Jak skutecznie wykorzystać Instagram w biznesie?
Instagram rośnie w siłę – wraz z nadejściem 2018 roku liczba użytkowników tego serwisu miesięcznie przekroczyła 800 milionów. To portal, który pozwala również markom czerpać zyski, ale tylko wtedy kiedy firmowy profil prowadzony jest zgodnie z przemyślaną strategią. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Ciebie wskazówki, które pomogą Ci skutecznie wykorzystać Instagram w biznesie.
Efektywne korzystanie z hashtagów
Użytkownicy Instagrama mają teraz możliwość obserwowania interesujących ich hashtagów. Jedyne co muszą zrobić to podjąć decyzję o tym, które z nich chcą śledzić. To pozwoli im na bycie na bieżąco w tematyce, którą są zainteresowani. Możliwość obserwowania hashtagów to również nowe perspektywy dla marek. Używając tagów, śledzonych przez Twoją grupę docelową masz szansę pozyskać nowych obserwatorów, a jeśli utrzymasz ich ciekawość, wkrótce mogą stać się Twoimi klientami.
Unikanie zbanowanych hashtagów
Pozostając w temacie hashtagów, musisz wiedzieć, że niektóre z nich mają ograniczone zasięgi lub zostały całkowicie zablokowane. Używając ich pod swoimi postami, możesz zostać ukarany tzw. “shadowbannem”, przez co staną się one niewidoczne dla użytkowników serwisu. Do listy hashtagów, których powinieneś unikać, można zaliczyć m.in. #boho #instabody #IG #like #loseweight #seksi #wtf
Instagram Stories
Na początku zeszłego roku z Instagram Stories korzystało około 150 milionów użytkowników, w grudniu tego samego roku liczba ta podwoiła się, a zwolenników relacji wciąż sukcesywnie przybywa. Chcesz powiedzieć, że Twoja marka wciąż tego nie wykorzystuje? To poważny błąd! Instagram Stories ułatwiają bycie w stałym kontakcie z obserwatorami, a nowe funkcję pozwalają na tworzenie contentu, który będzie charakterystyczny dla Twojej marki, co ułatwi budowanie pożądanego wizerunku.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem Instagrama, zajrzyj do naszego wpisu – Instagram Stories – jak używać ich w biznesie, w którym przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci łatwiej wkroczyć do społeczności.
Wizualna spójność
Jako agencja interaktywna codziennie przyglądamy się różnym markom – niektóre z nich wciąż nie dostrzegły, że spójny content to klucz do sukcesu. Opracuj strategię, w której jasno określisz, jakie zdjęcia chcesz publikować, którym filtrem je urozmaicać, jakich efektów w Instagram Stories używać. Te wszystkie elementy pozwolą Ci uzyskać spójny styl, dzięki któremu staniesz się rozpoznawalny i zapamiętany.
Na koniec
Sięgnij po nasze dzisiejsze wskazówki na to, jak skutecznie wykorzystać Instagram w biznesie podczas planowania własnej strategii. Pamiętaj, że konto firmowe na Instagramie to alternatywny kanał komunikacji z Twoimi obecnymi oraz potencjalnymi klientami, a właściwie prowadzony profil pomoże Twojej firmie osiągnąć założone cele.