Kiedy zdecydować się na rebranding?

Rebranding to proces, którego zadaniem jest odświeżenie dotychczasowego wizerunku marki oraz dodanie Twojemu biznesowi nowej mocy napędowej. Jak wybrać odpowiedni moment na wprowadzenie zmian? O tym w dzisiejszym artykule.

rebranding

Poprzedni wpis poświęciliśmy identyfikacji wizualnej marki. Wspomnieliśmy wtedy, że nasze wskazówki nie są kierowane jedynie do przedsiębiorców, którzy dopiero rozkręcają swój biznes. Wtedy pisaliśmy tak:

Jeśli nie jesteś nowym zawodnikiem na biznesowym ringu i Twoja firma funkcjonuje już na rynku od kilku dobrych lat, możesz odnieść mylne wrażenie, że temat identyfikacji wizualnej już Cię nie dotyczy. Pomyłka. Jeśli chcesz uchodzić za współczesną firmę, nie możesz wizerunkowo pozostawać w tyle za swoją konkurencją. Twoja identyfikacja wizualna została stworzona kilka lat temu, a to oznacza, że z pewnością nie ma nic wspólnego ze współczesnymi trendami oraz oczekiwaniami współczesnych konsumentów. Jeśli w ich oczach zaistniejesz, jako marka, która nie dba o własny wizerunek, niechętnie zdobędą się na wybranie właśnie Twojej oferty.

Po więcej ciekawych informacji na temat identyfikacji wizualnej zapraszamy tutaj.

Potraktujmy to, jako krótki wstęp do tematu. Rebranding to jednak nie tylko odświeżenie identyfikacji wizualnej marki, to złożony proces modyfikacji jednego lub wszystkich elementów składowych marki. Możemy się skupić jedynie na drobnym liftingu logo, przekształceniu strategii komunikacji czy całkowitej zmianie wizerunku. Niezależnie od wdrażanych modyfikacji, cel jest jeden – odświeżenie zakurzonego już wizerunku marki.

Dobry moment na rebranding – czyli jaki?

Na rebranding możesz się oczywiście zdecydować, kiedy sam odczujesz taką potrzebę. Są jednak momenty, które szczególnie powinny Cię zmotywować do jego zastosowania – znajdziesz je poniżej.

Kiedy o Twojej marce nie mówi się w pozytywach

Czasami mały błąd wystarczy, aby zwłaszcza w internecie rozeszły się niepochlebne opinie na temat Twojej marki. Jeden rozzłoszczony klient wystarczy, aby wywołać sporą burzę, którą ciężko później zahamować. To może doprowadzić do nadszarpnięcia dobrego wizerunku Twojej marki, a wyjściem z tej sytuacji jest właśnie rebranding. Modyfikacje w dotychczasowej strategii pomogą Ci odzyskać  zaufanie klientów i na nowo zdobyć miano wiarygodnej firmy.

Kiedy Twój zysk spada

Zauważyłeś, że wyniki sprzedaży niepokojąco idą w dół? To wyraźny sygnał, który powinien zmotywować Cię do wprowadzenia zmian. Ich charakter powinien być jednak uzasadniony szczegółową analizą rynku. Co spowodowało spadek Twoich zysków? Pamiętasz, że trendy przemijają, a w ich miejscu czasem bardzo szybko pojawiają się nowe? A może na rynku wyrosła konkurencja? Jeśli dowiesz się, co spowodowało, że słupki sprzedażowe spadają, będziesz mógł określić zakres rebrandingu w Twojej firmie. Czasem wystarczy odświeżyć wygląd strony internetowej innym razem wprowadzić nowy asortyment czy poszerzyć zakres usług. Nie wiesz, jak wybrnąć z tej sytuacji? Skontaktuj się z nami – przeprowadzimy audyt, a następnie zaproponujemy właściwy kierunek zmian.

rebranding

Kiedy konkurencja nie daje za wygraną

Jeśli Twoja marka istnieje na rynku już parę dobrych lat, jest duże prawdopodobieństwo, że jej wizerunek jest nieco zakurzony. Jeśli nie chcesz odstawać od konkurencji, a co więcej wyróżnić się na jej tle, musisz być unikalny oraz aktualny. Krótko mówiąc – najwyższa pora na rebranding! ;-)

Kiedy poszerzasz grupę docelową

Zdecydowałeś się na dotarcie do szerszego grona odbiorców? Wprowadziłeś produkt, który umożliwia ekspansję o nowy target? Świetnie! Nie zapomnij jednak o tym, że rozwijając swój biznes, musisz spełniać oczekiwania klientów. Jeśli zatem chcesz dotrzeć do nowej grupy docelowej musisz przekształcić strategię komunikacji oraz zastanowić się nad modyfikacją identyfikacji wizualnej Twojej marki.

Podsumowując

Super – dotarłeś do końca naszego wpisu ;-) Jesteś bogatszy o kolejną dawkę wiedzy. Teraz pozostało Ci wykorzystanie jej do rozwoju swojego biznesu. Powodzenia!