Co musisz wiedzieć, zanim założysz firmowy fanpage

Facebook co jakiś czas aktualizuje regulamin, stwarza nowe możliwości, oferuje nowe formaty, a także narzędzia, takie jak Facebook Analitycs czy przydatna podczas tworzenia reklam Kontrola tekstu na obrazie. Jeśli zamierzasz prowadzić firmowy fanpage na Facebooku, warto raz na jakiś czas sprawdzać czy serwis nie ma dla nas jakichś nowości.

firmowy fanpage
Ostatnio pisaliśmy o tym, jak efektywniej prowadzić fanpage na Facebooku. Dzisiejszy post powstał z myślą o tych, osobach, które dopiero rozpoczynają promowanie swojej marki za pomocą tego serwisu społecznościowego. Dowiesz się o zasadach, które należy znać, aby Twój fanpage był zgodny z regulaminem.

Firmowy fanpage – pierwsze kroki

Dopiero zakładasz firmowy fanpage na Facebooku? Pierwszym zadaniem będzie wybranie odpowiedniej nazwy dla Twojego profilu. Aby właściwie to zrobić, musisz przestrzegać kilku zasad, ale nie zapomnij o kreatywności! Nazwa musi być zgodna z tym, co ma do zaoferowania Twoja firma i pod żadnym pozorem nie może wprowadzać w błąd użytkowników, co do charakteru Twojej działalności. Musisz pamiętać również o tym, że nazwy fanpage’ów:

Nie mogą składać się wyłącznie z wyrazów o znaczeniu ogólnym (np. piwo lub pizza).
Muszą być zapisane prawidłowymi znakami o wielkości zgodnej z zasadami językowymi i nie mogą zawierać wyłącznie wielkich liter. Wyjątek stanowią akronimy.
Nie mogą zawierać symboli, np. niepotrzebnych znaków interpunkcyjnych czy oznaczeń znaków handlowych.
Nie mogą zawierać zbędnych opisów lub niepotrzebnych kwalifikatorów.
Nie mogą naruszać niczyich praw.

Twoja wizytówka – cover photo

Nie lekceważ tego elementu Twojego fanpage’a. Zdjęcie w tle przyciąga uwagę odwiedzających i często decyduje o tym, czy zostaną oni na Twoim profilu, czy zrezygnują z jego przeglądania. Wybierając cover photo zgodne z pożądanym wizerunkiem Twojej marki, pamiętaj, że nie może ono wprowadzać użytkowników w błąd. O prawach autorskich fotografii przez Ciebie publikowanych chyba nie muszę się rozwodzić.

Konkursy

Częstym działaniem, prowadzącym do pozyskania większego grona klientów oraz do zaangażowania użytkowników Facebooka jest organizowanie konkursów, zwykle promujących produkty marek. Podstawą takiego konkursu jest stworzenie i udostępnienie regulaminu, który będzie zgodny z prawem państwa, w którym zostanie zorganizowany konkurs. Oprócz tego konieczne jest zamieszczenie następujących zapisów:

Pełne zwolnienie serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika.
Informację, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana.

Zanim zmobilizujesz swoich obecnych i potencjalnych fanów do działania, startując z własnym konkursem, pamiętaj, że nie możesz wymagać od użytkowników:

  • udostępnienia posta konkursowego na ich osi czasu, aby wziąć udział w konkursie,
  • udostępnienia posta na osi czasu znajomego w celu zwiększenia swoich szans na wygraną,
  • oznaczania znajomych w poście, aby wziąć udział w konkursie,
  • otagowania się na zdjęciu.

Mimo że te zasady są nieustannie łamane przez różne marki – nie powielaj tych praktyk, jeśli zależy Ci na dobrym wizerunku Twojej firmy.

firmowy fanpage

Co jeszcze musisz wiedzieć?

Publikowane przez Ciebie posty muszą być oczywiście atrakcyjne i wartościowe dla użytkowników. Pamiętaj jednak o tym, aby wszystkie treści były zgodne z prawem. Jeśli działasz w branży farmaceutycznej – Twój fanpage na Facebooku nie może promować leków dostępnych na receptę. A może Twoim zadaniem jest wypromowanie apteki? Zanim założysz fanpage musisz uzyskać na to wcześniejszą zgodę od Facebooka.

Strony promujące sprzedaż prywatną towarów lub usług kontrolowanych (w tym broni palnej, alkoholu, produktów tytoniowych lub produktów przeznaczonych dla osób dorosłych) nie mogą być dostępne dla osób, które nie ukończyły 18 lat.
Strony promujące lub ułatwiające hazard w Internecie, gry zręcznościowe i loterie, w tym internetowe kasyna, zakłady sportowe, bingo i poker, są dozwolone wyłącznie w określonych krajach i wymagają uzyskania wcześniejszego zezwolenia firmy Facebook.

Podsumowując

Będąc administratorem fanpage’a na Facebooku jesteś odpowiedzialny za to, aby wszelkie treści publikowane na Twoim profilu były w pełni zgodne z zasadami serwisu. Jeśli potrzebujesz więcej wskazówek i porad, skontaktuj się z nami z chęcią poprowadzimy Twój firmowy fanpage. Jeśli natomiast masz już doświadczenie w zarządzaniu profilem na Facebooku, ale chcesz to robić efektywniej, przeczytaj nasze porady.