Sztuka tworzenia dobrych sliderów
Slidery są z nami od dawna. Niestety, nieumiejętnie używane działają słabo albo okazują się irytujące dla odbiorców. Dziś opowiemy co zrobić, żeby slidery dobrze spełniały swoje zadanie!
Slidery potrafią intrygować i przyciągnąć uwagę. Oczywiście, jeżeli są dobrze zaprojektowane. Niestety na wielu stronach pojawiają się karuzele, które zamiast intrygować – drażnią, wprowadzając dysonans. W takim razie czy warto inwestować w slidery na stronę?
Czym jest Slider?
To karuzela przewijająca serię zdjęć, które promują najważniejsze treści. Slidery uatrakcyjniają stronę, a dzięki nim, dostajesz możliwość przedstawienia jej najciekawszych walorów. Karuzele wprowadzają życie na strony. Upiększają je i zwracają uwagę na to, co najważniejsze. W teorii wszystko brzmi pięknie. Niestety nieumiejętne użycie sliederów może znacznie popsuć końcowy efekt.
Najczęściej popełniane błędy
- Za dużo slideów (3, 4 maks)
- Mało ciekawe zdjęcia oraz teksty
- Występuje zjawisko banner blindness – Slide’y przypomina reklamę dlatego są ignorowane przez użytkowników
- Zbyt szybkie przewijanie się zdjęć
Konsekwencją źle zaprojektowanych sliderów jest słaba skuteczność konwersji. Badania pokazują, że w takim przypadku tylko około 2% użytkowników, klika w slide’y.
Co zrobić aby slidery działały!
- Zamiast kilku nieciekawych slide’ów popracuj nad jednym dopracowanym widokiem, który przyciągnie uwagę
- Podczas wyświetlania listy produktów w formie slidera, wyświetlaj następny produkt, który się nie mieści. Dzięki temu wzbudzisz ciekawość odbiorcy
- jeśli prezentujesz kilka różnych produktów w formie slidera, wyświetlaj ich miniaturki lub nazwy, tak jak zrobił to Amazon w swojej prezentacji produktów.
Po czym rozpoznać dobry slider?
Kiedy klienci z własnej woli klikają zaciekawieni w karuzelę. Slidery są dobre, jeżeli zadbasz o odpowiednią oprawę graficzną, content oraz przygotujesz zdjęcia, których nie będzie dużo. Pamiętaj, że w tej kwestii nadmiar jest gorszy od oszczędności
Podsumowanie
Niestety slidery często są nadużywane i źle zaprojektowane. Zamiast pomagać w przekazie, odbiorcy traktują je jako następną reklamę, która należy pominąć. Wniosek jest prosty: używaj sliderów tylko wtedy gdy ich naprawdę potrzebujesz. Pomogą Ci w tym nasze sugestie. Jeżeli zależy Ci na fachowo opracowanym sliderze, zajrzyj na nasza ofertę i zgłoś się do nas!