Nieskuteczny fanpage – 5 błędów, których nie możesz popełniać
Zapewne zdążyłeś już zauważyć, że efektywne prowadzenie fanpage’a na Facebooku wymaga przemyślanej strategii. Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które sprawiają, że Twój nieskuteczny fanpage negatywnie wpływa na promocję Twojej marki. Szerzej opisaliśmy to w naszym wpisie 5 porad na efektywny fanpage na Facebooku.
Stosujesz się do wszystkich zasad, a Twoje działania nie przynoszą oczekiwanych efektów? Fanów nie przybywa, a Ci obecni nijak się angażują w oferowany przez Ciebie content? Nie wynagradzają Cię polubieniami, komentarzami, a o przechodzeniu na Twoją witrynę już nawet nie marzysz? To jasny znak, że robisz coś źle. Dzisiaj pokażemy Ci błędy, których musisz się wystrzegać.
Brak istotnych informacji
Twój profil jest niepełny, jeśli brakuje na nim informacji, do których Twoi odbiorcy powinni mieć łatwy dostęp. Poświęć trochę czasu na uzupełnienie pustych pól, a dzięki temu użytkownicy Facebooka będą mieli pewność, z kim mają do czynienia. Wprowadź ważne informacje o Twojej firmie, przygotuj ciekawy opis, a szczególnie jeśli prowadzisz biznes lokalny, nie zapomnij uzupełnić informacji o Twojej lokalizacji, dzięki czemu Twoi klienci z łatwością Cię odnajdą. Korzystaj z możliwości, jakie oferuje Ci Facebook. Jeśli zarządzasz fanpagem restauracji, ciekawą opcją jest dodanie Twojego menu. Możesz również dodać informacje o Twoich usługach, czy zaprezentować Twoje produkty w sklepie. Ograniczanie się w tym aspekcie może spowodować, że Twój fanpage nie będzie odbierany profesjonalnie, a zbyt mało informacji o Twojej działalności negatywnie wpłynie na zaufanie do Twojej marki.
Brak zaangażowania i interakcji
Co jeszcze powinieneś zmienić, jeśli chcesz przekształcić swój nieskuteczny fanpage, w taki, który będzie osiągał zamierzone cele? Facebook to serwis społecznościowy, który służy do utrzymywania relacji i budowania społeczności. Jeśli nie okazujesz wystarczającego zaangażowania, nie oczekuj tego od swoich fanów. To swoją postawą musisz zachęcić ich do interakcji. Dlatego aktywnie prowadź swój fanpage, komentuj, odpowiadaj na pytania, reaguj!
Niewłaściwe grafiki lub ich brak
Pierwszym elementem, który ma znaczący wpływ na odbiór Twojego fanpage’a jest grafika. A raczej dwie – zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Jeśli ten aspekt nie jest dopracowany, użytkownikom wystarczy zaledwie parę sekund, aby opuścić Twój profil, bez przeglądania zawartości Twojej tablicy. Chyba nie musimy się rozwodzić nad tym, że żadnego z tych zdjęć nie może brakować. Ważne jest, aby odzwierciedlały one Twoją markę.
Fanpage bez zdjęć nie wzbudza zaufania i wiarygodności wśród potencjalnych klientów wchodzących na profil firmy. Grafiki na Twoim profilu są częścią Twojego wizerunku, powinny być zatem zgodne z tym, jak chcesz być postrzegany. Jeśli chcesz podkreślić swój profesjonalizm, postaw na minimalistyczne, ale wysokiej jakości zdjęcia. Niech kolorystyka grafik współgra z identyfikacją wizualną Twojej marki i nie zapomnij zaprezentować swojego logo!
Nudny content
Publikowanie długich tekstów, nieurozmaiconych żadną treścią wizualną, nie może działać na Twoją korzyść. Największą uwagę użytkowników przyciągają grafiki, zdjęcia, infografiki, gify czy materiały wideo. Oczywiście treść Twojego postu jest ważna i musi być ciekawa, ale w pierwszej kolejności to właśnie treści wizualne zachęcają użytkowników Facebooka.
100% promocji
Zachowaj równowagę i pewien balans na swoim fanpage’u. Nie możesz non stop publikować treści bezpośrednio promujących Twoją markę. Taki profil nie będzie interesujący dla użytkowników i szybko przestaną go obserwować. Dlatego udostępniaj ciekawe treści z innego źródła niż Twoja własna witryna. Dziel się ciekawostkami, publikuj fajne zdjęcia, infografiki czy wideo. Użytkownicy szukają na Facebooku rozrywki, dlatego, jeśli nie gryzie się to z Twoją marką – zapewnij im ją ;)
Podsumowując
Nieskuteczny fanpage to problem, który Cię dotyczy? Jeśli Twoja strategia marketingowa na Facebooku nie sprawdza się i nie widzisz żadnych rezultatów, upewnij się, że nie popełniasz któregoś z powyższych błędów. To, o czym jeszcze musisz pamiętać, to aby Twój fanpage wizerunkowo współgrał oczywiście z charakterem Twojej działalności oraz z Twoją firmową stroną. Oprócz tego, postaw na kreatywny content i aktywnie zarządzaj swoim profilem.