Co ukrywa algorytm Instagrama?
Zastanawiasz się nad tym, jak działa algorytm Instagrama i co powinieneś zrobić, aby Twoje posty osiągały większe zasięgi? Czy sposób funkcjonowania algorytmu jest podobny do tego Facebook’owego, o którym pisaliśmy w poprzednim wpisie?
Prowadzisz firmowy profil na Instagramie, jednak nie zyskał on satysfakcjonującego Cię grona fanów, a Twoje zdjęcia nie cieszą się popularnością? Może być to spowodowane tym, że docierają one do niewielkiej liczby użytkowników.
Algorytm Instagrama – 7 kluczowych czynników
Jest 7 głównych czynników, które mają wpływ na to, jaki zasięg zyskują Twoje posty i czym, kieruje się algorytm Instagrama. Zapoznaj się z nimi, aby zrozumieć, jakie zmiany musisz wprowadzić w swojej strategii, aby docierać do większego grona odbiorców.
- zaangażowanie – wpływ na wyświetlanie Twoich postów, ma to, ilu osobom spodobało się Twoje zdjęcie i jaką zyskało popularność
- interakcja – Twoje zdjęcia wyświetlają się tym użytkownikom, którzy wcześniej wchodzili w interakcje z Twoimi postami
- wyszukiwane profile – jeśli użytkownicy nieraz wyszukiwali Twój profil, publikowane przez Ciebie zdjęcia będą się im wyświetlać częściej
- czas – pamiętaj również o tym, że Instagram wyświetla najnowsze posty
- ważność – pod tym aspektem kryje się rodzaj treści, do których nawiązuje Twój post poprzez dodanie konkretnych hashtagów
- czas spędzony przy poście – algorytm Intagrama bierze pod uwagę również czas, jaki użytkownicy poświęcają na oglądaniu Twojego posta
- udostępnienia – jeśli użytkownicy udostępniają Twoje treści znajomym, możesz mieć pewność, że Twoje kolejne posty będą im się częściej wyświetlać
Wiesz już, czym uwarunkowany jest zasięg Twoich postów. Teraz nie pozostaje Ci nic innego, jak opracowanie skutecznej strategii. Oto nasze wkazówki:
- Twoje posty nie powinny być stricte sprzedażowe. Nie udostępniaj nudnych zdjęć produktowych oraz grafik bezpośrednio nakłaniających do kupna. Postaw na inspirujące i ciekawe obrazy, które użytkownicy Instagrama chcą oglądać.
- Buduj relacje z użytkownikami, komentując ich zdjęcia, odpowiadaj na komentarze pod Twoimi postami oraz odpisuj na zapytania w wiadomościach prywatnych.
- Bądź kreatywny! Wypróbuj albumy, gridy, czy wideo i sprawdź, co lubią oglądać Twoi odbiorcy. A może dobrym pomysłem będą Instagram stories?
- Korzystaj z filtrów. Badania pokazują, że użytkownicy chętniej lajkują oraz komentują zdjęcia właśnie z filtrami. Największą popularnością cieszą się te, które ocieplają grafiki
Podsumowując
Jeśli chcesz, aby Twój profil firmowy na Instagramie osiągnął sukces, postaraj się dotrzeć do jak największego grona użytkowników. W tym pomoże Ci znajomość zasad działania algorytmów oraz przemyślana strategia.