Social media w e-commerce – jakie posty dodawać?
Tworzenie treści w mediach społecznościowych to jedno z tych zadań, które z początku wydają się niezwykle proste. Kiedy nadchodzi czas publikacji, zaczynają się wątpliwości, a nawet zupełny brak pomysłów. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie odpowiedź na pytanie – jakie posty dodawać?
Opracowanie strategii publikacji treści w social mediach może być dość czasochłonnym przedsięwzięciem, wymagającym kreatywności oraz sprytu. Przy odrobinie wysiłku zgromadzisz oryginalne pomysły na content dopasowany do Twojej branży – to jednak z pewnością nie wystarczy. Jeśli chcesz zyskać zaangażowanych fanów, najpierw Ty musisz się wykazać zaangażowaniem. Na szczęście nie musisz sam wymyślać tych wszystkich postów – nasza agencja interaktywna przygotowała dla Ciebie sporą dawkę inspiracji.
5 pomysłów – jakie posty dodawać?
1. Przed i po
Wszyscy lubimy oglądać transformacje – gubienie zbędnych kilogramów, budowanie masy mięśniowej – zdjęcia czy wideo pokazujące formę przed i po zdobywają naprawdę dużą popularność, ale jak wykorzystać je w e-commerce? Oczywiście to zależy od tego, co oferujesz Twoim klientom. Pomysłem, który może sprawdzić się w wielu branżach, jest pokazanie różnych etapów powstawania Twoich produktów – jak z “niczego” powstaję użyteczna dla nich rzecz?
2. Za kulisami
Jeśli nie możesz lub nie chcesz pokazać użytkownikom, jak wytwarzane są Twoje produkty, udostępniaj content pokazujący, to co się w Twojej firmie dzieje. Oto przykłady:
- Jak przygotowujecie paczki do wysyłki?
- Jak wygląda Wasze biuro?
- Kim są członkowie Twojego zespołu?
- Jak świętujecie wyjątkowe okazje?
- W jakich wydarzeniach bierzecie udział?
3. Zajawka
Uchylając rąbek tajemnicy temu, nad czym pracujesz, wzbudzisz ciekawość odbiorców i sprawisz, że będą wyczekiwać rezultatu. Zajawką może być krótki filmik czy zdjęcie pokazujące Twoją najnowszą kolekcję, projekt czy odświeżoną odsłonę Twojej strony www.
4. A czy B
Posty z pytaniem generują naprawdę duże zaangażowanie. W trakcie ich tworzenia musisz jednak pamiętać o tym, żeby nie zanudzić swoich odbiorców. Świetnie sprawdzają się krótkie pytania, na które odpowiedź jest jeszcze krótsza – wybór A/B, głosowanie reakcjami, kliknięcie ankiety.
5. Inspirujący cytat
Nadal głowisz się nad tym, jakie posty dodawać? Oto kolejny pomysł – inspirujący cytat. Raczej nie będzie to Twój cytat ;-) Powinieneś wybrać osoby szanowane w Twojej branży lub po prostu lubiane przez Twoich klientów. Chociaż tego typu treści są cenione przez użytkowników i chętnie udostępniane dalej, nie sprawdzą się w każdym biznesie. Zanim więc zabierzesz się za publikację, przemyśl to ;-)
Podsumowując
Czujesz niedosyt? Dobrze się składa, bo to tylko namiastka naszych pomysłów. Poczekaj cierpliwie na kolejny post, w którym zgromadzimy dla Ciebie kolejną dawkę inspiracji.