Jak zbudować listę mailingową?
Pewnie już wielokrotnie słyszałeś, że e-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marek. Może Ci się jednak wydawać, że to stwierdzenie jest już nieaktualne w erze mediów społecznościowych. Jeśli tak – jesteś w błędzie – e-mail marketing wciąż ma się dobrze, a jeśli jeszcze go nie wykorzystujesz w swoim biznesie, sprawdź, jak zbudować listę mailingową i szybko nadrabiaj straty.
Nie zrozum mnie źle – nie umniejszam roli mediów społecznościowych, to dzięki efektywnym działaniom na różnych serwisach masz szansę ściągnąć na swoją stronę duży ruch. Okej – tylko, co z tym ruchem zrobić. Spora część odwiedzających wyświetli Twoją witrynę, rzuci okiem, zamknie okno i prawdopodobnie już nie wróci. Twoim zadaniem jest pozostanie w kontakcie z osobami, które zainteresowały się Twoją ofertą, ale brakowało im czegoś, co przekonałoby ich do skorzystania z Twoich usług.
Jak zbudować listę mailingową?
Po pierwsze, zapamiętaj – będzie Ci potrzebna “łapówka”, która przekona odwiedzających stronę do zapisania się na Twoją listę. Zacznij się więc już zastanawiać, co możesz im zaoferować lub skorzystaj z naszych porad, które znajdziesz poniżej ;-)
Zniżka lub kupon rabatowy
To jeden z najpopularniejszych sposobów wykorzystywanych przez sklepy internetowe. Dlaczego – bo działa! Nie ma lepszej motywacji do zakupów niż możliwość skorzystania ze zniżki czy kuponu rabatowego.
Darmowa próbka
Jeśli nie oferujesz zniżki, daj coś innego w zamian. Może to być darmowa próbka Twojego produktu lub Twoich umiejętności, np. dostęp do wartościowego artykułu czy materiału wideo. Jeśli na swojej stronie sprzedajesz kursy, daj nowym subskrybentom dostęp do fragmentu, któregoś z nich.
E-book za darmo
Z pewnością jest coś, czym interesują się Twoi odbiorcy i chętnie by o tym poczytali. Zrób research i przygotuj e-booka. Potem podkreśl na stronie, że jest on darmowy, ale tylko dla tych osób, które dołączą do Twojej listy.
Podsumowując
Możliwe, że trochę się pospieszyliśmy. Wiesz już, jak zbudować listę mailingową, ale nie wiesz, z którego systemu skorzystać? Jednym z systemów mailingowych, który wspiera e-commerce i umożliwia wysyłanie spersonalizowanych wiadomości jest FreshMail. Dowiedz się o nim więcej, przetestuj go, a jeśli wybór wciąż nie będzie łatwy, skontaktuj się z naszą agencją interaktywną, pomożemy Ci podjąć decyzję na podstawie potrzeb Twojego e-biznesu.