Jak sprzedawać na Instagramie bez reklam?
Instagram stał się silnym narzędziem w rękach marek, ale tylko tych które wiedzą, jak się nim posługiwać, aby zdobyć przychylność społeczeństwa. Co się liczy? Autentyczność i budowanie relacji, tak, aby obserwatorzy stali się fanami Twojej marki. Postępując zgodnie ze sprawdzonymi wskazówkami przekonasz się, że Instagram jest świetnym narzędziem do tego, aby pozyskiwać klientów, a tym samym wspierać sprzedaż. Nie oznacza to jednak, że musisz od razu inwestować w reklamy.
Jak sprzedawać na Instagramie bez reklam?
Jeśli dopiero zaczynasz promować swoją markę na Instagramie, wiesz pewnie, że teraz będziesz miał możliwość udostępniania ciekawych zdjęć urozmaiconych opisem zachęcającym użytkowników do reakcji. Niestety linki umieszczane pod Twoimi postami nie będą klikalne, tzn. że użytkownicy nie będą mogli za pomocą jednego przycisku przenieść się na Twoją stronę. Oznacza to, że jeśli któryś z obserwatorów zainteresuje się Twoim produktem, będzie zmuszony skopiować link i wkleić go do swojej wyszukiwarki lub poszukać danego przedmiotu bezpośrednio na Twojej stronie.
Instagram daje nam jednak możliwość umieszczenie jednego klikalnego linku w bio. Z reguły marki dzielą się tam odnośnikiem do strony głównej. Jeśli natomiast zależy Ci na sprzedaży konkretnego produktu lub promocji jakiejś kolekcji, możesz tymczasowo umieścić w bio link prowadzący do danej podstrony.
CTA w bio
Niemal każdy użytkownik, który trafi na Twój profil, zwróci uwagę na opis w bio. No chyba, że totalnie go zlekceważysz ;-) Bio to jedyne miejsce na Twoim profilu, w którym możesz umieścić klikalny link. Aby go wyróżnić konieczne dodaj proste i krótkie CTA, tj. “Zobacz nasze produkty tutaj” lub “Kliknij i zobacz naszą najnowszą kolekcję”. W ten sposób zachęcisz użytkowników do przejścia na stronę, zwiększysz ruch i doprowadzisz do wzrostu sprzedaży.
Autentyczność wspiera sprzedaż
Na Instagramie podglądamy życie idoli, szukamy inspiracji oraz ciekawych, śmiesznych czy zapierających dech w piersiach zdjęć. Marki, które na tej platformie chcą osiągnąć wiele muszą być autentyczne oraz udostępniać content, który przyciąga użytkowników.
Autentyczność, a zarazem zaufanie odbiorców możesz zyskać za pomocą Insta Stories. To świetny sposób, aby zaprezentować codzienność Twojej marki. Pokaż, co robicie w siedzibie Twojej firmy, jak wspólnie świętujecie ważne momenty, jak przygotowujecie produkty.
W odróżnieniu od standardowych postów – te na Stories będą dostępne dla odbiorców tylko przez 24 godziny, dlatego nie muszą być idealne. Liczy się kreatywne wykorzystanie naklejek, gifów czy boomeranga i pokazanie ludzkiej Twarzy marki.
Oczekiwanie na nowości
Kolejnym sposobem na zwiększenie wyników sprzedaży jest wzbudzanie zainteresowania odbiorców. Jeśli chcesz zwiększyć szum wokół jednego z produktów, który wkrótce będzie dostępny na Twoim sklepie, publikuj jego zdjęcia i spraw, żeby użytkownicy zaczęli na niego oczekiwać.
Szczególnie dobrze takie zagrania sprawdzają się w przypadku przedmiotów sezonowych. Nie zapomnij o intrygującym podpisie – “Nowości wkrótce!”, “Stay tunned”, “Idzie nowe!”.
Efektywne korzystanie z hashtagów
Najpopularniejsze hashtagi dają największe zaangażowanie. Jednak trwa ono tylko kilka godzin. Jeżeli chcesz je wydłużyć, taguj swoje posty mniej popularnymi hashtagami, które dokładniej będą opisywać Twój content.
Użytkownicy Instagrama mają teraz możliwość obserwowania interesujących ich hashtagów. Jedyne co muszą zrobić to podjąć decyzję o tym, które z nich chcą śledzić. To pozwoli im na bycie na bieżąco w tematyce, którą są zainteresowani.
Możliwość obserwowania hashtagów to również nowe perspektywy dla marek. Używając tagów, śledzonych przez Twoją grupę docelową masz szansę pozyskać nowych obserwatorów, a jeśli utrzymasz ich ciekawość, wkrótce mogą stać się Twoimi klientami.
Chcesz poznać więcej sposobów na to, jak sprzedawać na Instagramie? Zajrzyj również do innych wpisów, które poświęciliśmy tej tematyce.