Treści wizualne – 6 typów, które powinieneś wykorzystać
Content marketing może przybierać wiele form, jedną z nich są treści wizualne, które często stanowią o skuteczności strategii marketingowej. Obecnie w wielu branżach krótsze i atrakcyjniejsze wizualnie przekazy cieszą się większą popularnością wśród odbiorców. Oczywiście są dziedziny, w których ponad wszystko stawia się merytoryczne i wyczerpujące treści, jednak również w takich sytuacjach mile widziane są urozmaicenia, np. w postaci infografik. Przekonaj się, które treści wizualne powinna wykorzystywać Twoja marka!
1. Przyciągające wzrok zdjęcia
Wnioski z licznych badań użytkowników sieci wskazują na to, że dla ponad 90% kupujących online jednym z najważniejszych czynników decydujących o zakupie jest fotografia produktów. Ciekawe zdjęcia, różniące się od tych na stronach konkurencji sprawiają, że chęć posiadania produktu wzrasta. Jeśli np. sprzedajesz naczynia kuchenne, zaprezentuj je w atrakcyjnym kontekście. Zorganizuj sesje – na talerzach połóż apetyczne potrawy, a do kubków wlej gorącą kawę – niech odbiorcy wyobrażą sobie unoszący się nad nimi aromat.
Podczas takiej sesji możesz stworzyć również ciekawe zdjęcia typu “za kulisami” i udostępnić je w social mediach – jest duże prawdopodobieństwo, że spodobają się Twoim obserwatorom bardziej niż nudna fotografia produktów na białym tle.
2. Wizualizacja ciekawych danych
Statystyki, liczby, różnorodne dane są nużące i niezachęcające, ale tylko wtedy, gdy są częścią długiego tekstu. Jeśli przedstawisz je za pomocą grafiki czy infografiki (wykres, mapa, diagram) stają się niezwykle interesujące i bardziej czytelne. Statystyki mogą być zresztą również intrygujące i zabawne. Na przykładzie z poprzedniego punktu – można by poszukać danych np. dotyczących tego, jak często w przeciętnej rodzinie, któryś z domowników zbija talerz czy szklankę. ;)
3. Porady i triki
Kolejnym rodzajem treści, które powinieneś wykorzystywać, są grafiki z poradami trikami dotyczącymi np. użytkowania Twoich produktów. Zaskocz i zaintryguj swoich obserwatorów, a zaangażujesz ich uwagę i zachęcisz do udostępniania Twojego contentu.
4. Inspirujące cytaty
Cytaty to świetny sposób na zwiększenie zasięgów, ponieważ tego rodzaju content, jest chętnie udostępniany przez obserwatorów. Część z nich pod postami tego typu oznacza swoich znajomych, z którymi kojarzy im się dana kwestia. Nie udostępniaj jednak tekstów, które nie mają żadnego powiązania z Twoją marką i pamiętaj, aby grafika z cytatem była zgoda z Twoją identyfikacją wizualną. Posługuj się firmowym fontem i kolorystyką.
5. Grafiki firmowe
Treści wizualne na Twojej stronie oraz firmowych profilach w mediach społecznościowych wzmacniają Twój wizerunek i wspierają rozpoznawalność marki. Twórz grafiki firmowe, udostępniaj zdjęcia, które odzwierciedlają Twoją misję oraz USP i koniecznie oznaczaj je Twoim logo.
6. Angażujące wideo
Plusem wykorzystywania materiałów wideo jest to, że wciąż niewielka część przedsiębiorców decyduje się na ten krok. Jasne – wymaga to dodatkowego budżetu, zaangażowania i ciekawego pomysłu. Rezultatem jest jednak wyróżnienie się na tle konkurencji, w co z pewnością warto zainwestować. Video marketing to obecnie jedno z najpopularniejszych form angażowania konsumentów. Marki promujące się w sieci coraz częściej skłaniają się ku filmom, które są dla odbiorców po prostu atrakcyjniejsze od treści tekstowych.
Podsumowując
Treści wizualne – zdjęcia, grafiki, materiały wideo zwiększają zaangażowanie użytkowników, szybciej docierają do mózgu i łatwiej zapadają w pamięć. Czy potrzebujesz więcej argumentów, aby zacząć skutecznie z nich korzystać? Skontaktuj się z nami – mamy grafików pełnych pomysłów! ;)