Wiadomości e-mail, które powinieneś wysłać przed świętami

Sprawdź, jakie wiadomości e-mail wysyłać jeszcze przed Bożym Narodzeniem, aby klienci pamiętali o Tobie podczas przygotowań i zakupowego szaleństwa.

wiadomości e-mail

Reklamy w świątecznej odsłonie ruszyły już jakiś czas temu, a na sklepowych półkach bez trudu znajdziemy już choinkowe dekoracje. W niektórych miastach pierwszy śnieg mamy już za sobą. To oznacza, że to już najwyższa pora, aby również Twój e-biznes przygotował się na święta.

Przywitaj nowych subskrybentów

Czy wiesz, że wiadomość, którą wysyłasz do osób tuż po zapisaniu się do Twojego newslettera, zwykle osiąga najwyższy wskaźnik otwarć (aż 50%!)? Powinien być to dla Ciebie jasny impuls, aby właściwie wykorzystać wiadomość powitalną. Nie ograniczaj się do zwykłego przywitania się z nowym subskrybentem – w ten sposób na pewno nie zostaniesz zapamiętany. Przygotuj wiadomość, która będzie ciekawa i od razu wzbudzi sympatię odbiorców. To miejsce, w którym możesz zaproponować specjalną ofertę za dołączenie do Twojej listy czy pokazać aktualne promocje.

Pokaż swoją ofertę

E-mail to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Zwłaszcza że z roku na roku wyniki sprzedaży online rosną. Coraz chętniej korzystamy z komfortowego sposobu zakupów i zamawiamy produkty w internecie. Święta to intensywny czas, w którym wskaźniki sprzedaży jeszcze bardziej pną się ku górze, dlatego warto przypomnieć o sobie klientom, aby zdecydowali się na zakup prezentów w Twoim e-sklepie.

Wykorzystaj społeczny dowód słuszności

Jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży, jest wykorzystanie psychologii i społecznego dowodu słuszności, któremu poświęciliśmy osobny artykuł. Pisaliśmy wtedy, że:

Liczne badania pokazują, że opinie innych mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe – aż 70% użytkowników ufa opiniom innych! W rezultacie znacząco przyczyniają się one do wzrostu sprzedaży, a co za tym idzie zysków.

Nasza rada? Zamieść w swojej wiadomości e-mail opinie zadowolonych klientów, które pomogą Ci skłonić klientów do wybrania właśnie Twojej oferty. Możesz również pokazać im produkt, który cieszy się popularnością oraz zebrał pozytywne recenzje wielu użytkowników.

wiadomości e-mail

Pokaż klientom, że mogą zaoszczędzić

Szczególnie w okresie przedświątecznym, który wiąże się ze sporymi wydatkami, konsumenci pozytywnie reagują na oferty, które umożliwiają im zaoszczędzenie, choć jakiejś sumy pieniędzy. Szukają więc najniższych cen, aby uszczęśliwić swoich bliskich prezentem, ale nie nadwyrężać tym samym domowego budżetu. Co musisz zrobić? Wysyłaj im wiadomości e-mail, w których  zaproponujesz im korzystne ceny. Pamiętaj aby odpowiednio je wyróżnić. Skutecznym zabiegiem jest zestawienie ze sobą dwóch ofert cenowych, poprzednią – przekreśloną i aktualną odznaczającą się wyróżniającym kolorem.

Przypomnij o porzuconym koszyku

Klient dodał produkty do koszyka, ale nie sfinalizował zakupów? To nie koniec świata. Możesz jeszcze powalczyć o tego klienta! Ludzie porzucają koszyki z wielu powodów, nie zawsze jest to oznaką , że znaleźli lepszą ofertę. Czasami zwyczajnie zapomną o zrealizowaniu zakupów – szczególnie w  gorączce świątecznych przygotowań. Nasza rada? Wyślij wiadomość, w której przypomnisz klientowi, że porzucił koszyk i zachęć go do sfinalizowania zakupów specjalną ofertą – np. zaproponuj zniżkę lub darmową dostawę.

Podsumowując

Zarządzając sklepem internetowym, trzeba mieć na uwadzę wiele kwestii, a swoje działania oraz ofertę dostosowywać do aktualnych wydarzeń. Nie od dziś tworzymy e-sklepy oraz planujemy kampanie e-mail marketingowe dla klientów z wielu branż. Z Twoim również świetnie sobie poradzimy! Zapraszamy do współpracy.