5 możliwości wykorzystania wideo w marketingu
Jedną z popularnych form marketingowych są filmy promocyjne. Potrzeba do nich odrobiny kreatywności i pomysłu, aby skutecznie je wykorzystać. Mamy dla Was kilka przykładowych form, jakie można nagrać, aby wypromować swoją firmę w sieci.
To już stwierdzono – ludzie przestają czytać, wolą obrazy, a szczególnie ruchome. Mówi się też, że najłatwiejsze w odbiorze stają się filmy. Wideo wykorzystywane jest praktycznie do wszystkiego. Także w marketingu mogą się przydać w wielu miejscach. Co można nagrywać?
Szkolenia i poradniki
Najbardziej przydatne dla Twoich klientów i trafiające właśnie tam, gdzie powinny, są różnego rodzaju filmy podpowiadające jak coś zrobić i dzielące się wiedzą.
Są to różnego rodzaju szkolenia i webinary (dłuższe obejmujące cały temat), oraz krótkie filmy pokazowe i instruktarzowe. Działają one na podobnej zasadzie do bloga, gdzie dzielisz się wiedzą, budując wizerunek eksperta i w zamian otrzymujesz zaufanie.
Instruktarze i szkolenia powinny oczywiście w jakiś sposób dotyczyć usług i produktów, które oferujesz. Ciekawy przykład można zabserwować u Leroy Merlin, Catoramy, czy Douglasa (lekcje makijażu).
Wizerunek
Kolejną rzeczą do której można wykorzystać wideo, są filmy o Twojej firmie. Klienci nabierają większego zaufania do ludzi i firm, które znają. Dlatego cały zespół może przedstawić się na filmie. Możecie nawet zrobić klip, pokazujący w jaki sposób pracujecie, świętujecie, witacie nowych klientów. Pokażcie się trochę zanim klienci zdążą poznać Was osobiście. Na pewno polubią Was dzięki kreatywnemu filmowi. Jako przykład można wziąć GoldenLine i ich film promujących pracę.
Możesz także przedstawiać swoje produkty czy usługi. Opisać w jaki sposób działają, czemu są wartościowe, albo jak były tworzone.
Animacje i filmy wiralowe
Ciekawym pomysłem są filmy i animacje, które tworzy się dla samego virala. Nie są one specjalnie powiązane z firmą, jednak są ciekawe i dotyczą tematów, o których chcą rozmawiać użytkownicy Internetu. Nie prowadzi to bezpośrednio do sprzedaży, ale dzięki viralowemu charakterowi i zamieszczonemu w firmie logo, czy hasła firmowego, rozszerza znajomości marki.
Ostatnio akcję taką wypuściło Allegro i ich serią Legendy Polskie.
Referencje
Zbierasz referencje od klientów? Zapytaj ich, czy nie zgodziliby się zamiast pisać, powiedzieć kilku słów do kamery. Oczywiście w luźnej atmosferze. Wystarczy, żeby powiedzieli, nad czym z Wami współpracowali i co z tego wynikło. Nie wszyscy lubią wystąpienia publiczne i mogą odmówić Ci takiej przyjemności, ale zawsze warto spróbować, kiedy w grę wchodzi przyszłość firmy.
Reklamy
No i ostatnia forma, czyli reklamy. O nim pewnie nie muszę wiele mówić. Reklama wideo to już standard. Pamiętajcie jednak, że w obecnych czasach, reklam jest tak dużo i przy standardowym oferowaniu produktów czy usług, łatwo odstraszyć klienta. Dlatego właśnie musisz być ostrożny i nie zbyt nachalny.
Podsumowanie
Wideo można wykorzystać w bardzo wielu miejscach. Aby zostać zapamiętanym, trzeba się wyróżnić spośród tłumu, który także wpadł na taki pomysł. Może jakiś wyskakujący z kapelusza słoń, zamiast królika? Oczywiście tu przesadzam, jednak Wy, bez ograniczeń poruszcie swoją wyobraźnie, dostosujcie przekaz do Waszych odbiorców i korzystajcie z dobrodziejstw Internetu, rozpowszechniając swoje treści i firmę.