Znajdź pomysł na swój e-sklep!
Pierwszy jest pomysł. Później realizacja. A co jeżeli chęci na założenie e-sklepu są, ale nie masz pomysłu na to, co mógłbyś sprzedawać? Dziś pomożemy Ci rozwiązać ten problem!
Martwisz się, że w internecie można kupić już wszystko? Nie zastanawiaj się nad tym. W dzisiejszym wpisie damy Ci kilka rad, dzięki którym odkryjesz, co mógłbyś sprzedawać, prowadząc swój e-sklep.
Nie bój się oczywistych rozwiązań
Wpadłeś na pomysł założenia e-sklepu. Pewnie wraz z nim pojawiły się pierwsze myśli, co mógłbyś w nim sprzedawać. Czasem bywa jednak tak, że ktoś z Twoich znajomych albo rodziny prowadzi już stały sklep. Może warto uderzyć w podobną branżę, np. przenosząc tradycyjny biznes do sieci? Dzięki temu sporo się nauczysz, rozwijając swoje doświadczenie w danej branży.
Sprawdzaj pomysły innych
Spójrz na swoje otoczenie. Sprawdź jakie biznesy w Twojej okolicy dobrze się utrzymują, a które poupadały. Rozmawiaj z ludźmi. Dużo czytaj. Interesuj się rynkiem. Szukaj produktów, które są trudno dostępne. Sporo usług trafia dziś do sieci. Pomyśl więc, czy nie ma jakiejś, którą mógłbyś wykonywać na zamówienie? Klienci lubią wygodę. Jeżeli zaoferujesz im coś atrakcyjnego, co dostaną bez wychodzenia z domu, jest duże prawdopodobieństwo, że Twój pomysł okaże się sukcesem.
Skorzystaj z dobrodziejstw internetu
Szukaj pomysłów w sieci. Na forach, youtubie czy specjalistycznych blogach. Aby dowiedzieć się czego ludzie szukają, skorzystaj z narzędzi takich jak Keyword Planner. Sprawdzisz w nim popularność zapytań. To pozwoli Ci załapać odpowiedni kierunek poszukiwań. Może się okazać, że popularne hasło będzie odpowiadało Twoim zainteresowaniom. Wtedy praca nad sklepem będzie jeszcze bardziej przyjemna. Łącząc pasję z biznesem możesz osiągnąć naprawdę wiele!
Stwórz nową jakość
Jeżeli decydujesz się na branżę artystyczną (wystrój wnętrz, sprzedaż ozdób czy tworzenie nadruków na odzież) postaw na oryginalność. Wyróżnij się na tle konkurencji. O tym, jak zbudować silną markę pisaliśmy już tutaj. Branding jest tematem złożonym i czasochłonnym jednak dzięki odpowiedniej autopromocji oraz opanowaniu social mediów, możesz zajść daleko. Jeżeli chcesz przekazać to zadanie specjalistom, służymy pomocą :)
Nie wszystko jeszcze odkryte
Jak radziliśmy – rozmawiaj z ludźmi i dostrzegaj to, czego najbardziej potrzebują. Uaktywnij swój wewnętrzny radar na znalezienie odpowiedniej niszy. Być może sam szukałeś rozwiązania problemu, nie znajdując zadowalającej odpowiedzi. Możliwe, że to właśnie TWOIM zadaniem będzie wytworzenie tego rozwiązania. Wniosek jest prosty. Szukaj rozwiązań na zaspokojenie potrzeb klientów, którzy sami nie mogą dostać tego, czego szukają.
Pomyśl o swojej pasji
Biznes i pasja wydają się idealnym połączeniem. Zarabiasz na czymś, co kochasz. Brzmi pięknie, choć przekucie pasji w biznes nie jest łatwym zadaniem. Plusem jest odpowiednia perspektywa. Jeżeli pasjonujesz się graniem na konsoli bądź tańcem, to łatwiej jest Ci wyczuć potrzeby grupy docelowej, w której sam się znajdujesz. Taka perspektywa pozwala spojrzeć na temat z szerszej perspektywy. Sam wiesz najlepiej czego potrzebujesz, aby spełniać swoje pasje. Jeżeli rozwiązujesz jakiś problem na pewno dajesz rozwiązanie również innym, którzy także są zafascynowani tym samym tematem co Ty! Możesz to wykorzystać sprzedając odpowiednią usługę lub produkt.
Nie ignoruj nowinek
Wprowadzając na rynek jakiś produkt czy usługę, myśl o przyszłości. Spójrz na dzisiejszy rozwój technologii. Odkrywaj rodzące się tendencje odbiorców, które w krótkim czasie mogą osiągnąć miano trendu lub nawet na stałe wpłyną na życie codzienne innych osób. Miej oczy szeroko otwarte i nasłuchuj każdych nowinek. Dzięki temu możesz odkryć nieoszlifowany diament, na którym oprzesz swój e-sklep
Jesteś ekspertem w jakiejś dziedzinie? Wykorzystaj to!
Jeżeli znasz się na czymś na tyle dobrze, by można było nazwać Cię ekspertem, znajdź sposób na wykorzystanie swojej wiedzy. Ludzie uwielbiają fachowców z danej dziedziny. Dzielenie się swoim doświadczeniem jest niezwykle cenne. Gdy np. jesteś świetnym ogrodnikiem i wiesz jak dbać o rośliny, zacznij sprzedawać video poradniki albo załóż bloga o takiej tematyce. Jeżeli zarazisz innych swoją pasją, na pewno prędzej czy później pojawią się propozycje współpracy, a nawet sponsoringu. W końcu im Twoja marka będzie bardziej popularna, tym więcej ludzi się nią zainteresuje, przez co stworzy się popyt na Twoje usługi. Oczywiście to tylko przykład. Rzecz w tym, abyś odrzucił gdybania i nabrał wiary w swoje doświadczenie. Efekty mogą przerosnąć Twoje najśmielsze oczekiwania!
Podsumowując
Jest sporo metod na zalezienie swojej niszy. Przede wszystkim wsłuchaj się w swój wewnętrzny głos i intuicję. Brzmi osobliwie? Możliwe, ale dzięki temu łatwiej będzie Ci odkryć Twój pomysł na pierwszy e-sklep. Wyłapuj potrzeby innych ludzi oraz szukaj rozwiązań, które nie zostały jeszcze spopularyzowane, a już pojawia się na nie popyt. Nie bój się porażek. To naturalny element na drodze do wielkości. Jeżeli masz już pomysł, a nie wiesz jak przekuć go w e-sklep my Ci w tym pomożemy! Sprawdź naszą ofertę, a najlepiej umów się z nami na spotkanie. Opowiesz nam o swojej koncepcji a my doradzimy jak przekuć ją w sukces!