Otrzymaj wycenę pięć razy szybciej! – Czyli jak złożyć perfekcyjne zamówienie do agencji reklamowej

Wysyłając zamówienie do agencji reklamowej musisz mieć jasno sprecyzowany plan. Czego oczekujesz, jak chcesz, żeby to wyglądało i na ile możesz sobie pozwolić. Dziś przedstawimy Ci niezbędne fundamenty, dzięki którym stworzysz profesjonalne zamówienie dla agencji reklamowej!

Jeśli w biznesie nie masz reklamy – nie istniejesz. Dlatego tak ważne są przedsięwzięcia promocyjne, których lepiej nie zostawiać na własnej głowie. Zdecydowanie łatwiej jest zlecić prowadzenie kampanii komuś, kto zajmuje się tym profesjonalnie. O wyborze odpowiedniej agencji reklamowej pisaliśmy już tu. Ale czy wybór najlepszej agencji to na pewno wszystko?

Wybrałeś agencję, co dalej?

Kolejnym krokiem po wytypowaniu lidera na reklamowym rynku jest nawiązanie z nim kontaktu i uzyskanie atrakcyjnej, dedykowanej oferty. A ponieważ czas to pieniądz – im szybsza i dokładniejsza byłaby wycena Twoich potrzeb, tym sprawniejszy proces przygotowania kampanii i – co najważniejsze! – tym doskonalszy będzie owoc waszej współpracy. Choć nie masz wpływu na czas przetwarzania danych przez agencję, ułatw jej pracę, precyzując swoje oczekiwania.

Samobadanie, czyli zastanów się!

Pierwszym etapem, który winien poprzedzić wysłanie zapytania o wycenę, jest sprecyzowanie własnych oczekiwań i potrzeb dotyczących projektu. Chodzi o charakterystykę idei, która pojawiła się w twojej głowie – im więcej szczegółów podasz, tym mniejsze ryzyko niedomówień. Twój pomysł będzie bazą dla twórczego rozwinięcia w toku prac agencyjnych. Zastanów się, dlaczego konieczna jest reklama, skąd zrodziła się ta potrzeba i jak może być zrealizowana. Wszystko dokładnie zapisz i załącz do maila kierowanego do agencji.

Do kogo i za ile?

Niezwykle istotnymi kwestiami pomocnymi w wycenie i dostosowaniu projektu jest określenie budżetu oraz wytypowanie grupy, do której ma dotrzeć twoja oferta. Scharakteryzowanie odbiorców jest koniecznie dla stworzenia odpowiedniej formy komunikatu reklamowego. Decyduje to m.in. o tym, jakim kanałem ma być on przekazany, gdzie umieszczony, za pomocą jakich narzędzi ma zostać przygotowany. W ten sposób agencja może podejść do twojej sprawy indywidualnie, mierząc siły na zamiary. W tym kontekście ważne okazuje się podanie orientacyjnej kwoty, w której dany projekt miałby się zmieścić. Unikniesz w ten sposób forsowania droższych propozycji, na które nie będzie cię stać – a których funkcjonalność będzie dla ciebie zbędna. Oczekuj najlepszej propozycji w przewidywanym przez siebie budżecie.

Twoja konkurencja

Powinieneś zawrzeć informacje na temat Twojej konkurencji. Z pewnością ułatwi to pracę agencji. Takie informacje ukazują kierunek rozwoju innych graczy na rynku oraz najnowsze trendy panujące w danej branży. Nie zapomnij także opisać zagrożenia oraz zmiany, jakie mogą nastąpić w przestrzeni Twoich działań. Gdy agencja zaznajomi się z Twoją konkurencją, będzie mogła zaproponować zestaw odpowiednich działań, które wyróżnią Twój produkt na rynku.

Co Twoja firma może dać klientom?

Musisz mieć świadomość co Twoja firma jest w stanie zaproponować klientom. Wybór najważniejszej korzyści oferowanej przez produkt znacznie ułatwi pracę agencji, która będzie mogła oszacować niezbędne koszty poniesione w trakcie realizacji kampanii. Odpowiedz sobie na pytanie: Co Twoja firma może dać klientom? Bez odpowiedzi trudno będzie określić jasne działania.

Ostatnie działania reklamowe

Jeżeli już wcześniej prowadzone były działania reklamowe wokół Twojej firmy, powinieneś o nich napisać. Dobrze jest poinformować agencję o tym, jak Twój produkt był reklamowany do tej pory. Czy były to skuteczne działania? A może dzięki nim zauważyłeś to, co trzeba w nich poprawić? Takie informacje są niezwykle ważne podczas budowania skutecznej kampanii. Tym samym ułatwiają one pracę podczas określania przybliżonych kosztów kampanii.

Określenie budżetu

Powiadomienie agencji o planowanych wydatkach pozwoli określić odpowiednie narzędzia oraz sposoby, które agencja wykorzysta w trakcie prac nad kampanią. Zanim spytasz o wycenę, sam musisz być świadomy, na jakie wydatki możesz sobie pozwolić.

Zadbaj o brief!

Brief to dokument, który zawiera wszystkie informacje, jakie wyszczególniliśmy powyżej. Odpowiednio przygotowany bardzo pomoże agencji reklamowej w szybkiej wycenie, jak i na powodzenie przygotowywanej dla Ciebie kampanii. Jasno sprecyzowany brief pozwoli na szybką wycenę Twoich oczekiwań!

Podsumowując

Wszystkie wymienione powyżej informacje są idealną bazą do wyceny. Dzięki niej agencja określi niezbędne działania potrzebne do spełnienia Twojej wizji. Starannie i wyczerpująco przygotowane informacje stanowią odpowiedni grunt do szybkiej wyceny Twojej kampanii!

Polecane wpisy