Black Friday – 5 inspirujących wskazówek
Zbliża się Black Friday, czyli święto miłośników zakupów. Jak przygotować sklep internetowy na ten dzień, tak aby przyciągnąć falę klientów? Konkurencja jest ogromna, dlatego warto przygotować skuteczną strategię – a w tym pomoże Ci nasz dzisiejszy wpis. Zapraszamy!
Chociaż w branży e-commerce popularniejszą okazją do wyprzedaży powinien być tzw. Cyber Monday, czyli dzień, w którym konsumenci mogą cieszyć się wyjątkowymi cenami właśnie w sklepach online, to jednak Czarny Piątek odbywa się z większym rozgłosem. Czasy, w których Black Friday kojarzony był jedynie z działaniami offline, już dawno przeminęły, a e-sklepy zacięcie walczą o klientów, wykorzystując tę okazję. Aby wybić się w gronie konkurentów, z pewnością musisz przygotować niepowtarzalną, wyróżniającą się ofertę.
Skorzystaj z naszych inspirujących wskazówek!
1. Wyróżnij się
Black Friday to dobry moment na przyciągnięcie sporego grona klientów. Nie należy to jednak do prostych zadań, ponieważ większość sklepów chce skorzystać z tej okazji. To dla Ciebie znak, że musisz przygotować naprawdę wyróżniającą się ofertę.
Aby przebić się w tłumie konkurentów, opracuj przyciągający USP czyli, Unique Selling Proposition, o czym więcej przeczytasz w naszym wcześniejszym wpisie.
2. Nie postępuj pochopnie
Jeśli chcesz, aby Twoje poczynania skupiające się na Czarnym Piątku były skuteczne i przyniosły Ci zyski, nie wystarczy, że przygotujesz specjalną propozycję wyprzedaży. Potrzebna Ci będzie przemyślana strategia działania. Zaplanuj, jak ma wyglądać prezentacja Twojej oferty, jakimi kanałami będziesz docierał do klientów. Zadbaj również o realizację zamówień – pomyśl o oryginalnym opakowaniu lub przygotuj wkładki marketingowe. Dzięki temu pozytywnie zaskoczysz klientów, a szanse na to, że powrócą do Twojego sklepu i skorzystają ze standardowej oferty, wzrosną.
3. Poinformuj subskrybentów, że też świętujesz Black Friday
Nie zapomnij o tym, że Twoi klienci muszą się dowiedzieć o tym, że przygotowałeś dla nich specjalną ofertę. Wykorzystaj do tego newsletter. Przygotuj przyciągający temat wiadomości, zadbaj o ciekawą graficzną oprawę dopasowaną do okoliczności oraz intrygującą treść. Uprość również potencjalnym klientom drogę do Twojej witryny, przygotowując content o tematyce piątkowej wyprzedaży. Publikując wpisy na temat Black Friday, masz szansę wskoczyć na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a w rezultacie zwiększyć ruch na swojej stronie. Zastanawiasz się, o czym pisać? Możesz poinformować czytelników, o Twoich planach na Black Friday. Jaką ofertę dla nich przygotujesz? Co zamierzasz sprzedawać w okazyjnych cenach?
4. Zaoferuj coś więcej niż tylko niskie ceny
Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi i tak samo, jak Ty zorganizuje wyprzedaż. Z pewnością Twój sklep nie będzie jedynym, który oferować będzie z tej okazji niskie ceny. Warto więc przygotować coś więcej. Zaangażuj użytkowników organizując konkurs w mediach społecznościowych. W ten sposób zwrócisz uwagę odbiorców, a za pośrednictwem zabawy zwiążą się z Twoim e-sklepem.
5. Zapewnij użytkownikom sprawny proces zakupowy
Kiedy zaplanujesz już wszelkie działania, koniecznie przetestuj swoją witrynę, zanim wystartujesz z wyprzedażą. Jeśli okaże się, że przyciągniesz do siebie spore grono interesantów, nie możesz sobie pozwolić na niedociągnięcia. Chyba nie chcesz, aby konsumenci od razu po wejściu na Twoją stronę zmieniali zdanie i ją opuszczali. Przetestuj ją pod względem przeciążenia i upewnij się, że Twoja witryna nie ładuje się zbyt wolno, a wszystkie podstrony wyświetlają się prawidłowo.
A teraz pora na inspirujące kreacje!
Źródło: reallygoodemails.com
Przygotuj jasny i wyraźny komunikat, który od razu przykuje uwagę Twoich klientów – możesz wykorzystać do tego np. gif, jak w powyższym mailingu.
Źródło: reallygoodemails.com
Przykuwaj uwagę, ale nie zatrać w tym swojego stylu. Przygotowując wszelkie komunikaty marketingowe, pamiętaj o tym, kto jest Twoją grupą docelową.
Źródło: reallygoodemails.com
Źródło: reallygoodemails.com
Wyjdź poza schematy i zaskocz swoich klientów specjalną ofertą jeszcze zanim zacznie się Czarny Piątek.
Podsumowując
Black Friday to świetny moment, aby przyciągnąć konsumentów do Twojego e-sklepu. Jeśli zrobisz to w przemyślany sposób, proponując klientom niepowtarzalną ofertę, zrobisz na nich dobre wrażenie i będą o Tobie pamiętać przy kolejnych zakupach. Masz jeszcze trochę czasu, aby przygotować się do Czarnego Piątku – nie zmarnuj okazji i zaplanuj promocję odpowiednio wcześniej, tak aby mieć pewność, że wszystko zostało dopracowane.