Sklep internetowy – jak pokonać konkurencję?

Masz własny sklep internetowy lub przygotowujesz się do jego założenia? Świetnie! Pewnie już wiesz, że musisz mieć coś, co sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji i klienci będą chcieli wybrać akurat Twoją ofertę. Tylko, co to może być – właściwie, jak pokonać konkurencję?

jak pokonać konkurencję

Oczywiście, aby stworzyć sklep lub ofertę, która będzie się wyróżniać, najpierw musisz szczegółowo przyjrzeć się swojej konkurencji. Możliwe, że już na pierwszy rzut oka zobaczysz, że brakuje im czegoś, co Ty możesz zaoferować swoim klientom. Dlatego koniecznie przeanalizuj konkurencję i odpowiedź sobie na pytania:

  • Co oferują konkurencyjne marki?
  • Jak wyglądają ich strony internetowe? Czy są funkcjonalne i atrakcyjne wizualnie?
  • Jakie mają ceny?
  • Czy oferują klientom promocje?

USP

Zanim zdecydujesz, co będzie stanowiło o sile Twojej oferty, poznaj odrobinę teorii. USP, czyli unique selling proposition to dosłownie unikalna propozycja sprzedaży. Brzmi niejasno? USP to po prostu cecha oferty lub wartość Twojej marki, która wyróżni Cię od konkurencji. Dlaczego to takie ważne? Jeśli nie posiadasz niczego, co może wyodrębnić Cię w branży, nie licz na to, że użytkownicy będą masowo trafiać do Twojego e-sklepu. Jeśli trafisz w gusta grupy docelowej, dzięki USP możesz przekonać ją do swojej oferty i dzięki temu pozyskać nowych klientów. Co może stanowić USP?

  • nazwa marki
  • historia marki
  • wygląd e-sklepu
  • oryginalna oferta
  • wysoka jakość produktów
  • dogodne warunki zakupowe
  • prokonsumencka postawa

Jak stworzyć unikalną propozycję sprzedaży?

Nie ma jednej recepty na unikalną propozycję sprzedaży. Każda branża jest inna, a jej klienci mają zupełnie odrębne potrzeby. Koniecznie musisz poznać te, które charakteryzują Twoją grupę docelową. Następnie zastanów się nad tym, jakie czynniki mogą wpłynąć na decyzję o wyborze akurat Twojej oferty. Dlaczego klienci mają wybrać Twój sklep, zamiast konkurencji?

  • Określ, do kogo kierujesz swoją ofertę
  • Jakie problemy klientów rozwiązuje Twój produkt?
  • Dodaj swojej ofercie unikalny akcent

jak pokonać konkurencję

Jak pokonać konkurencję?

Unikalny produkt

Nawet, jeśli inne sklepy internetowe dysponują podobnym asortymentem, możesz np. wyróżnić go, tworząc ciekawe opisy produktów lub oferować towary w oryginalnych zestawach. Pokaż je w ciekawej formie. Stwórz wideo prezentujące asortyment, zaproś do współpracy influencerów, którzy pokażą Twój produkt lub zaangażuj swoich klientów do dzielenia się ich zdjęciami. (Przeczytaj również nasze wpisy – Jak zrobić zdjęcia produktów, które sprzedają? i Jak tworzyć opisy produktów, które zwiększą sprzedaż?)

Unikalna strategia

Dobrym pomysłem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest wprowadzenie unikalnej strategii. Może to być zapewnienie o darmowej przesyłce, którą uwielbiają klienci, czy wprowadzenie specjalnego programu lojalnościowego, a także wiele innych możliwości. Wybór należy do Ciebie ;)

Unikalny wygląd e-sklepu

Przekonaj użytkowników, że jesteś wyjątkowym sprzedawcą wyglądem Twojego e-sklepu. Nie powielaj schematów swoich konkurentów. Zaproponuj oryginalny design, ale nie zapominaj o funkcjonalności. Wybierz ciekawą kolorystykę, która pozytywnie wpłynie na Twoich klientów.

Unikalna grupa docelowa

Największym błędem sprzedawców jest kierowanie oferty do wszystkich. Czy na pewno Twój produkt spełnia oczekiwania wszystkich? Szczegółowo określ swój target i kieruj się tym, tworząc sklep oraz wszelkie treści, które docierają do klientów.

Unikalna cena

To aspekt, który ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Warto zwrócić uwagę na to, że nie zawsze najniższa cena jest najlepsza. W większości wypadków – z pewnością, są jednak klienci dla, których wysoka cena jest oznaką wysokiej jakości oraz prestiżowego charakteru produktu.

Podsumowując

Jak pokonać konkurencję? To pytanie zadaje sobie każdy przedsiębiorca. W czasach kiedy konkurencja jest ogromna niemal w każdej branży, bez zapewnienia konsumentom czegoś unikalnego ciężko będzie osiągnąć sukces. Dzięki USP Twoja marka i Twój sklep staną się rozpoznawalne, wyróżnisz się na tle konkurencji, a to doprowadzi do zwiększenia sprzedaży.