Porzucony e-koszyk – Jak uniknąć największych błedów sklepów internetowych
Twoi klienci nie finalizują zamówień? Niedobrze! Prawdopodobnie popełniasz jeden ze znanych błędów prowadząc swój e-sklep. Chcesz wiedzieć jaki? Przeczytaj nasz wpis!
Wielu klientów, faktycznie nie kończy pomyślnie swoich zakupów w sieci. Dzieje się tak, ponieważ sporo e-sklepów popełnia kluczowe błędy. Dziś dowiesz się jak ich uniknąć, ciesząc się wysoką sprzedażą!
Porzucony koszyk
Termin dotyczący sytuacji, w której klient dodaje produkt do e-koszyka, ale nie finalizuje transakcji. Dlatego tak ważne jest, aby ten etap był skonstruowany jak najkorzystniej i najmniej kłopotliwie dla odbiorcy. A teraz sprawdź jakich błędów powinieneś się wystrzegać, aby uniknąć „porzuconego koszyka“!
Powody, dla których klienci porzucają koszyki
Aby dokonać zakupu musisz mieć konto
Proces rejestracji często odstrasza. Tak samo, jak długie formularze lub spam. Klienci nie lubią wypełniać tysięcy rubryk. Nie mają na to czasu ani ochoty. Zamiast tego daj użytkownikom możliwość wyboru. Pozwól na złożenie zamówienia bez konieczności zakładania konta na swoim sklepie. Oczywiście warto poinformować klienta wybierającego tą opcje, że jest wiele zalet płynących z założenia konta na Twoim sklepie. Najlepiej umieść taką informację w trakcie dokonywania transakcji lub krótko po. Frazy typu „Rób zakupy w mniej niż minutę!” czy „Dokonuj ekspresowych transakcji” mogą naprawdę wiele zdziałać.
Proces zamówienia jest zbyt skomplikowany
Klienci chcą prostych zakupów. Bez zbędnych formalności, bez wielkiej biurokracji. Prosto i szybko. Zbyt wiele formularzy dzielących klienta od finalizacji jest dla sprzedaży morderstwem. Pamiętaj jednak-Wiele zależy od tego, co sprzedajesz. Klient kupujący drogi sprzęt będzie bardziej skłonny wypełnić obszerny formularz. W tym przypadku wieloetapowy proces budzi większe zaufanie. Przy tańszych zakupach postaw na krótki formularz z niezbędnymi danymi.
Nie jasne informacje o warunkach i kosztach dostawy
Najgorsze jest rozczarowanie. Pojawia się ono, wtedy gdy klient dopiero na ostatnim etapie zamówienia dowiaduje się o kosztach dostawy. Pamiętaj, że użytkownicy chcą poznać jasne warunki transakcji oraz jej koszta. Ukrywanie najważniejszych informacji prowadzi do przykrych sytuacji, w których Twoi klienci nie tylko porzucą koszyk, ale również zniechęcą się do Twojej marki. Warto natomiast zaoferować darmową wysyłkę. Ten pomysł sprawdza się szczególnie w sklepach z kobiecym asortymentem. Informuj także klientów o promocjach oraz zniżkach za pomocą swojego newslettera!
Brak zaufania do sklepu
Zadbaj o wiarygodność swojego sklepu. Podawaj jasne informacje dotyczące jego funkcjonowania. Szczególnie te dotyczące zwrotów, kosztu wysyłki, gwarancji czy informacji kontaktowych. Warto udostępnić w widocznym miejscu pozytywne opinie Twoich klientów i kontrahentów. Dzięki temu Twój sklep zyska w oczach odbiorców!
Długi czas wysyłki
Nic tak nie zniechęca do zakupu, jak długi czas wysyłki. Po to ludzie zaczęli kupować online, aby uniknąć kolejek i wygodnie dokonywać zakupu. Czas to pieniądz. Jeżeli dostawa trwa za długo, Twoi klienci porzucą koszyk i przejdą do konkurencji. Możesz za to udostępnić informację o stanach magazynowych swojego sklepu. Zmotywuje to twoich klientów do szybszej reakcji, szczególnie, wtedy gdy w Twoim magazynie widnieje mała ilość pożądanego towaru.
Toporny sklep
Projektując e-sklep należy zadbać o wiele elementów. Jego prezencja, układ podstron czy koszyk to rzeczy, które powinny być dobrze przemyślane. W pierwszej kolejności zajmij się układem funkcjonalnym – Makietą strony głównej, podstronami, jak również listą produktów czy procesem składania zamówień. Następnie zadbaj o kwestie graficzne i ostateczny wygląd sklepu. Słaba funkcjonalność to najgorszy grzech każdego e-sklepu.
Podsumowując
Im prostszy i bardziej intuicyjny sklep, tym przyjemniej dokonuje się na nim zakupów. Zadbaj o jego funkcjonalność, a także wygląd. Wtedy problem porzuconych koszyków powinien zmaleć. Budowa dobrego e-sklepu nie jest łatwa, dlatego projekt i wdrożenie możesz zostawić profesjonalnej agencji interaktywnej takiej jak nasza! Nie od dziś tworzymy e-sklepy dla klientów z wielu branż. Z Twoim również świetnie sobie poradzimy!