TOP 10 – darmowe narzędzia dla e-biznesu cz.II

Oto druga część naszej listy TOP 10. Poznaj darmowe narzędzia dla e-biznesu, przekonaj się o ich użyteczności i zacznij sprawniej rozwijać swój biznes.

darmowe narzędzia dla e-biznesu

Canva

Canva jest świetnym rozwiązaniem, kiedy potrzebujesz w krótkim czasie stworzyć np. angażujący obrazek do social mediów bez udziału profesjonalnego grafika. Za darmo możesz wykorzystać wiele ilustracji, zdjęć, ramek, ikonek oraz innych dodatków i stworzyć z tego content, który będzie pasował do Twojej marki.

ColorZilla

Zostając przy temacie treści wizualnych mamy dla Ciebie kolejną propozycję darmowego narzędzia, które powinieneś podsunąć swojemu grafikowi. ColorZilla to rozszerzenie do przeglądarki, za pomocą którego można zidentyfikować dowolny kolor.

Google trends

Google Trends to niezwykle proste narzędzie, dzięki któremu odkryjesz trendy i poznasz oczekiwania oraz potrzeby konsumentów. Wystarczy, że wpiszesz interesującą Cię frazę, a w rezultacie otrzymasz informacje o częstotliwości jej wyszukiwania, o tym, w jakim regionie kraju fraza jest najpopularniejsza, a także propozycje podobnych zapytań, które możesz ze sobą porównać.

Later

Jeśli planujesz prężne działania w social mediach przyda Ci się aplikacja, która pozwoli na planowanie i odkładanie w czasie publikacji postów. Nie możesz tego zrobić bezpośrednio np. z Instagrama, a Later Ci to umożliwi. Darmowa wersja przewiduje publikację od 30 do 50 postów na różnych platformach społecznościowych – Instagram, Twitter, Facebook, Pinterest.

Google Search Console

Wciąż masz niedosyt i zastanawiasz się, jakie jeszcze darmowe narzędzia dla e-biznesu mogą Ci się przydać? Znasz już Google Search Console? To narzędzie, które pozwala na analizę danych dotyczących wyszukiwania Twojej strony. Znając wyniki oraz problemy łatwiej będzie optymalizować ją, zwiększając jej skuteczność i widoczność w wyszukiwarce Google.

Podsumowując

Niezależnie od tego, czy w Twojej firmie to Ty zajmujesz się organizacją pracy, marketingiem czy social mediami, powinieneś poznać możliwości, jakie oferują dostępne w sieci darmowe narzędzia dla e-biznesu. Możesz również zlecić zapoznanie się z tymi narzędziami Twoim pracownikom, którzy właściwie powinni już je dobrze znać ;) A Tobie odrobina wiedzy na ten temat pozwoli, mógł dokładniej kontrolować działania Twojej firmy.