Oprogramowanie sklepu internetowego – które wybrać?
Jeśli znalazłeś już oryginalny pomysł na własny sklep internetowy – gratulacje – zrobiłeś duży krok w kierunku sukcesu. Wciąż jednak wiele pracy przed Tobą, a my postanowiliśmy Ci trochę pomóc, podpowiadając, które oprogramowanie sklepu internetowego powinieneś wybrać.
Jak ustaliliśmy – kreatywne i kluczowe zadanie masz za sobą – masz pomysł na biznes. Przeanalizowałeś rynek, przyjrzałeś się swojej konkurencji i zadałeś sobie trud, aby bliżej poznać swoich potencjalnych klientów. Kolejnym krokiem, jaki powinieneś zrealizować, jest wybór odpowiedniego oprogramowania dla sklepu internetowego. Zadania nie ułatwia fakt, że na rynku dostępnych jest naprawdę mnóstwo platform i ofert, wśród których można się pogubić. Przybliżymy Ci 3 sprawdzone oprogramowania, a jeśli wybór wciąż nie będzie łatwy, skontaktuj się z nami, pomożemy Ci podjąć decyzję na podstawie potrzeb Twojego e-biznesu.
PrestaShop
PrestaShop na swojej stronie głównej nieskromnie chwali się, że jest jedną z najpopularniejszych na świecie platform e-commerce. Wcale nas to nie dziwi, ponieważ do jej zalet możemy zaliczyć to, że jest darmowa. Oprócz tego jej twórcy postawili na intuicyjność, więc interfejs jest naprawdę prosty w obsłudze, za co wielu przedsiębiorców obdarzyło Prestę sympatią. Z oprogramowania PrestaShop korzysta wiele marek, ponieważ solidnie sprawdza się, jako narzędzie pracy przystosowane dla firm zarówno z małym, jak i nieźle rozbudowanym asortymentem produktów. Szczegółowe informacje o tej platformie zamieściliśmy tutaj – zapoznaj się z nimi i przekonaj się, czy to również idealny wybór dla Twojej działalności.
WooCommerce
WooCommerce to kolejna darmowa opcja. Jest to najpopularniejsza wtyczka do WordPressa. Czy to dobry wybór dla Ciebie? Jeśli pojęcie content marketing, nie jest Ci obce, to zdecydowanie TAK! Sklep internetowy na WooCommerce pozwoli Ci na administrowanie stroną i sklepem za pomocą jednego panelu. Jeśli więc poza oprogramowaniem sprzedażowym chcesz mieć także stronę z systemem zarządzania treścią, nie musisz szukać dalej. Poniżej znajdziesz kilka wyróżnionych przez nas zalet WooCommerce, więcej z nich poznasz tutaj.
- intuicyjny panel administratora
- nieograniczona ilość produktów
- dowolna ilość kategorii
- nieograniczona ilość zdjęć do każdego produktu
- newsletter zintegrowany z zewnętrznymi systemami e-mail marketingu, jak Freshmail czy MailChimp
- integracja z Google Analytics, w celu prowadzenia statystyk sklepu internetowego
Shoplo
Shoplo to oprogramowanie sklepu internetowego udostępniane za opłatą abonamentową – naszym zdaniem niewygórowaną, ceny rozpoczynają się od 49zł miesięcznie – aktualne stawki znajdziesz na stronie z cennikiem – o tutaj. Jeśli masz więc ograniczone fundusze, ale chcesz zainwestować w sprawdzone rozwiązania, przyjrzyj się bliżej ofercie Shoplo. Pakiet abonamentowy zależny jest od funkcji, jakie wybierasz. Wykupując najtańszą opcję, możesz stworzyć sklep w jednej wersji językowej, a Twoje produkty będą mogły mieć maksymalnie 20 wariantów – takich, jak rozmiar czy kolor. Jeśli Twoje potrzeby są większe wybierz najpopularniejszy pakiet z nielimitowanymi wariantami, 2 wersjami językowymi czy Shoplo chatem, który znacznie ułatwi Ci kontakt z klientami.
Podsumowując
Poznałeś właśnie oprogramowanie sklepu internetowego, z którego my – jako agencja interaktywna korzystamy na co dzień. Wymienione przez nas rozwiązania dają bardzo dużo możliwości, w których każdy znajdzie coś dla siebie i w każdej chwili, wraz z rozwojem biznesu, będziesz mógł zainwestować w dodatkowe funkcjonalności, które ułatwią Ci progres.