Czy warto dzisiaj inwestować w upominki firmowe?

Za sprawą koncentrowania się na działaniach online, upominki firmowe zostały zapomniane przez wielu przedsiębiorców. Czy słusznie? Czy naprawdę to się nie opłaca?

upominki firmowe

Można powiedzieć, że marketing internetowy nieco ułatwił marketerom zadanie, jakim jest dotarcie do potencjalnych klientów. Internet stworzył okazję do tego, aby dokładnie analizować zachowania i przyzwyczajenia użytkowników, a na ich podstawie określać potrzeby tych należących do naszej grupy docelowej. Podążając tą drogą, wykorzystując personalizację, możemy celnie trafiać w upodobania odbiorców, kierując do nich dostosowane produkty oraz komunikaty. Za sprawą działań online z łatwością możemy nawiązać bezpośredni kontakt z klientami, a nawet utrzymywać z nimi stałe relacje. Będąc świadomym wszystkich korzyści, jakie stwarza marketing internetowy, wielu mogłoby zapomnieć o istnieniu jakichkolwiek działań offline. A Ty pamiętasz jeszcze o gadżetach firmowych? Możesz uznać je za kompletnie bezużyteczne, ale jeśli dotrwasz do końca tego wpisu, prawdopodobnie zmienisz zdanie ;-)

W czasach kiedy wiele firm głównie koncentruje się na marketingu internetowym, zapominając o bardziej tradycyjnych działaniach tj. upominki biznesowe, to one w wielu przypadkach są przez konsumentów najbardziej doceniane. Dlaczego? Bo stały się niestandardowe i świadczą o tym, że firmie zależy na bezpośrednich relacjach z klientami, a także pracownikami. Oznacza to również, że firma nie ogranicza się do minimum, a postawa prokonsumencka nie jest jej obca.

Upominki firmowe – jaka jest ich rola?

Tą pierwszoplanową jest właśnie budowanie korzystnych relacji. Obdarowywanie ludzi wzbudza w nich sympatię i pozytywne skojarzenia. Zwykle takie biznesowe upominki wręczamy w dwóch momentach. Pierwszy z nich to rozpoczęcie znajomości. Wtedy mamy szansę zyskać nie tylko przychylność odbiorcy, ale także wzbudzić w nim zobowiązanie. Słyszałeś kiedyś o regule wzajemności? Zgodnie z nią, uwarunkowania psychiczne skłaniają ludzi do odwdzięczania się za czyjąś uprzejmość. Dlatego, jeśli zaskoczysz klienta upominkiem firmowym, możesz liczyć na to, że odwzajemni się Tobie. Jak? Powróci do Ciebie i zrealizuje kolejne zakupy lub pochwali Twój sklep wśród znajomych, a tym sposobem zyskasz kolejnych klientów.

Nie zapomnij, że rozpoczęcie relacji nie jest jedyną okazją do wręczania małych gadżetów firmowych. Warto robić to również w późniejszym etapie, tak aby klient nie zapomniał o istnieniu Twojej firmy. Dobrą okazją do wręczenia upominku klientom są oczywiście święta. W takim przypadku świetnie sprawdzą się kosze czy zestawy upominkowe z różnorodnymi smakołykami. Dobrą ofertę znajdziesz na KoszeUpominkowe.net, gdzie masz również możliwość umieszczenia logo swojej firmy na opakowaniu. Dzięki temu zostaniesz zapamiętany, masz szansę zyskać  lojalność klientów i przypomnieć im o tym, że warto z Tobą współpracować. Pamiętaj, że każdy lubi dostawać prezenty, dzięki którym czujemy się wyjątkowi oraz szanowani.

gadżety firmowe

Co możesz zyskać?

Możesz pomyśleć, że takie firmowe upominki są świetne, ale z punktu widzenia Twoich klientów. Dla Ciebie natomiast to kolejny wydatek. Spójrz na to z drugiej strony – gadżety firmowe to narzędzie, za pomocą którego zbudujesz wizerunek. Ten oczekiwany przez Ciebie, ponieważ to Ty decydujesz o tym, co sprezentujesz. Ważne jest zatem, abyś wybrał mniej oklepane upominki, które nie są przypadkowe, a ściśle wiążą się z Twoją marką i jej filozofią.

Upominki firmowe to:

  • dobry pomysł na początek współpracy oraz sposób na stworzenie dobrych relacji
  • alternatywny nośnik komunikatów reklamowych
  • sposób na wynagrodzenie lojalności klientów
  • narzędzie wspierające sprzedaż
  • motywacja dla Twoich klientów do odwdzięczenia się

Jeśli przekonaliśmy Cię do tego, że warto inwestować w upominki firmowe i chcesz to zrobić, możesz mieć pewne wątpliwości. Jak właściwie wybrać odpowiedni prezent? Wszystko zależy od Twojej branży i tego, jakiej wartości są produkty czy usługi, które oferujesz klientom.
W przypadku kiedy np. sprzedajesz tusz do drukarki, który kosztuje ok. 20 zł to upominek w postaci krówki, czy innego cukierka wystarczy, żeby wywołać uśmiech na twarzy klienta. Jeśli natomiast zajmujesz się sprzedażą nieruchomości za kilka milionów, taki gest może jedynie ośmieszyć firmę. Warto, aby upominki rzeczywiście wiązały się z Twoją marką, dlatego, jeśli np. działasz w branży technologicznej przemyśl wybór np. powerbanków.

Podsumowując

Upominki firmowe, z pewnością przyczynią się do budowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy i pomogą Ci tworzyć korzystne relację z klientami. Pamiętaj, że prokonsumencka postawa po prostu się opłaca. Jeśli skupiasz się na dobrze Twoich klientów, możesz liczyć na odwzajemnienie z ich strony.