmuje się czymś wymagającym szczególnego potwierdzenia, umieszcza się je w karcie “Certyfikaty” jeśli natomiast jest ich trochę mniej, lub nie są obowiązkowe dla firmy, można wrzucić je, tak jak w przypadku realizacji, do podstrony “O nas”. To tam klienci szukają bliższych informacji na temat firmy.

Potwierdzaj wartość

Nie wiem czy w tym przypadku potrzebne jest podsumowanie i czy ktoś jeszcze wątpi w słuszność zamieszczania wszelkiego rodzaju certyfikatów, referencji czy realizacji na stronie. Oczywiście nie każda firma będzie miała taki sam zestaw :) Niektórzy mogą pochwalić się realizacjami i referencjami, inni tylko certyfikatami – każdy jednak może znaleźć w swojej firmie coś, co może z dumą pokazać światu.

Takie dokumenty to pisemne zaświadczenia od innych, że Twoja firma jest profesjonalna i że warto korzystać z Twoich usług/produktów. Pamiętajcie o tym tworząc czy odświeżając swoją stronę.