Wysoka pozycja w wyszukiwarce. Jak ją osiągnąć?

Zastanawiasz się, dlaczego ruch na Twojej witrynie nie jest taki, jak oczekiwałeś? Stworzyłeś ciekawą stronę zarówno wizualnie, jak i merytorycznie. Dzielisz się z odbiorcami użyteczną treścią, sprzedajesz fajne produkty lub oferujesz wyjątkowe usługi, a to wszystko na nic?

wyższa pozycja w wyszukiwarce

Teraz przyznaj się, czy sprawdzałeś którą pozycję zajmuje Twoja strona w wynikach wyszukiwania? (w monitorowaniu ruchu na Twojej stronie pomoże Ci Google Analytics) Uplasowała się daleko poza pierwszą dziesiątką? To teraz zastanów się i szczerze przyznaj, kiedy ostatni raz zaglądałeś na drugą stronę wyszukiwań? Ciężko sobie przypomnieć, prawda? A trzecia? Czy kiedykolwiek dotarłeś do trzeciej strony? ;-) No dobra, może powiesz, że zaglądasz i tam. W takim przypadku – podziwiamy Twoją wytrwałość i determinację. Chcemy Ci jednak uzmysłowić, że tylko niewielkie grono internautów poszukuje informacji dalej niż na pierwszej stronie wyszukiwania. Co zrobić, aby Twoja strona na nią trafiła? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce. Jak ją osiągnąć?

Tytuł strony

Zaczniemy od tytułu, ponieważ jest to element, który ma duże znaczenie dla robotów wyszukiwarki, które oceniają Twoją stronę i pod względem jej jakości decydują o tym, na której znajdzie się pozycji. O czym musisz pamiętać? Po pierwsze – długość tytułu Twojej strony powinna mieścić się w 75 znakach. Po drugie powinny się w nim znajdować słowa kluczowe, które trafnie opisują Twoją działalność i pomogą użytkownikom w skróceniu ich drogi do Twojej witryny. Jeśli słowa, które wybierzesz, będą również tymi wpisywanymi przez internautów w wyszukiwarce, to łatwiej im będzie Ciebie odnaleźć. Pamiętaj, że tytuł, który ma niewystarczającą liczbę znaków lub ma ich zbyt dużo, z pewnością nie będzie wynagrodzony przez roboty wyszukiwarki.

Opis strony

Opis strony to kolejny ważny aspekt, który w jej strukturze znajduje się tuż pod tytułem. W którym miejscu jest on widoczny dla użytkowników? Opis strony wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania i powinien zmieścić się w 155 znakach. Tworząc jego treść, pamiętaj, aby również tu umieścić słowa kluczowe. 

Na temat słów kluczowych mogliście już przeczytać na naszym blogu wcześniej, wtedy pisaliśmy tak:

“Przy pracy nad udanym SEO najpierw dobierz odpowiednie słowa klucze. To one będą pozycjonować witrynę, by znalazła się, jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Pamiętaj, że konkurencja nie śpi. Frazy, na które wpadłeś, mogą pozycjonować inne strony o podobnej treści jak Twoja. Im większa popularność danych słów kluczowych, tym trudniej będzie Ci się przebić. Szczególnie że wielu użytkowników posługuje się mniej popularnymi zwrotami, mając ściśle sprecyzowany cel szukania. Poszukaj mniej popularnych a bardziej szczegółowych fraz, które wciąż będą pasowały do opisu Twojej strony. Pomagasz tym samym swojemu klientowi znaleźć dokładnie tego, czego potrzebuje, co napędza sprzedaż. Do pomocy możesz wykorzystać Keyword Plannera na swoim koncie AdWords.
Po wybraniu słów kluczy stosuj je jak najczęściej w treści oraz nagłówkach na swojej stronie. To samo tyczy się alternatywnych tekstów obrazków (zwanych altami).”

wyższa pozycja w wyszukiwarce

Zdjęcia, grafiki, infografiki

Tym sposobem poruszyliśmy temat grafik na stronie. To kolejna kwestia, o której musisz pamiętać, aby wysoka pozycja w wyszukiwarce była możliwa do osiągnięcia. Interesująca dla użytkowników strona to taka, która ma ciekawe elementy wizualne – fajne zdjęcia, przykuwające uwagę grafiki czy infografiki. To one wzbudzają pożądane emocje i sprawiają, że odbiorcy nie są znużeni treścią. Roboty wyszukiwarki oczekują, że grafiki na Twojej stronie będą posiadały nazwę oraz opis. Dzięki temu masz również szansę, że pojawią się one wysoko w wyszukiwarce grafik. Przed umieszczeniem zdjęć na Twojej stronie zwróć uwagę na to, jaką mają wagę. Zbyt duża ilość ciężkich plików spowolni działanie Twojej witryny, a tym samym rozzłości Twoich odbiorców. Aby tego uniknąć staraj się, żeby Twoje grafiki nie miały więcej niż 100kB.

Podsumowując

Przedstawiliśmy Ci podstawy, o których warto wiedzieć, całej reszty z pewnością przypilnuje web developer i agencja taka jak nasza ;-) Chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat i dowiedzieć się, co jeszcze możesz zrobić, aby wysoka pozycja w wyszukiwarce była możliwa do osiągnięcia? Zajrzyj do naszego wpisu 7 zasad skutecznego SEO.
A jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy podjąć z nami współpracę, zajrzyj do naszego portfolio, znajdziesz tam niektóre ze zrealizowanych przez nas skutecznych stron www.