Korzystaj z hashtagów lepiej!
Zewsząd otaczają nas hashtagi. Czy to na Facebooku, czy Instagramie. Wielu je widzi, wielu dodaje, ale nie każdy potrafi poprawnie z nich korzystać. Dziś podpowiemy Ci jak ich używać, aby umiejętnie zwiększyły zasięg publikowanych przez Ciebie treści.
O hashtagach pisaliśmy już tutaj. Nasz dzisiejszy wpis jest więc aktualizacją tematu oraz jego dopełnieniem. Trzymaj się kilku poniższych zasad a posługiwanie się hashtagami nie będzie stanowiło żadnego problemu.
Czym jest Hashtag i do czego służy?
# to znak mający za zadanie grupować i porządkować treści. Wykorzystywany jest najczęściej na portalach społecznościowych, przez które przebija się wiele informacji. Jeżeli postawisz hashtag przed danym słowem staje się on linkiem, który przenosi do innej strony, w której zgromadzone są wszystkie oznaczone tym samym tagiem posty. Tyle w ramach wstępu. Czas na konkrety!
Zbyt wiele hashtagów
#Stawianie#po#każdym#słowie#hashatagu jest błędem. Przez to post staje się nieczytelny a samo zadania „hashtagowania” mija się z celem. W końcu nikt nie wyszukuje fraz czy słów w stylu #po, czy #z. Ograniczona liczba hashtagów jest niezwykle ważna szczególnie w przypadku Twittera. Tam posty mogą mieć maksymalnie do 140 znaków. Pamiętaj jednak, że Tweety z hashtagami wzbudzają sporą ciekawość i często mają spore zasięgi.
Nie tylko to co popularne
Najpopularniejsze hashtagi dają największe zaangażowanie. Widać to szczególnie na Instagramie. Jednak co z tego, jeżeli potrwa ono tylko kilka godzin. Jeżeli chciałbyś je wydłużyć, taguj swoje posty mniej popularnymi hashtagami, które dokładniej będą opisywać Twój content.
Dla przykładu, jeżeli jesteś w obcym kraju, sam hashtag z jego nazwą jest mało konkretny. Dodaj do niego również miasto albo dzielnicę, w której się znajdujesz.
Gdzie szukać hashtagów?
Wpisz w wyszukiwarce hasła „most popular hashtag”. W wynikach otrzymasz całą listę zestawień najpopularniejszych hashtagów w sieci. Drugi sposób to śledzenie najpopularniejszych profili i sprawdzenie, jakie hashtagi pojawiają się na tamtejszych wpisach.
Przykład jednego z zestawień najpopularniejszych hashtagów, jakie znajdziesz w sieci
#Trendy
Mowa tutaj głównie o Twitterze. Znajdują się tam trendujące tematy oznaczone hashtagami. Jeżeli twoja treść odpowiada, któremuś z tych hashtagów Twój temat ma szansę na spory zasięg. Najważniejsze jednak aby nie kłamać i nie podpinać swojego wpisu pod kompletnie niezwiązany z tematem trend.