Jak zrobić zdjęcia produktów, które sprzedają?

Zdjęcia produktów motywują lub zniechęcają klientów do podjęcia decyzji zakupowej. Czym powinny charakteryzować się fotografie, które zachęcą ich do kupna Twojego produktu?

zdjęcia produktów
Sklep internetowy z wątpliwej jakości zdjęciami produktów lub z ich całkowitym brakiem nie ma szans na sukces. Przewaga sklepów stacjonarnych nad tymi w sieci polega na tym, że klient ma możliwość zobaczenia produktu “na żywo”. Jeśli interesują go np. meble, nie musi sobie wyobrażać ich parametrów, natomiast kupując ubrania, może sprawdzić, jak “zachowuje się” dany materiał oraz czy będzie pasował na jego sylwetkę. Będąc właścicielem sklepu internetowego, Twoim zadaniem jest zminimalizowanie tej przewagi. W tym pomogą Ci właśnie zdjęcia produktowe.

Dlaczego zdjęcia produktów są tak ważne?

Nie podchodź lekceważąco do wizualnych aspektów Twojego e-sklepu. Dlaczego? Badania wielokrotnie potwierdziły, że ludzki mózg o wiele lepiej przetwarza obraz niż czytany tekst, bo przekazuje on informacje znacznie szybciej. Na pewno zauważyłeś, jak użytkownicy portali społecznościowych reagują na różnorodne treści wizualne. Oryginalna grafika, śmieszny gif czy ciekawe wideo zyskują lepsze osiągi, więcej polubień, udostępnień czy komentarzy.

Więcej, znaczy lepiej

Zacznijmy od konkretów – jedno zdjęcie nie wystarczy! Chociaż byłoby świetnej jakości, to zdecydowanie za mało. Nie możesz dopuścić do tego, aby klient głowił się nad tym, jak Twój produkt wygląda z innej strony. Zastanów się, jak sam oglądasz towary w sklepach stacjonarnych. Z pewnością przyglądasz się im z każdej strony, oddalasz, zbliżasz, zaglądasz do środka. Twoi klienci nie mogą przed zakupem dotknąć Twoich produktów, a więc musisz dokładnie zaprezentować im towar. Jak to zrobić? Przedstaw go z jak największej liczby kątów, pamiętając o tym, aby wyeksponować najważniejsze elementy, które jeszcze podsycą zainteresowanie.
Nie możesz również zapomnieć o dostarczeniu swoim klientom szczegółowych informacji np. o tym, jakie akcesoria są dołączane do Twojego produktu. Mile widziane będą również fotografie takich dodatków oraz gotowe do wysyłki opakowanie. Na tym zyska również Twój wizerunek. Pokażesz się, jako rzetelny sprzedawca, dbający o każdy szczegół.

Wyróżnij się

Dobrym pomysłem na urozmaicenie Twojego sklepu internetowego są nietypowe zdjęcia. Odrobina kreatywności w tym aspekcie odróżni Cię od konkurencji i standardowych fotografii produktowych na białym tle. Świetnym pomysłem jest ukazanie towarów w użyciu, czy w codziennych sytuacjach. Na decyzje konsumentów mogą korzystnie wpłynąć również realne zdjęcia influencerów oraz zwyczajnych klientów prezentujących Twoje produkty. Pamiętaj jednak, że nie musisz całkowicie rezygnować ze zdjęć produktowych. Możesz je połączyć, tworząc ciekawą, a jednocześnie rzeczową kompozycję.

zdjęcia produktów

Czy zachować harmonię w zdjęciach produktowych?

Z pewnością słyszałeś już porady o tym, że należy zachować harmonię we wszystkich zdjęciach produktowych, opracować swój własny styl i fotografować towary zawsze w tych samych kadrach czy podobnej kolorystyce. To na pewno pomoże zachować spójność Twojego e-sklepu i nie będzie dezorientować klientów. Kreatywność jest jednak zawsze mile widziana, a badania potwierdzają, że sklepy internetowe, które mieszają style i rodzaje kadrów w zdjęciach produktowych osiągają lepsze wyniki. Dzieje się tak, ponieważ klient przeglądając stronę kategorii nie nudzi się, ponieważ produkty wyróżniają się między sobą, a w efekcie odbiorca dostrzega więcej towarów. Wybór należy do Ciebie ;)

Podkreśl obecność innych wariantów kolorystycznych

To aspekt szczególnie istotny w branży modowej. Właściciele e-sklepów często decydują się jedynie na zaznaczenie w opisie produktu, że dostępne są również inne zestawienia kolorystyczne. Błędem jest niewykorzystanie możliwości załączenia zdjęć przedstawiających dodatkowe opcje.

Jak powinny wyglądać dobre zdjęcia produktów?

  • odpowiednio oświetlone – każdy detal powinien być wyraźnie widoczny
  • oddające rzeczywistą kolorystykę – chyba nie chcesz, aby klient odesłał Ci produkt, bo jego kolory znacznie różnią się w rzeczywistości
  • ostre – niewyraźne zdjęcia nie wyglądają profesjonalnie
  • z jak największą ilością szczegółów – niektóre firmy fotografują produkty przy obok innych produktów, aby uzmysłowić odbiorcom ich gabaryty

Podsumowując

Pamiętaj, że zdjęcia produktów mają za zadanie zachęcenie konsumentów do zakupu. Przestrzegaj naszych wskazówek, a prawdopodobieństwo, że zdecydują się na Twoją ofertę wzrośnie. Osiągnięcie założonych celów sprzedażowych będzie znacznie utrudnione, jeśli będziesz prezentował swoje produkty na nieciekawych zdjęciach o niskiej jakości.
Jeśli zainteresował Cię ten wpis, prawdopodobnie z chęcią przeczytasz również ten: Jak tworzyć opisy produktów, które zwiększą sprzedaż?