Typy użytkowników mediów społecznościowych
Social media gromadzą wokół siebie gigantyczną rzeszę internautów. Użytkownicy portali społecznościowych różnią się od siebie wiekiem, wykształceniem, zainteresowaniami oraz wieloma innymi cechami. Można ich jednak zakwalifikować do kilku grup, kierując się ich zachowaniem w sieci. Poznaj 4 najbardziej charakterystyczne typy użytkowników mediów społecznościowych.
Online 24/7
Chyba każdy z nas ma przynajmniej jednego znajomego, który jest dostępny w social mediach niemal bez przerwy. To typ, który zwykle udziela się na wielu platformach – Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter. Wchodząc na jego profile, możemy dowiedzieć się naprawdę wiele, a dzień bez opublikowanego postu to dla niego dzień stracony ;) Może Ci się wydawać, że to przesada, ale fakty pokazują, że osoby, które są tak zaangażowane w social media, często przechodzą na wyższy poziom. Za sprawą swojej aktywności gromadzą wokół siebie coraz większą audiencję, zaczynają tworzyć bardziej profesjonalne treści, zakładają własne fanpage czy blogi i zapraszają marki do współpracy, powoli stając się micro-influencerami.
Hejterzy
To typ użytkowników, których postawa prywatnie zwykle nas śmieszy. Dla marek są jednak sporym zagrożeniem. Niewielki impuls wystarczy, aby rozpętać prawdziwą wojnę. Potrafią negować wszystko i wszystkich. Jedyne słuszne zdanie – to ich zdanie, a argumenty czy wyjaśnienia innych są dla nich zapalnikiem do jeszcze większego zaangażowania. Ich opinie są często bezpodstawne lub przesadzone jednak brak właściwych działań ze strony marki może doprowadzić do przekonania do swoich racji części obserwatorów.
Komentatorzy
Komentatorzy to wymarzona grupa dla wielu firm. Są aktywni, zwykle kreatywni, chętnie dzielą się własnymi przemyśleniami i pomysłami, komentując nie tylko posty publikowane przez znajomych, ale również przez obserwowane marki. Warto zaangażować takie osoby do udziału w konkursach czy zmotywować ich do tworzenia user generated content’u.
Niewidoczni
To grupa użytkowników znacznie różniąca się od pozostałych. Ich aktywność, jeśli w ogóle jest dla pozostałych użytkowników – jest niezauważalna. Nie publikują postów, nie komentują, nie okazują żadnych reakcji. Zwykle zakładają konta w mediach społecznościowych tylko po to, aby obserwować profile innych. Ten typ warto omijać targetując reklamę na facebook’u, ponieważ nie zmotywujemy ich do żadnego działania, przez co nasz zasięgi będą spadać.
Podsumowując
Poznałeś już 4 najbardziej charakterystyczne typy użytkowników mediów społecznościowych. Wiesz już kogo lepiej unikać, a z kim warto współpracować, a może rozpoznałeś w nich również własne postawy?