Jak tworzyć skuteczne treści?

Skuteczne treści to nie tylko takie, które są zoptymalizowane pod względem wyszukiwarki. Równie ważne jest tworzenie contentu, który przyciąga uwagę i podoba się użytkownikom. Zachowanie równowagi pomiędzy tymi działaniami wesprze pozycjonowanie Twojej strony oraz zwiększy na niej ruch.

skuteczne treści

Jedno jest pewne, jeśli nie masz do zaoferowania nic ciekawego, szkoda Twojego czasu. Do użytkowników codziennie dociera naprawdę mnóstwo komunikatów. Jeśli nie zaproponujesz im czegoś, co przyciągnie ich uwagę, ominą Twój post scrollując dalej, a na Twojego bloga nie wejdą nawet na chwilę. Nie chcesz do tego dopuścić? Zastanów się, co chcesz przekazać swoim odbiorcom i jak możesz to zrobić w atrakcyjny sposób. Dzisiaj postanowiliśmy ułatwić Ci to zadanie ;) Oto nasze wskazówki na to, jak tworzyć skuteczne treści w sieci.

Tematyka

Zanim zaczniesz działać, przemyśl, co chcesz “powiedzieć”. Pamiętaj, że współcześni użytkownicy żyją w biegu, wykonują kilka czynności jednocześnie i lubią treści w skondensowanej formie. Dlatego postaw na konkrety – bądź zwięzły i precyzyjny, ale nie pozwól, aby do Twojego contentu wkradła się nuda!

Grupa docelowa

Jeśli chcesz, aby Twoje treści były skuteczne i przyczyniały się do realizacji zamierzonych celów, konieczna jest wiedza, o tym, do jakiego pokolenia odbiorców należy Twoja grupa docelowa. Przedstawicieli różnych generacji charakteryzują zróżnicowane upodobania i zachowania w social mediach. Czy wiesz, do jakiego pokolenia odbiorców należy Twoja grupa docelowa? Bez tej wiedzy trudno będzie Ci tworzyć skuteczne treści. Jeśli zaspałeś i dokonałeś jeszcze analizy Twojego targetu, zabierz się za to, jak najszybciej i przeczytaj nasz wpis o 4 generacjach użytkowników.

skuteczne treści

Nagłówek

Jeśli prowadzisz bloga, zwróć szczególną uwagę na nagłówki Twoich wpisów. To one decydują o tym, czy odbiorca zainteresuje się artykułem – są widoczne w wynikach wyszukiwania oraz udostępnieniach w mediach społecznościowych. Możesz postawić na element zaskoczenia i tworzyć takie, które zaintrygują czytelników i z zaciekawieniem będą w nie klikać. Drugim pomysłem jest, aby Twój nagłówek bezpośrednio mówił o tym, jaki jest temat artykułu. Wtedy masz pewność, że trafią do Ciebie użytkownicy, którzy są naprawdę zainteresowani konkretną kwestią. Zanim zdecydujesz się na konkretny nagłówek, przeanalizuj, jakie tematy w Twojej branży są aktualnie na topie i które frazy są częściej wpisywane w wyszukiwarce. Wykorzystaj do tego Google Trends oraz Planer Słów Kluczowych.

Treści wizualne

Okej, wcześniej wspomnieliśmy o tym, że to nagłówki decydują o tym, czy odbiorca zainteresuje się artykułem, czy nie. Ogromne znaczenie mają również grafiki. To one są w głównej mierze odpowiedzialne za przyciągnięcie uwagi odbiorców. Dlatego wymyślając nagłówek, dopasuj do niego odpowiednią grafikę. O czym musisz pamiętać? Postaw na wysoką jakość treści wizualnych. Z pewnością będziesz je udostępniać za pośrednictwem różnych mediów społecznościowych, jeśli będą niewyraźne, nie będziesz uchodził za profesjonalistę.

Jeśli oprócz grafik, chcesz również prezentować odbiorcom materiały filmowe, zajrzyj do naszego wpisu, w którym przygotowaliśmy 5 wskazówek, które pomogą Ci tworzyć skuteczne treści video.

Podsumowując

Nie masz czasu na optymalizację treści na Twojej stronie internetowej? Natłok obowiązków nie pozwala Ci na tworzenie wartościowego contentu oraz aktywność w social mediach? Skorzystaj z naszej pomocy i pozwól nam wypromować Twoją firmę, powiększając przy tym bazę Twoich klientów. Sprawdź naszą ofertę!