Jak wybrać gadżety reklamowe i upominki?

Każdy lubi dostawać prezenty, nawet te najmniejsze. Jeśli chcesz, aby Twój klient poczuł się wyjątkowo i zapamiętał Twoją markę, możesz przygotować dla niego jakiś użyteczny gadżet lub upominek. Mamy dla Ciebie kilka inspiracji.

Gadżety-reklamowe-blog-sasdesign

Rozejrzyj się wokół siebie. Spójrz na swój kalendarz, długopis, który masz w ręku, notes, podkładkę pod myszkę. Na pewno, któryś z tych przedmiotów ma na sobie logo. Zgadza się? Na przykład ja właśnie popijam kawę z kubka termicznego firmy kurierskiej i zapisuje pomysły długopisem Google Partners :)

Pytanie, czy na co dzień zwracasz na to uwagę? Drugie pytanie, jak poczułeś się otrzymując te podarunki?
Tych, którzy mówią o gadżetach można podzielić na dwie 3 grupy: jedni myślą, że każdy gadżet to świetna inwestycja, inni, że gadżety to niepotrzebny wydatek, a kolejni (jak ja), że gadżet musi być dobry, żeby był skuteczny.

Na rynku dostępnych jest tyle gotowych gadżetów, czekających na nadruk Twojego logo, że czasem ciężko jest coś wybrać. Co więcej, nawet jeśli wymyślisz coś zupełnie abstrakcyjnego, drukarnie wykonają to dla Ciebie na zamówienie. Trzeba tylko wiedzieć, jaki gadżet wybrać dla swoich klientów.

Popularne

Zacznijmy od tego, dlaczego nie zawsze zauważasz , że właśnie trzymasz długopis jakiejś firmy lub piszesz na notatniku z innej? Bo jest to dla Ciebie już bardzo naturalne, standardowe. W takim woreczku standardów zamieściłabym: długopisy, ołówki, notesy, kalendarze ścienne i biurkowe oraz smycze.

Oczywiście nie powiem, że są one całkowicie nieskuteczne, ale na pewno stać Cię na trochę kreatywności. Takie “gratisy” to raczej standard, który warto mieć u podstaw, ale uzupełniać, co jakiś czas, czymś bardziej wartościowym. Możesz także, właśnie w ten standard włożyć trochę kreatywności. Długopisy o ciekawym kształcie, kalendarze z motywującą grafiką, czy notes z miejscem na długopis i kieszonką na luźne notatki będą na pewno docenione bardziej, niż te popularne, które ma każdy.

Na takich standardowych gadżetach mogą skorzystać firmy bezpośrednio związane z osobami, które na co dzień dużo piszą, gdzie takie gadżety są bardzo dostosowane do grupy. Często posługują się tym firmy farmaceutyczne (notesy i długopisy dla lekarzy i pielęgniarek), oraz branża papiernicza.
Wówczas można zadbać o dobry standard takich produktów, eleganckie opakowanie i voila!

gadżety-prezenty-dla-klienta-blog-sasdesign

Dopasowane do branży i grupy

Najlepsze są gadżety dopasowane i użyteczne, czyli takie, które klient doceni i skojarzy z daną marką. Tutaj potrzebny jest jednak zazwyczaj większy budżet i kreatywność. Nie łatwo dobrać coś, co spodoba się wszystkim klientom, co będą używać i co będzie kojarzyło się z Twoją firmą. Przeanalizuj swoją grupę docelową i zorientuj się, jakich produktów używają na co dzień. Najlepiej, żeby te produkty były powiązane z Twoją branżą.

Jeśli klient polubi Twój gadżet i będzie często z niego korzystał, poza tym, że będzie bardziej lojalny, może i jego znajomi zapamiętają Twoje logo na nim umieszczone.

Przykładem tak dopasowanych gadżetów mogą być np:

  • Ciekawe pendrivy, zestawy do ładowania telefonu, rozdzielniki do USB od firm komputerowych czy komórkowych – jeśli Twój klient korzysta z elektroniki na pewno przydadzą mu się powiązane z nią gadżety.
  • Pędzle do makijażu, brelok z lusterkiem lub pojemniki na kosmetyki, wydawane stałym klientkom w salonach kosmetycznych – dbająca o wygląd kobieta na pewno doceni przedmiot, które jej to ułatwi.
  • Ramki do zdjęć czy albumy od fotografa – jeśli ktoś lubi zdjęcia, będzie zadowolony, że ma je gdzie bezpiecznie przechować lub wyeksponować.

Jeśli nie masz pewności, co mogłoby właściwie spodobać się Twoim klientom, postaw na to, co lubi każdy. Co mam na myśli? Oczywiście – smakołyki! Wtedy masz pewność, że Twój upominek nie zostanie odstawiony w kąt, ale spożytkowany ze smakiem i pozytywnymi emocjami. Sprawdź, ofertę na KoszeUpominkowe.net. Znajdziesz tam zestawy prezentowe pełne przeróżnych specjałów. Oczywiście wszystkie te gadżety możesz opatrzyć w odpowiednim miejscu Twoim Logo. Fajny prezent w ładnym opakowaniu to świetny upominek dla klienta i promocja dla Ciebie. Pamiętaj też, że zadowolony klient to najlepszy marketing!

prezent-ekskluzywny-gadżet-dla-klienta-blog-sas-design

Ekskluzywność

Jeśli chcesz, aby Twój klient poczuł się bardzo wyjątkowo lub Twoja marka jest droga i  ekskluzywna, możesz sięgnąć po gadżety z wyższej półki. Nawet nazwałabym to raczej podarunkami niż “gadżetami”. To także dobre rozwiązanie na okazje, takie jak święta czy urodziny, nie tylko dla klientów, ale i pracowników.

W ekskluzywnych prezentach mieszczą się paczki i kosze upominkowe ze słodyczami, zestawy do win z alkoholem, skórzane produkty, eleganckie breloki w etui, pióra (tak, niektórzy jeszcze je używają) czy spinki do mankietów. Dzięki takim prezentom klienci czują się wyjątkowi, zadbani i ważni dla Ciebie. Wzrasta ich lojalność i stają się bardziej przywiązani do Twojej marki.

Na co więc postawić?

Jak widać, pomysłów i przykładów jest wiele. Drukarnie i sklepy z upominkami, wciąż wymyślają nowe produkty i zestawy. Wystarczy się rozejrzeć.
Nie próbuj na siłę kupować gadżetów, które “zadziałają” na klienta. W tym przypadku, najlepiej jest po prostu kierować się jego odczuciami i na prawdę dostarczyć klientowi coś, co pozwoli mu poczuć się wyjątkowo. Postaw na kreatywność. Zdecyduj kto i kiedy otrzyma prezent, wejdź w jego buty, znajdź idealny gadżet, no i do dzieła!

Na koniec

Jeżeli szukasz pomysłu na gadżety promujące Twoją firmę – zgłoś się do nas! Wybierzemy dla Ciebie najlepsze opcje oraz opracujemy ich wizualną koncepcję, bazując na istniejącej identyfikacji Twojego biznesu!

Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami!