4 korzyści ze współpracy z blogerami

O influencerach mówi się ostatnio niezwykle często. Pojawiają się oni nie tylko na językach ich fanów, ale coraz częściej w kontekście promocji marek. Współpraca z blogerami, youtuberami, intagramerami już nikogo nie dziwi, co więcej  – stała się standardem w komunikacji marketingowej wielu marek. Dlaczego firmy decydują się na taki krok? Gdyby nie było korzyści ze współpracy z blogerami, na pewno nie podejmowali by takich działań. Co w takim razie zyskują marki, dzięki takiej promocji?

korzyści ze współpracy z blogerami

Korzyści ze współpracy z blogerami

Jest stosunkowo niedroga

Jeśli Twoja firma nie należy do największych, z pewnością nie zainteresuje Cię współpraca z blogerem z najwyższej półki. Ci najbardziej znani, gromadzący wokół siebie liczną społeczność fanów mają wysokie wymagania i za współpracę z markami życzą sobie niemałe wynagrodzenie. Mniejsze firmy, które nie mają ogromnego budżetu na promocję własnej marki, powinny rozważyć mniej znanych blogerów z mniejszą liczbą fanów. Zanim jednak podejmiesz decyzję, sprawdź, kim są followersi i jak się zachowują. Ważne, żeby były to profile rzeczywistych osób i fajnie, jak grupa ta wykazuje się zaangażowaniem. Współpraca z blogerem z niższej półki nie będzie nadzwyczaj kosztowna, a niektórzy chętnie wypromują Twój produkt w zamian za otrzymanie go na własność.

Wpłynie na rozpoznawalność Twojej marki

W czasach, gdy staliśmy się obojętni na tradycyjne formy reklamy, które czasami w ogóle nie spełniają swojej funkcji, marki stają przed zadaniem znalezienia lepszych sposobów na dotarcie do konsumentów. Jednym z nich jest właśnie współpraca z blogerami. Dlaczego? Blogerzy nie muszą nakłaniać swoich fanów, aby Ci przeczytali ich najnowszy wpis na blogu, czy obejrzeli świeżo dodany filmik – oni robią to, bo sami tego chcą i są ciekawi, co ma do powiedzenia ich idol. Dzięki temu promowany przez niego produkt ma szanse dotrzeć do jego społeczności, wpływając na rozpoznawalność Twojej marki, a następnie zwiększając zysk.

korzyści ze współpracy z blogerami

Jest trwała

Kolejną z korzyści ze współpracy z blogerami jest trwałość tego typu promocji. Tradycyjne reklamy np. te w telewizji wyświetlane są przez okres, za który zapłacimy. Potem znikają z emisji i zostają zapomniane. Wpis na blogu po zakończeniu akcji promocyjnej i tak na nim pozostanie. Dzięki temu masz szansę również w późniejszym okresie pozyskać klientów, którzy odnaleźli artykuł w wyszukiwarce lub archiwium.

Dociera do konsumentów różnymi kanałami

Blogerzy nie ograniczają się wyłącznie do jednego medium. Zwykle oprócz tworzenia artykułów na swoją stronę, prowadzą również profile w innych social mediach. Niektórzy są dodatkowo aktywni na Instagramie, Snapchacie czy YouTube. To stwarza szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców – tych, którzy preferują czytanie wpisów, oglądanie zdjęć czy filmików.

Podsumowując

Kampanie z udziałem blogerów są chętnie wykorzystywaną formą promocji. Nie powinno nas to dziwić, ponieważ influencerzy są dla fanów zaufanym źródłem. Ich polecenie jest wiarygodne i lepiej trafia do odbiorców niż tradycyjne formy reklamy. A Ty podjąłeś już współpracę z blogerem, aby wypromować swoją markę?